Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet.

Wat is je budget?
Ca. 400- euro max. Meer mag, minder is mooi meegenomen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een paar specificaties ingevuld in Pricewatch: ca. 10 inch, minimaal 32 GB opslag en Android 4.4

Wat heb je zelf al gevonden?
Met bovenstaande zoekopdracht blijft er maar één tablet over: Sony Xperia Z2 tablet

Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou een prima tablet zijn, ware het niet dat op dit forum de Tablet nauwelijks populair is en er dus ook vrijwel geen community-support is. En daar komt bij dat er blijkbaar nog steeds problemen zijn met de response van het scherm. Ik heb gekozen voor Android 4.4, omdat mijn wederhelft Android wil, en 4.4 multi-user ondersteunt. Bijkomend voordeel van de Xperia Z2 tablet is dat die is te rooten.

Maar welke eis kan/moet ik laten vallen? Genoegen nemen met 16GB en een kaartje bijpluggen? Kiezen voor Android 4.3? In geval van het laatste is het noge belangrijker dat ik de tablet eenvoudig kan rooten, zodat ik met een third-party app alsnog kan rooten.

Tenslotte: ik heb een behoorlijke afkeer tegen de Samsung meuk. Dan liever een paar euro meer uitgeven

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 21:34

kevin33

Welkom in Utopia.

Er is meer dan alleen Tweakers,

http://forum.xda-developers.com/xperia-z2-tablet

XDA is op dit gebied ( mijn inziens ) een stuk groter/ completer dan Tweakers, verder maakt Sony prima apparaten.

[ Voor 41% gewijzigd door kevin33 op 25-09-2014 13:42 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Verwijderd

Ik snap niet precies wat het probleem is bij het zoeken naar een tablet. Als ik een 10inch android 4.4 tablet opzoek met een fatsoenlijke resolutie kom ik een hoop tegen. Zoals de Xperia Z2, de Asus Transformer Pad, en een hoop mooie TabPro's met 32gb. Of anders de 4.4 eis laten vallen als je het niet erg vind om er een 4.4 custom rom op te gooien.

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:17
Het is net de combinatie van 4.4, 10 inch en 32 GB. De vraag is dus welke eis ik eventueel zou kunnen laten vallen. 10 inch in ieder geval niet. 32 GB ook liever niet, dus dan inderdaad geen 4.4.

Inmiddels ben ik er wel achter dat de Xperia Z1 ook een officicele update heeft gekregen naar 4.4..

Voor custom roms moet ik eigenlijk al weer heel snel voor Samsung kiezen. Maar ik vind het meuk voor de massa. Wel goed, maar niet bijoznder.

Sony maakt over het algemeen een wat hoogwaardiger product, maar ik hik een beetje tegen die schermproblemen aan. Ik heb het vermoeden dat het niet een softwareprobleem is, maar een productieprobleem.