Toon posts:

Wat te doen met m'n slot A plank

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, de Athlon classic wordt nu niet meer gemaakt.
Nu heb ik nog een MSI K7-Pro plankje,(amd750 chipset) met een athlon 550 erop. De plank wil ik nog wel een tijdje gebruiken, zolang heb ik hem ook nog niet. Het schijnt dat ik hier ook een slot A Thunderbird op kan zetten.
Wat is nu verstandig;
Rustig afwachten totdat de Thunderbird hierzo in de winkel komt, en dan de slot A versie op m'n mobo prikken, of moet ik heel binnenkort nog een athlon 900 of 1000 gaan halen.
Ik denk dat ik 't laatste moet doen, ook omdat de slot thunderbird maar beperkt gemaakt wordt, dus waarschijnlijk hier niet te verkrijgen. (en werkt die wel goed op m'n mobo?)
Ik heb geen zin om bij m'n volgende upgrade alweer een nieuw mamaplankje te halen.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik denk dat als je geen veel moeite wilt doen (slot a thunderbird is alleen voor pc fabrikanten heb ik gehoord) een athlon 1GHZ moet kopen daar kan je nog wel een tijdje mee vooruit (I hope).

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Ik denk dat als je geen veel moeite wilt doen
Volgens mij is het 'niet veel moeite' maar dat ff buiten beschouwing gelaten.. ;)

Ik zou een Athlon 900 kopen. Waarom?

- De 1GHZ is nog veel te duur!
- De 900 OC je zo naar 1GHz, heb je ook een 1GHz proc.
- De 900 is snel zat, verschil tussen 900 en 1GHz merk je niet veel van.

Daarom...

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Phreak, daar zat ik ook al aan te denken, een 800/900 proc en dan overklokken.
Maar hoe lang zal de classic athlon nog leverbaar zijn?
Ik had al gelezen dat ze niet meer gemaakt worden, en om er nu al een te halen, heb ik geen zin in (ook nog te duur). Eerst wil ik nog een geforce 2 erop.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Ja wanneer wil je er dan 1 halen?
Ik denk dat ze zo langzamerhand uitsterven op de hoge Athlons na.. Die 800+ blijven nog wel een tijdje, die zijn ook nog niet zo heel lang in productie.

Dus ik zou gewoon voor een Athlon 900 gaan, anders de 800, die krijg je ook wel op 1GHz.

Wat is je budget eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Eind 2000/ begin 2001, zo in die buurt had ik de 800+ cpu in gedachte. Een budget, ik zie dat dan wel weer, daar kijk ik niet zo naar, als de cpu maar onder de 1000 gulden blijft, meer ga ik er echt niet voor betalen.
Eerst heel binnenkort een geforce (256 of de 2 GTS, weet nog niet) :) En als ik geld over heb, komt er ook nog een 19" monitor. (weet niet wanneer, m'n 15" houd 't nog wel even vol)

Verwijderd

AMD is van gedachten veranderd, er zullen nog wel genoeg slot-a thuderbirds gemaakt worden.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Plank door midden breken.

Neen geintje... als ik jouw was zou ik gewoon ff wachten. eerst je athlon vlink overklocken richting 800 mhz en later mischien een duron of dondervogel met converter erop... maar vollopig heb je toch een snel genoeg systeempie ?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al max overgeklokt, 735MHz. Voorlopig is tie idd nog snel genoeg. Maar als de athlon niet meer gemaakt wordt, zal ik over 2 jaar ook weer een andere mobo moeten halen, en dan wordt het allemaal veel te duur. Daarom d8 ik, dat zodra de athlon niet meer gemaakt wordt, en de dondervogel er niet op wil, ik dan een van de laatste athlons haal, zodat ik op deze plank de GHz ook nog kan halen.

conclusie: Gewoon wachten met de aanschaf van een andere proc. en over een jaartje ofsow een athlon 1GHz halen of anders een dondervogel met een evt. convertorkaartje.
Pagina: 1