Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slimme thermostaat en vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:54

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Binnenkort ontvangen we hopelijk de sleutel van ons nieuwe huis. Het installeren van een slimme thermostaat is bijna een must voor mij als geek (met het besparende voordeel natuurlijk :+ ).

Ik vraag me echter af in hoeverre het praktisch is bij vloerverwarming. Dit omdat vw volgens mij minder snel opwarmt en minder fluctueert dan cv.

Hierbij komt ook dat we een houtkachel in het nieuwe huis hebben.

Het lukt me zelf niet om concrete informatie te krijgen. Misschien zie ik het moeilijker dan het is of zoek ik verkeerd...

Hebben mensen hier ervaring mee? Zo ja, is de slimme thermostaat een last/probleem in combinatie met vw?

(en durf je een bespaar % te geven? Puur uit interesse :) )

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Move naar DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:01

Snow_King

Konijn is stoer!

Goede vraag! Ik heb zelf ook vloerverwarming (nieuwbouw uit 2011) en zo ver ik begrepen heb is het met vloerverwarming juist beter gewoon op één temperatuur te houden.

Het eerste jaar had ik dat niet, maar sindsdien merk ik dat ik ongeveer 10% minder gas verbruikt heb.

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Snow_King schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:35:
Goede vraag! Ik heb zelf ook vloerverwarming (nieuwbouw uit 2011) en zo ver ik begrepen heb is het met vloerverwarming juist beter gewoon op één temperatuur te houden.
Dat heb ik dus ook in mijn achterhoofd maar ik kan dus geen concrete informatie vinden. Alleen verkooppraatjes :/

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NEST kan in ieder geval overweg met vloerverwarming zag ik :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Normaal gesproken (bij radiatoren) is het zuiniger om nachtverlaging toe te passen. Ik zou het bij vloerverwarming gewoon eens proberen:
- Weekje op dezelfde temperatuur houden, gasmeterstanden noteren en verbruik berekenen
- Weekje nachtverlaging toepassen, gasmeterstanden noteren en verbruik weer berekenen

Vergeet ook niet om een pompschakelaar te plaatsen (indien niet aanwezig) als je VV voorzien is van een extra pomp. Scheelt je een hoop stroom, bijna standaard draaien die pompen gewoon 24/7 namelijk.

Kom hier ook eens langs: Gas besparen door middel van CV tuning

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2014 15:02 ]

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 17:14
ik heb de easy van nefit in combinatie met vloerverwarming en heb ook een houtkachel. in de winter staat hij de tijd dat we naar het werk zijn of naar bed gaan ongeveer 2 graatjes lager.

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:01:
Normaal gesproken (bij radiatoren) is het zuiniger om nachtverlaging toe te passen. Ik zou het bij vloerverwarming gewoon eens proberen:
- Weekje op dezelfde temperatuur houden, gasmeterstanden noteren en verbruik berekenen
- Weekje nachtverlaging toepassen, gasmeterstanden noteren en verbruik weer berekenen

Vergeet ook niet om een pompschakelaar te plaatsen (indien niet aanwezig) als je VV voorzien is van een extra pomp. Scheelt je een hoop stroom, bijna standaard draaien die pompen gewoon 24/7 namelijk.

Kom hier ook eens langs: Gas besparen door middel van CV tuning
Dank. Het is inderdaad interessant om die standen te noteren ivm wens voor slimme thermostaat.

Een pompschakelaar had ik idd ook ergens voorbij zien komen. Mbt drukken energiekosten een zeer eenvoudige investering.

Ik zal een beetje in het CV topic gaan meekijken :)
basjuhh schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:20:
ik heb de easy van nefit in combinatie met vloerverwarming en heb ook een houtkachel. in de winter staat hij de tijd dat we naar het werk zijn of naar bed gaan ongeveer 2 graatjes lager.
Weet je toevallig ook of jullie een kostenreductie hebben?

Hoe snel warmt de vloer weer op dan? Ik heb weinig moeite met frisse voeten in de ochtend maar mijn vrouw denkt daar anders over :+ .

• s.p.vandeven
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 23:44
Ik had ongeveer de zelfde vraag.
Heeft er iemand toevallig al meetresultaten?

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 09:05
Geen meetresultaten maar praktijkervaring:
Ik heb wel nachtverlaging ingesteld, maar in de praktijk zakt de temperatuur maar een halve graad. Dit is ook gewenst, 's avonds is het iets warmer in huis dan 's ochtends (omdat je moe wordt/op de bank hangt) en je hebt het voordeel van de zon overdag zonder dat de woning weer te warm wordt.

Ik zie dan ook totaal geen meerwaarde in een 'slimme' thermostaat bij een goed geïsoleerde woning.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:31
Edit: Vraag verplaatst naar: Nest Thermostaat Topic

[ Voor 122% gewijzigd door DonJunior op 31-12-2014 10:14 ]

*sowieso

Pagina: 1