Hallo,
Sinds een klein jaar heb ik de volgende configuratie draaien:
• MSI Z87-G45 Gaming
• Core i5 4670K (niet overklokt)
• Be Quiet! Dark Rock Advanced C1 CPU cooler
• 2 x 4 Gb DDR3 1600 Crucial Ballistix
• Be Quiet! Pure Power BQT L8-CM-630w
• Club 3D HD7850 RoyalKing
• Samsung Evo 840 250 Gb
• Fractal Design Define R4 Black Pearl
• Windows 7 64-bit
Zeer tevreden, want lekker snel en zo stabiel als een huis!
Maar… sinds enige tijd valt me op dat na het uitzetten van de pc alle fans (case, cpu en psu) simpelweg blijven draaien. En dan niet even, maar de volgende ochtend nog steeds. Ik weet niet 100% zeker of dit vanaf het begin ook al zo was, aangezien de fans toen wellicht minder vuil en dus flink stiller waren, maar zeer waarschijnlijk niet.
Wat ik de afgelopen maanden geprobeerd heb (naast me een slag in de rondte zoeken op internet
):
1. Gespeeld met alle mogelijke vormen van Power Management, Hibernation of Fan Control in BIOS
2. Idem in Win7
3. De optie dat een apparaat Windows uit de slaapstand mag halen uitgezet waar ik het maar kon vinden
4. Samsung Magician verwijderd (en weer opnieuw geïnstalleerd)
5. Alle Mobo-drivers up to date gebracht
Ik heb nog geen BIOS firmware-update uitgevoerd, omdat ik wisselende verhalen hoor over het nut hiervan in dit verband en het MSI BIOS al een keer bleef hangen toen ik er slechts doorheen aan het klikken was. Geeft niet echt vertrouwen voor een update...
Zelf begin ik steeds meer de PSU te verdenken. Helaas heb ik er momenteel niet een als “spare” op de plank liggen om te testen, dus ik hoor eerst graag jullie mening voordat ik eventueel hardware ga vervangen.
Heeft iemand suggesties?
Sinds een klein jaar heb ik de volgende configuratie draaien:
• MSI Z87-G45 Gaming
• Core i5 4670K (niet overklokt)
• Be Quiet! Dark Rock Advanced C1 CPU cooler
• 2 x 4 Gb DDR3 1600 Crucial Ballistix
• Be Quiet! Pure Power BQT L8-CM-630w
• Club 3D HD7850 RoyalKing
• Samsung Evo 840 250 Gb
• Fractal Design Define R4 Black Pearl
• Windows 7 64-bit
Zeer tevreden, want lekker snel en zo stabiel als een huis!
Maar… sinds enige tijd valt me op dat na het uitzetten van de pc alle fans (case, cpu en psu) simpelweg blijven draaien. En dan niet even, maar de volgende ochtend nog steeds. Ik weet niet 100% zeker of dit vanaf het begin ook al zo was, aangezien de fans toen wellicht minder vuil en dus flink stiller waren, maar zeer waarschijnlijk niet.
Wat ik de afgelopen maanden geprobeerd heb (naast me een slag in de rondte zoeken op internet
1. Gespeeld met alle mogelijke vormen van Power Management, Hibernation of Fan Control in BIOS
2. Idem in Win7
3. De optie dat een apparaat Windows uit de slaapstand mag halen uitgezet waar ik het maar kon vinden
4. Samsung Magician verwijderd (en weer opnieuw geïnstalleerd)
5. Alle Mobo-drivers up to date gebracht
Ik heb nog geen BIOS firmware-update uitgevoerd, omdat ik wisselende verhalen hoor over het nut hiervan in dit verband en het MSI BIOS al een keer bleef hangen toen ik er slechts doorheen aan het klikken was. Geeft niet echt vertrouwen voor een update...
Zelf begin ik steeds meer de PSU te verdenken. Helaas heb ik er momenteel niet een als “spare” op de plank liggen om te testen, dus ik hoor eerst graag jullie mening voordat ik eventueel hardware ga vervangen.
Heeft iemand suggesties?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein