Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ergonomische muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien ik de laatste tijd wat last krijg van mijn wijvinger en hand, ben ik op zoek naar een goede ergonomische muis en toetsenbord.

Qua toetsenborden is mijn oog gevallen op de Microsoft Natural Ergo. Waarom deze? Leek me wel een goed apparaat met kromming e.d. en de prijs is wat interessanter dan die sculpt van Microsoft.
pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000

Qua "muizen" of aanwijs apparaten ben ik er nog niet uit.. en kan ik dus zeker nog wat advies gebruiken. Ik heb gekeken naar net wat ergonomischere muizen dan mijn huidige 20,- logitech setje, gekantelde muizen, joysticks, pennen, etcetera..

Hebben jullie hier ervaringen mee? wat werkt lekker? wat niet?

Ik heb niet echt een hard budget, maar muizen en toetsenborden van 200 euro gaan me wel een beetje ver..

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:29
Ik heb zelf thuis een Logitech G700 muis. Deze zit lekker in mijn hand. Niet te groot en niet te klein voor mijn handen.
Toetsenbord heb ik eigenlijk een Logitech G15, maar daarvoor inderdaad ook zo'n ergonomische gehad.
Je moet er gewoon op letten dat je de pootjes achterop het toetsenbord niet gebruikt. Die stand is namelijk funest voor je handen.
Daarnaast, stel je werkplek goed in zoals het ARBO technisch hoort.
Neem regelmatig rust en zoek even op internet hoe je je lichaam weer goed kan krijgen zeg maar.
Ikzelf heb last van mijn nek en schouder, dus moet daar ook gewoon op letten.
Regelmatig rust is gewoon een must.