Sennheiser G4ME Zero, One of oude vertrouwde PC360

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zoek een?
Nieuwe Headset

Wat is je budget?
Het is Sennheiser, ik verwacht ~200 euro kwijt te zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor mijn PC headsets heb ik altijd Sennheiser gebruikt, dus ja, Sennheiser dus

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een Headset om mee te gamen, ik zit achter mijn bureau, zet mijn headset op en hoor game geluid en muziek en youtube en films etc. Jullie snappen de omgeving wel denk ik.

Allereerst ik weet niet of dit de goede plek is hiervoor, mocht dit niet zo zijn, mijn excuses. Maar voor mij is een headset een component van mijn computer, vandaar dat ik het hier plaats.

Mijn huidige Sennheiser PC360 G4ME nadert het einde van z'n latijn. Linker oor valt vaak weg, door aan de volume knop te draaien komt het geluid weer terug. Er komt echter een moment dat dit niet meer terug komt en dan moet ik toch echt aan een nieuwe.

Ik ben erg fan van het design van de headset en voor geluid heb ik niet veel beters gehoord dan sennheiser. Ik heb nu de 360 en hiervoor 2 350's gehad. Allemaal gebruikt tot ze kapot gingen (gek genoeg allemaal met dezelfde gebreken(link oor die uitvalt etc). Het is daarom dat ik aan het kijken ben naar de nieuwe serie van Sennheiser of misschien de toch nog de oude generatie.

Het closed design van de 350 vond ik kwa geluid een stuk voller en mooier dan het open design van de 360, echter de 360 heeft de zachte oorkussens wat veel prettiger aanvoelt. De 350 had daarbij het probleem dat het materiaal van de hoofdkussens na verloop van tijd ging rafelen waardoor ik allemaal zwarte stukjes in m'n haar had zitten.

De Zero van Sennheiser heeft het closed design wat mijn voorkeur heeft, maar heeft hoofdkussens waar van ik niet weet ik of die prettig vind. De One heeft een open design en de goede hoofdkussens. De 360 is de One, maar dan beter uiterlijk en stuk goedkoper. Al weet ik niet wat sennheiser voor verbeteringen heeft toegepast naar de One wat niet in de 360 zit.

Het is dus Zero vs One/360. Ik zou graag de Zero eens op willen hebben om te voelen wat voor materiaal de oorkussens is. Dat zou de keuze vergemakkelijken, maar ik heb nog geen winkel gevonden waar ze dit hebben opgesteld om te proberen.

Vragen waar ik graag antwoord op zie:

Wat is het verschil tussen de One en de 360 kwa geluid?
Wat is het verschil tussen de Zero en de One/360?
Weet iemand een plek om de Zero even op te zetten om te voelen hoe het zit?
Als extra: Heeft iemand het verloop stukje gekocht waarmee het is aan te sluiten op Mac/PS4/Xbone en ervaringen met de headset op PS4?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik denk dat je eerder hier moet zijn: Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Als je even wacht zal er een moderator zijn die dit topic zal verplaatsen. :)

Zelf gebruik ik al jaren een Logitech G35 Gaming Headset. Maar ik denk dat jij een zo optimaal mogelijke geluidskwaliteit wilt. Daar heb ik weinig verstand van :9

[ Voor 41% gewijzigd door JST94 op 25-09-2014 13:23 ]