2e hands 280x mining cards, betrouwbare koop of niet doen?

Pagina: 1
Acties:

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Nu ben ik opzoek naar een 2e hands R9 280x en ik kom al heel wat tegen voor 150 euro.

Maar velen zijn voornamelijk gebruikt om te minen. Nu heb ik niet zoveel verstand van Bitcoins en minen.
Maar zijn die dingen dan nog wel zo betrouwbaar? Zijn ze niet afgeragd omdat ze maximaal moesten minen?
Waar moet ik op letten? Ventilatoren nog wel goed? Geluidsproductie? Kortom, waar moet ik opletten als de verkoper het demonstreert?

Thanks in advance

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:59

Thomg

Aww yiss

Tsja, de meningen zijn een beetje verdeeld daarover.

Aan de ene kant zeggen mensen dat het nooit goed is voor de kaarten dat ze constant op 100% load werken en constant rond een bepaalde temperatuur zitten, aan de andere kant zeggen ze dat dit juist goed is, een gelijke temperatuur betekent juist dat ze minder snel slijten.

Wat wel zo is is dat de fans meer werk hebben moeten verrichten, sommige kaarten zijn nogal berucht als het gaat om snelle slijtage hiervan ( Sapphire, MSI ).

Ik zou gewoon kijken of de koper betrouwbaar is ( +5 reviews ) en of er nog garantie op de kaarten zit.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Volgens mij kun je voor dat geld ook een hagelnieuwe 7950 kopen, maakt weinig tot geen verschil met de 280X heb ik me laten vertellen:

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Dat terzijde, ik zie niet in waarom een kaart 'afgeragd' zou zijn, die kaarten zijn ervoor gemaakt om te worden gebruikt, en mogelijk is continu 100% gebruik zelfs gunstiger dan continue wisselingen.

Mechanische slijtage zou ik me wel zorgen om maken, misschien is er wel een fanatieke miner die weet te vertellen of de fannetjes het sneller begeven bij intensief gebruik.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Thomg schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:39:
Ik zou gewoon kijken of de koper betrouwbaar is ( +5 reviews ) en of er nog garantie op de kaarten zit.
Betrouwbaarheid van de verkoper zegt natuurlijk niet alles over de betrouwbaarheid van de kaarten. Die verkoper kan ook niet ruiken of die dingen over 3 maanden de geest gaat geven of nog jaren dienst kunnen doen. En ook een betrouwbare verkoper zal er niet om staan te springen om je maanden na de verkoop nog te gaan helpen als die kaarten het loodje leggen.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 25-09-2014 13:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Thralas schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:43:
Volgens mij kun je voor dat geld ook een hagelnieuwe 7950 kopen, maakt weinig tot geen verschil met de 280X heb ik me laten vertellen:

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Dat terzijde, ik zie niet in waarom een kaart 'afgeragd' zou zijn, die kaarten zijn ervoor gemaakt om te worden gebruikt, en mogelijk is continu 100% gebruik zelfs gunstiger dan continue wisselingen.

Mechanische slijtage zou ik me wel zorgen om maken, misschien is er wel een fanatieke miner die weet te vertellen of de fannetjes het sneller begeven bij intensief gebruik.
Dat hoor ik hier wel vaker. Maar de 7950 is goed te overklokken en dan kun je hem bijna gelijk trekken met de 280x, nadruk op bijna. Out of the box is de 280x gewoon veel beter:
http://www.anandtech.com/bench/product/1033?vs=1041

@merryb goed punt: de 280x is natuurlijk ook te overklokken en dan is die nog beter. Dus ja, een 280x is gewoon beter. Zo simpel is het.

De overweging zou je kunnen maken als je naar de prijs kijkt, maar als die gelijk is(door 2e hands) dan is een 280x gewoon de betere keuze.

Daarnaast zou ik me niet al te veel zorgen maken over een kaart die gebruikt is om te minen. die gaan echt nog wel een lange tijd mee.

[ Voor 16% gewijzigd door garriej op 25-09-2014 13:55 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Toevallig dat ik mijn (mining)kaarten (7950's) binnenkort ook op v&b neer ga zetten.
Alvorens te verkopen ga ik ze schoonblazen en testen met de burn-in test van furmark.
Lettende op artifacts/temp en of de fan veel lawaai maakt.

Heb er nu 2 getest en blijkt na maanden gemined te hebben, dat de fans nog goed zijn met goede temperaturen.

Maar goed dit is dan mijn manier om ze te verkopen en als ze dan over paar maanden het begeven wat Orion bedoeld, dat kan ik niet ruiken..zal ook aan de prijs liggen dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 25-09-2014 13:54 ]

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

garriej schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:50:
[...]

Dat hoor ik hier wel vaker. Maar de 7950 is goed te overklokken en dan kun je hem bijna gelijk trekken met de 280x, nadruk op bijna. Out of the box is de 280x gewoon veel beter:
http://www.anandtech.com/bench/product/1033?vs=1041

Daarnaast zou ik me niet al te veel zorgen maken over een kaart die gebruikt is om te minen. die gaan echt nog wel een lange tijd mee.
En de 280x is weer te overclocken.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:59

Thomg

Aww yiss

Orion84 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:43:
[...]

Betrouwbaarheid van de verkoper zegt natuurlijk niet alles over de betrouwbaarheid van de kaarten. Die verkoper kan ook niet ruiken of die dingen over 3 maanden de geest gaat geven of nog jaren dienst kunnen doen. En ook een betrouwbare verkoper zal er niet om staan te springen om je maanden na de verkoop nog te gaan helpen als die kaarten het loodje leggen.
Ik zou de helft terugstorten als ze het zouden begeven binnen een kwartaal na verkoop en er geen garantie op zit.

Maarja, zo ben ik.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Thomg schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:17:
[...]

Ik zou de helft terugstorten als ze het zouden begeven binnen een kwartaal na verkoop en er geen garantie op zit.

Maarja, zo ben ik.
In een normale situatie eens. Bij een mining kaart zou ik zeggen, ik heb hem gebruikt om te minen en daarom is de prijs zo laag, daar betaal je naar, hij kan het 3 jaar doen of 4 maanden dat kan ik niet zeggen.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Thomg schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:39:
Ja, goede, i'll keep that in mind.
Thralas schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:43:

Ik ga toch voor de R9 280x omdat het in mijn Hackintosh systeem gaat. Andere kaarten zijn geen opties i.v.m. met 4K ondersteuning out of the box.
garriej schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:50:
[...]
@merryb goed punt: de 280x is natuurlijk ook te overklokken en dan is die nog beter. Dus ja, een 280x is gewoon beter. Zo simpel is het.
Overclocken zal ik toch niet doen. Ik speel alleen Dota 2 zo nu en dan. En over een paar jaar wil ik nog wel beetje mee kunnen gaan met 3D spellen, low profile dan weliswaar.

Het valt mij op dat de prijs op Tweakers V&A vanaf 150 is, en op marktplaats vanaf 125. Wellicht heeft dat te maken een Tweaker wat prijsbewuster is dan een marktplaatsert (nieuw woord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Heb gisteren een op de V&A gekochte XFX HD7950 DD ontvangen van een mede-tweaker waarmee gemined is. Een van de fans blijkt een zware brom te hebben. De kaart is in januari aangeschaft dus heeft nog garantie. De verkoper heeft direct aangeboden om mijn defecte kaart naar hem op te sturen zodat hij een nieuwe (gebruikte) kaart op kan sturen. :) Hij wil ook de factuur opsturen zodat ik zelf de garantie aan kan spreken en misschien wel een helemaal nieuwe krijg (?).

Iemand advies wat voor mij slim is om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Dus jij koopt een kaart waar nog garantie op zit maar het garantiebewijs krijg je er niet gelijk al bij? Ik zou het garantie bewijs vragen en zelf een RMA doen. Hou er wel rekening mee dat je dan een aantal weken zonder kaart kan komen te zitten.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1