Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
Hoi allen,

ik heb hier momenteel een LG E610 Optimus L5 liggen waarvan de touchfunctie het niet meer doet. Hij is 2x terug geweest (via Mediamarkt, waar de telefoon gekocht is) en het wordt afgewimpeld met "gebruikersfout". Het ding heeft geen rare schades, maar wel gewoon de normale gebruikssporen. Wat krasjes en doffe plekken, maar verder geen schade. Scherm is nog heel, zitten geen diepe krassen in, geen verbuigingen (iPhone 6 verhaal :P ). Hij ziet er voor een telefoon die 14 maanden echt gebruikt is en daarna aan de kant is gelegd vanwege de klachten (de gebruiker zat op dat moment in zijn examens en had dus iets anders aan zijn hoofd) eigenlijk prima uit, scherm gaat ook gewoon aan en de knopjes reageren gewoon, maar het scherm zelf reageert niet op je vingers. En 14 maanden levensduur vind ik echt te kort voor een telefoon waar des tijds iets van 200 euro voor betaald is.

Nu ben ik ook niet van gister en heb wat lopen googlen, ook in het Duits en Engels. Ik kan mij na die resultaten niet onttrekken aan de indruk dat:
1. deze telefoons vaker last lijken te hebben van defecte touchscreens.
2. LG telefoons met defect touchscreen vaker worden weggezet als gebruikersfout.

Mij bekruipt het gevoel dat de term "gebruikersfout" de nieuwe "waterschade" is geworden. Oftewel, we roepen het te pas en te onpas. Onder gebruikersfout zou ik dingen verstaan als schermbreuk door valschade, verkeerd proberen aan te pluggen, etc. Alhoewel ik geen expert ben op het gebied van telefoons, ben en blijf ik wel een techneut. Ik kan mij dan ook niet onttrekken aan de indruk dat de telefoon 3 weken in een rek is gelegd en daarna retour is gestuurd. Als ik zo de schroefjes bekijk, zien die er eigenlijk goed uit. Te goed, wat mij betreft. Geen sporen van het gebruik van een schroevendraaier te vinden. Ik zou dan ook, zeker na het googlen, willen roepen dat het een productiefout betreft. Maarja, dat moet je wel kunnen staven.

Kloppen mijn gevoelens een beetje of ben ik complete onzin uit aan het kramen? Mensen die dit herkennen? Wellicht tips hebben waarop MM makkelijk toe geeft?

Alvast bedankt! :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12
sja... beetje lastig verhaal, dit is een welles nietes spelletje tussen de consument en de winkel. Als je zin en tijd hebt om er werk van te maken, dan heb je nog best een kans op succes, maar ook geen 100%. Ik kan je wel vertellen dat het een hoop tijd (en frustatie) gaat kosten...

Strava

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
Van dat laatste ben ik mij bewust. Ik ben echter niet van plan om mij zonder slag of stoot gewonnen te geven. Ik heb ooit met een MP3 speler ook met zo'n bijltje gehakt, proberen te rekken tot na de garantieperiode. Wellicht een oorzaak van mijn idee nu gewoon eens een beetje met ze te gaan sparren.