Hallo mede-tweakers,
Ik ondervind last van 'lagspikes' tijdens het gamen. Wat ik hiermee bedoel is dat mijn fps (frames per second) in-game op de meest willekeurige momenten zakt van 60 naar 10, waardoor de game stottert. Het viel mij op dat het vooral gebeurd bij de zwaardere games zoals Battlefield 4. Nu wat research kwam ik terecht op de onderstaande link, waarbij iemand hetzelfde probleem heeft als ik (deze persoon heeft wel een andere PC).
https://battlelog.battlef...view/2955065228692985004/
De 'oplossingen' hadden echter geen effect op mijn lag spikes.
Nu is mijn conclusie dat het aan mijn computer specs ligt dat games stotteren. Mijn vraag aan jullie is dan ook of dit terecht is. Mijn specs:
Moederbord: Intel DH67BL (B3)
Processor: Intel i5 2500k 3,33 GHz, Boxed
Videokaart: GeForce NVIDIA 650 ti
Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC3-12800, 1600 MHZ
Hardeschijven: Samsung 1000GB HDD, SATA, 32 MB, 7200 RPM
Voeding: Corsair Builder Series Cx500, 500 Watt, 20+24 Pins
Kast: Cooler Master Elite 332, geen voeding
Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of het aan mijn computer zelf ligt en wat dan precies het probleem is.
Ik loop sowieso al een tijdje met de gedachten om mijn oude systeem te vervangen. Mocht het inderdaad aan mijn computer liggen is mijn vervolgvraag welke componenten ik zou moeten upgraden om games zoals Battlefield 4 fatsoenlijk te kunnen spelen. Mijn budget voor het updaten is ongeveer €200.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, in ieder geval alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 250 euro voor het upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja indien mogelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet.
Ik ondervind last van 'lagspikes' tijdens het gamen. Wat ik hiermee bedoel is dat mijn fps (frames per second) in-game op de meest willekeurige momenten zakt van 60 naar 10, waardoor de game stottert. Het viel mij op dat het vooral gebeurd bij de zwaardere games zoals Battlefield 4. Nu wat research kwam ik terecht op de onderstaande link, waarbij iemand hetzelfde probleem heeft als ik (deze persoon heeft wel een andere PC).
https://battlelog.battlef...view/2955065228692985004/
De 'oplossingen' hadden echter geen effect op mijn lag spikes.
Nu is mijn conclusie dat het aan mijn computer specs ligt dat games stotteren. Mijn vraag aan jullie is dan ook of dit terecht is. Mijn specs:
Moederbord: Intel DH67BL (B3)
Processor: Intel i5 2500k 3,33 GHz, Boxed
Videokaart: GeForce NVIDIA 650 ti
Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC3-12800, 1600 MHZ
Hardeschijven: Samsung 1000GB HDD, SATA, 32 MB, 7200 RPM
Voeding: Corsair Builder Series Cx500, 500 Watt, 20+24 Pins
Kast: Cooler Master Elite 332, geen voeding
Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of het aan mijn computer zelf ligt en wat dan precies het probleem is.
Ik loop sowieso al een tijdje met de gedachten om mijn oude systeem te vervangen. Mocht het inderdaad aan mijn computer liggen is mijn vervolgvraag welke componenten ik zou moeten upgraden om games zoals Battlefield 4 fatsoenlijk te kunnen spelen. Mijn budget voor het updaten is ongeveer €200.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, in ieder geval alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 250 euro voor het upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja indien mogelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet.