Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Basislaptop 600 euro advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van me wil een nieuwe laptop kopen. Ik heb zelf alleen recente ervaring met Apple maar dat valt buiten haar budget.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 8.1. Geen gaming. Lichte foto bewerking. (niks professioneels ofzo) Series kijken (dus goed beeldscherm is handig!) Surfen, mailen, tekstverwerking, etc. Ook heeft ze een verzameling muziek (ong 10.000 MP3's) en foto's die er op moeten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Haar budget wat ze vastgesteld heeft is 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ze wil de laptop niet veel meenemen, wel wil ze de laptop in huis verplaatsen: op de bank en in bed gebruiken. Het is dus belangrijk dat de laptop niet te zwaar is.
Ze zit zelf te denken aan een laptop van 17 of 15 inch maar ik heb haar gezegd dat 17 inch eigenlijk te groot, onpraktisch en zwaar is om 'm ook in bed te nemen. Ze wil vooral 17 inch vanwege het f eit dat ze het ook gebruikt als beeldscherm om series op te kijken. Ze heeft geen TV. Wat vinden jullie?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit zelf te denken aan Asus of Lenovo. Een andere kennis van haar raadde HP ook aan en raadde Lenovo af. Wat vinden jullie? Levert HP nog steeds heel veel troep mee? En over het algemeen vind ik het design van HP diep triest bij laptops. Ik heb naar de Lenovo uit de BBG zitten kijken maar die is 300 euro in prijs om hooggeschoten naar 900 euro.

Verder denk ik dat het absoluut essentieel is om een SSD te nemen vanwege het grote verschil in snelheid.