Hallo, Ik heb totaal geen verstand van computer componenten maar wil wel graag een zelf samenstellen (en dan of zelf bouwen of laten assembleren). Mijn zusje is toe aan nieuwe pc en haar wensen en eisen staan onderin uitgesplitst.
Het mooiste zou zijn als we alles bij 1 leverancier kunnen bestellen (azerty zit redelijk dichtbij bijvoorbeeld)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zusje wil graag een beetje gamen, dat hoeft absoluut niet op hoge graphics, maar het zou wel mooi zijn als ze nieuwe spellen kan spelen (sims 4 bijvoorbeeld). Ook wil ze graag muziek luisteren (dus ik denk dat er wel een geluidskaart in moet?) en ze wil graag dat hij via Wi-Fi met het internet kan verbinden (moet er dan een speciale netwerk kaart in?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 500 Euro, mag iets meer of minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft een Full-HD scherm (Merk LG geloof ik), Muis en Toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart (hoeft niet al te zwaar), Geluidskaart, Netwerk kaart. Voor de rest de standaard componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet met Wi-Fi op het internet kunnen komen, Moet met redelijke kwaliteit muziek kunnen afspelen. En moet redelijk games kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn samengestelde lijst :
Dit is 550 Euro, dus zou er graag nog een paar tientjes afhalen.
Weet niet of alles op dit moederbord past, Heb ook totaal geen idee wat ik hier heb samengesteld.
1. is de netwerk kaart nodig?
2. Is de voeding van voldoende capaciteit?
3. is de CPU geen overkill en GPU niet te zwak?
4. Past alles op het moederbord?
Mocht er nog meer info benodigd zijn hoor ik dat graag
Bij voorbaat dank
Joost
Het mooiste zou zijn als we alles bij 1 leverancier kunnen bestellen (azerty zit redelijk dichtbij bijvoorbeeld)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zusje wil graag een beetje gamen, dat hoeft absoluut niet op hoge graphics, maar het zou wel mooi zijn als ze nieuwe spellen kan spelen (sims 4 bijvoorbeeld). Ook wil ze graag muziek luisteren (dus ik denk dat er wel een geluidskaart in moet?) en ze wil graag dat hij via Wi-Fi met het internet kan verbinden (moet er dan een speciale netwerk kaart in?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 500 Euro, mag iets meer of minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft een Full-HD scherm (Merk LG geloof ik), Muis en Toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart (hoeft niet al te zwaar), Geluidskaart, Netwerk kaart. Voor de rest de standaard componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet met Wi-Fi op het internet kunnen komen, Moet met redelijke kwaliteit muziek kunnen afspelen. En moet redelijk games kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn samengestelde lijst :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7750 2GB | € 86,91 | € 86,91 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Asus Xonar DGX | € 28,- | € 28,- |
| 1 | Cooler Master Elite 310 | € 28,34 | € 28,34 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 23,50 | € 23,50 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,50 | € 52,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 546,09 | |
Dit is 550 Euro, dus zou er graag nog een paar tientjes afhalen.
Weet niet of alles op dit moederbord past, Heb ook totaal geen idee wat ik hier heb samengesteld.
1. is de netwerk kaart nodig?
2. Is de voeding van voldoende capaciteit?
3. is de CPU geen overkill en GPU niet te zwak?
4. Past alles op het moederbord?
Mocht er nog meer info benodigd zijn hoor ik dat graag
Bij voorbaat dank
Joost
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 12:08 ]