Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MDT 'The profile for the user is a temporary profile'

Pagina: 1
Acties:

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
Hallo allemaal,

Ik zit inmiddels al een paar weken met een probleem waar ik maar niet uit kom en kan jullie hulp goed gebruiken.

Hier op werk ben ik verantwoordelijk voor het maken en up to date houden van de corporate images (Windows 7 x64 en x86) middels MDT 2012 Update 1. Het betreft LiteTouch images waar middels database roles nog wat losse applicaties bij worden geinstalleerd, domain gejoined, etc. en welke maandelijks worden geupdate en captured. Dit gaat al een hele poos goed. Echter, sinds een paar weken krijg ik met sommige applicaties tijdens de deployment de melding 'The profile for the user is a temporay profile' en dit doet zich alleen voor op het 64 bit image. De applicatie wordt niet goed geinstalleerd en de Deployment Wizard sluit uiteindelijk af met errors.

Mijn eerste gedachte was dat het aan het laatste captured image lag. Deze opnieuw gecaptured, diverse malen inmiddels, maar nog steeds hetzelfde probleem. Dus ik pak een snapshot van een jaar terug, update deze, capture het image, pas de task sequence aan, deploy dit image en hetzelfde probleem doet zich voor. Het vreemde is, aan de applicaties is niets gewijzigd, aan de server niet, aan de rechten niet, niets van dat alles. Zodoende kreeg ik het vermoeden dat een van de recente Windows Updates wellicht de boosdoener is. Dus ik pak de VM welke ik gebruik om het image te capturen, zet het pre-capture snapshot terug, connect naar mijn deployment share, draai litetouch.vbs script, selecteer handmatig de applicaties welke de errors veroorzaakten en dan gaat het wel zonder problemen! 8)7

Gaat het met het domain joinen dan wellicht verkeerd? Ik zet wederom het snapshot terug, join het domain, reboot, draai het script, selecteer de apps en ook dat gaat goed. |:(

Kortom, ik kan er geen touw meer aan vast knopen. Uit de logs krijg ik alleen de error 'Application xx returned an unexpected return code: 1603', maar zoals hierboven al aangetoond ligt het duidelijk niet aan de applications. Ook de task sequence blijkt niet corrupt; een nieuwe TS levert precies hetzelfde resultaat.

Wat mis ik? Wat zie ik over het hoofd?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Als je TS afgebroken is met de foutmelding, met welk user account ben je dan ingelogt?
(bij mijn deployment omgevingen ben ik ingelogt met het lokale admin account).

Wat gebeurt er precies als je een compleet nieuwe task sequence aanmaakt (en deze zoveel mogelijk default laat en alleen de applicaties kiest) ?

• Mental76
Alles wordt onder het local admin account gedaan en een nieuwe TS heb ik reeds geprobeerd.

Wat ik momenteel aan het proberen ben en pas morgen kan testen is het regeneraten van de boot images.

• Mental76
Helaas, ook het completely regeneraten van de boot images heeft niets geholpen. :(

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Als je een task sequence uitrolt met een kale windows (de originele image van dvd of iso uit de volume license center) gaat het dan wel goed?

(Problemen met mdt zijn vaak lastig ivm een gebrek aan documentatie wat betreft de foutmeldingen, een ontbrekend scriptbestand kan bijv voor access denied meldingen zorgen ipv dat er een melding komt dat er een file ontbreekt)

[ Voor 44% gewijzigd door Killah_Priest op 25-09-2014 22:47 ]