Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SSMS] opzetten ontwikkelomgeving

Pagina: 1
Acties:

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik ben onlangs gemigreerd van SQL server 2008 naar server 2012 en wil nu weer een "schone" ontwikkelomgeving inrichten. Het gaat dus om de SQL Server Management Studio binnen Visual Studio. Ik maak gebruik van een 5-tal severs met daarop verschillende databases (productie-, acceptatie- en reporting omgeving). voorheen connecte ik bij startup altijd naar de benodige database maar dit begint me nu enigzins te irreteren omdat de frequentie oploopt van het schakelen tussen databases, ok, het is niet veel werk om een paar keer te klikken op Connect-> database engine... maar toch.

Vraag is nu of er een mogelijkheid om in de startup standaard alle connecties te maken naar de te gebruiken databases en deze te presenteren in de Object explorer?

edit:
SSMS verklaring toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door Maddog McHare op 25-09-2014 10:17 ]

M@Dd09

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Je kunt er een registered server van maken. Dan hoef je alleen nog dubbel te klikken op een server om verbinding te maken. Voordeel is dat je dit naast je object browser kunt zetten om zo snel een nieuwe verbinding te openen. Automatisch verbinden heb ik geen idee van, dat laat ik dan ook nog even open.

/Edit: ah, binnen Visual Studio. Dan heet dat net wat anders.

[ Voor 15% gewijzigd door Feanathiel op 25-09-2014 12:02 ]

Verwijderd

SMSS is niet de SQL Server Object Explorer in Visual Studio, hè?

Visual Studio onthoudt bij mij alle connecties, en de vorige poster verwijst naar die functionaliteit voor SMSS.

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Ah ok, ik wek verwarring. Het gaat dus echt om de object explorer van SSMS dus niet VS. SSMS is een separate installtie. Ik was hiermee ind e war met de SDT (Server development tools). Zoals gezegd ben ik zoekende, er is een hoop veranderd tussen 2008 en 2012 :-) maar de "registered server" does the trick for me! thnx.

M@Dd09