[Macbook Air] Probleem met herinstallatie OS X

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 623298

Topicstarter
Mijn zusje heeft een Macbook Air 13" overgenomen van onze opa.
Hoe het allemaal gegaan is weet ik niet, ik was er niet bij, maar het komt erop neer dat ze de laptop terug wou zetten naar fabrieksinstellingen.

Het enige wat we nu nog kunnen doen met de laptop, is hem opstarten met Command + R, via Internet Recovery de laptop vanaf de Apple Servers opstarten en vervolgens krijgen we de mogelijkheid om Mac OS X Lion te installeren. Leuk en aardig, maar zodra we een Apple ID invullen om akkoord te geven op de installatie, krijgen we de melding 'Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.'

Dit komt natuurlijk omdat OS X Lion niet meer beschikbaar is in de App Store. Maar verder weten we ons geen raad.

Wie heeft hier iets meer verstand van dan wij en kan ons helpen? Thanks in advance! :)

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
Als je een bootable USB stickje maakt op een andere mac, voorkeur Mavericks, dan bij het starten van de Air ALT indrukken en dan de stick aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623298

Topicstarter
Bedankt! Het is inmiddels weer verholpen, we hebben inderdaad een bootable USB stick gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Mooi om te lezen dat het gelukt is, met mijn tip of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 14:23
@ Speakerfreak95
Hoe precies gaat dit in z'n werk? Ik heb gelezen dat het afhangt of je Mavericks of Lion pre-installed kreeg bij aankoop...?

Ik wil namelijk straks bij de release van Yosemite met een verse installatie beginnen (heb een MBA uit 2011, en is inmiddels aardig volgelopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:45

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dat is vreemd, ik heb gisteren nog mijn Mac Mini hersteld via internet recovery naar Lion. Dat werkte wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
@JanvdVeer

Hoe ik het altijd doe met alle macs:

Ik heb standaard een Retina MacBook Pro 15'', daar heb ik in de App store Mavericks gedownload, net als Snow Leopard en Mountain Lion, ook heb ik nog DMG's van Lion hier.

Ik gebruik DiskMaker X om een usb stick te maken, is heel simpel, je selecteert je DMG die je wil installeren (Snow Leopard tot Mavericks) en vervolgens selecteer je je USB stick (8GB+)
Hij maakt dan een installatie schijf die werkt op alle Macs die dat ondersteunen (Early 2007 - heden)

Bij opstarten van de Mac meteen nadat je op de aan/uit knop gedrukt hebt ALT / Option indrukken en je USB stick selecteren.

En dan is het gewoon een kwestie van installeren, paar keer op volgende klikken, selecteer je harde schijf / ssd en dan is het gewoon wachten tot die klaar is.

Succes allen!

[ Voor 8% gewijzigd door Speakerfreak95 op 30-09-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:20

ChUcKiE

Dus........

En hoe doe je dit als je naast de overgenomen MBA alleen een Windows 10 PC hebt?

Hmm opnieuw opstarten, opnieuw Command-R doet een internet-check/install en ipv Mavericks staat er nu Lion en die loopt wel netjes door.
Probleem hier opgelost!

[ Voor 50% gewijzigd door ChUcKiE op 15-12-2015 21:33 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Even een kick, maar ik heb hetzelfde probleem. Een oudere normale witte Macbook gekregen, waar volgens mij El Capitan op stond, toen ik namelijk naar CMD + R ging kreeg ik een scherm van El Capitan opnieuw installeren.

Toen kreeg ik na inloggen met mijn apple-id (een ander ID dan daarvoor dus, want deze macbook net gekregen) de fout 'Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar.'

Toen de hardeschijf maar compleet gewist vanaf schijfbeheer en opnieuw een volume aangemaakt. Na rebooten gaat het nu ineens om OS X Lion, maar krijg nog steeds dezelfde fout. Wat is nu de oplossing? Ik heb altijd dit soort gezeik bij Apple ;(

EDIT: Uiteindelijk maar een Lion DVD gedownload (ja je leest het goed) en daarmee geïnstalleerd, daarna geüpgrade naar Sierra. Gek systeem hoor. Als het aan Apple lag had ik Lion weer moeten kopen, terwijl de eerste koper van de Mac gewoon recht had op Lion?

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 17-11-2016 20:41 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMKees
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-03 09:57
EDIT: Uiteindelijk maar een Lion DVD gedownload (ja je leest het goed) en daarmee geïnstalleerd, daarna geüpgrade naar Sierra. Gek systeem hoor. Als het aan Apple lag had ik Lion weer moeten kopen, terwijl de eerste koper van de Mac gewoon recht had op Lion?

Beste MsG. Ik heb nu hetzelfde probleem. Kan je mij aangeven waar je de dvd vandaan hebt gehaald, anders dan de apple store.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

CMKees schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:32:

Beste MsG. Ik heb nu hetzelfde probleem. Kan je mij aangeven waar je de dvd vandaan hebt gehaald, anders dan de apple store.

Thnx
http://dosdude1.com/os/--...r%20more%20downloads.html

Alles wat je nodig kan hebben aan OS X/macOS installatieprogramma's.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMKees
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-03 09:57
Bedankt. Download loopt.
Pagina: 1