Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een HTPC+ bouwen voor in mijn woonkamer.
Nu heb ik genoeg ervaring met game systemen bouwen/samenstellen maar op HTPC gebied kom ik er maar niet uit. Waarom ik het HTPC+ noem is vanwegen backup en download mogelijkheid die ik er graag in wil hebben.

Uitgangspunten:

- klein format
- Afspelen HD + 3D
- Meest gangbare bestanden kunnen afspelen
- OS, liefst windows met XBMC
- HDMI uitgang (via de soundbar naar de TV)
- Streamen vanaf NAS (bekabeld)

Mijn idee is om een klein HTPC te bouwen welke op windows draait waarmee ik XBMC gebruik om de films mee af te spelen. Tevens wil ik de HTPC gebruiken om foto's van de NAS te kunnen backuppen naar de HTPC schijf (dit omdat ik foto's veilig wil hebben en nog niet over een dual NAS beschik) dit gebeurd met een script.
Tevens wil ik torrents met de HTPC kunnen downloaden en natuurlijk opslaan, dus de HTPC moet ook genoeg opslag hebben voor de films.
Dit alles moet wel leuk blijven dus prijs vind ik wel belangrijk.

Ik ben nog niet bekent met XBMC maar daar moet ik wel uitkomen genoeg informatie te vinden hierover.

Graag zou ik jullie advies horen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

AMD AM1 systeem is hier snel zat voor en goedkoop.

add: hmm 3d, is altijd cpu rendering, geen idee of dat lukt met de AM1.

[ Voor 42% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-09-2014 13:57 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Aangezien je over centrale storage beschikt (NAS) snap ik niet heel erg waarom je storage in je HTPC wilt opnemen voor films e.d. Dat staat toch veel logischer op een centrale locatie lijkt me?
Daarnaast wil je je foto's backuppen, maar het lijkt mij niet heel logisch om die op dezelfde fysieke locatie (huis-adres) op te slaan als waar je NAS staat. Het is naar mijn mening logischer om die offsite op te slaan. immers, als er brand is, heb je anders helemaal niets. Een cloud-storage oplossing lijkt me dan logischer, zoals dus bijvoorbeeld Google Drive, OneDrive etc. Daarmee garandeer je redelijk wel dat de foto's niet zomaar verloren gaan. Zeer waarschijnlijk dat je die synchronisatie niet eens via de HTPC hoeft te laten gebeuren, maar direct vanaf de NAS. Wat betreft downloads lijkt het me ook logischer om die op een NAS te laten afhandelen zodat je de HTPC dedicated voor media-doeleinden kan houden, maar ook zodat alles vanuit een centraal punt wordt afgehandeld. Mocht je naar meerdere clients toe gaan, dan kan dat ook allemaal vanuit je NAS worden afgehandeld. Uiteraard moet je NAS dat wel ondersteunen, dus is iets meer informatie over dat device wel essentieel.
Op basis daarvan kan je vervolgens weer naar de hardware gaan kijken. Dan zou een AM1 of een NUC een prima oplossing voor niet al te gek veel geld kunnen zijn. Indien je ook nog wel eens wilt gaan gamen op het systeem zal je daaraan wel weer tekort komen en kan je beter naar een A6, A8 of A10 gaan, danwel naar een build met een dedicated GPU (snel en passief gekoeld).

iRacing Profiel

• kroegtijger
KillerAce_NL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:57:
AMD AM1 systeem is hier snel zat voor en goedkoop.

add: hmm 3d, is altijd cpu rendering, geen idee of dat lukt met de AM1.
Voor BluRay 3D is inderdaad minimaal een AMD A6 of een Intel i3 nodig. Met minder zal dat niet gaan.

iRacing Profiel

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:22
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q1900-ITX€ 71,75€ 71,75
1Seagate Spinpoint M9T, 2TB€ 108,63€ 108,63
1Inter-Tech Mini ITX Q-6€ 48,-€ 48,-
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 23,55€ 23,55
2Kingston ValueRAM KVR16LS11S6/2€ 19,35€ 38,70
1Crucial MX100 128GB€ 58,48€ 58,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,11

Afbeeldingslocatie: http://ggr.digishock.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/04/Riitek-Rii-mini-K12.jpg
http://www.aliexpress.com...Tablet-PC/1547408345.html

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqV,!icE3(Ks-)TRBOCBssUWmw~~_12.JPG
http://www.ebay.nl/itm/36..._trksid=p3984.m1497.l2649

Ik heb zelf deze samengesteld, iets duurder maar echt bang for bucks. (als htpc)
Start snel op, en Counterstrik Source haalt zelfs de 100fps :p
Klein kastje, en ook volledig geluidsloos en heb ik alleen de hd schrijf LED kabel aangesloten, dus geen lampje die continu brand, alleen zwakjes een LEDje als de HD schrijft.

Ik weet alleen niet of hij 3D doet. Wat ik hierboven lees zal deze dat vast niet doen.

• kroegtijger
Een celeron J1900 schiet ruimschoots te kort voor 3D. Daarnaast is een 2TB HDD 2,5" volledig nutteloos gezien er een NAS in het netwerk is, dus de gehele build die je hier aanraad mist eigenlijk compleet zn doel. Ik snap dat je enthousiast bent over je eigen systeem, maar ik zie m nu ongeveer in elk topic voorbij komen, of het nu aansluit op de wensen van de topicstarter of niet... Zoals ik hierboven al aangaf liggen er nog wat vragen open richting de TS met wat de bedoeling precies is, en geef ik aan dat bijvoorbeeld cloud-storage misschien handiger is (inclusief de motivatie erachter). Daarnaast informeer ik nog naar de NAS, die een wezenlijk onderdeel in het netwerk kan gaan zijn en de build volledig kan beinvloeden. Een hardware-advies specifiek op de wensen van TS afgestemd kan dan naar mijn mening ook totaal niet gegeven worden zonder meer informatie.

iRacing Profiel

Pagina: 1