Router als accespoint, moet dhcp daadwerkelijk uit

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 16:02
Ik zit hier met een oude router waar ik niet meer in kan (zelfs na het resetten kom ik er niet in)
Deze heeft nu een netwerkkabel in een van de poorten zitten (niet in de WAN poort).

En hij werkt gewoon als wireless accespoint. Echter ik hoor en lees op verschillende plekken dat DHCP op het ding moet uitstaan als de hoofd router DHCP wel aan heeft staan.

Het werkt nu goed en ik kan me niet echt voorstellen wat er zou moeten conflicteren als je de WAN poort niet gebruikt?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als het werkt, werkt het. Waarschijnlijk staat ie bridged, en sommige routers kan je dan niet meer in (alleen dacht ik dat dit alleen bij modems was).

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10 16:18
Wat is het merk/model ?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

Kraz

Saving the world

En als je m op je normale netwerk aansluit en in de router mét DHCP kijkt welk IP adres hij heeft gekregen?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet onderscheid maken tussen DHCP server functionaliteit en DHCP client functionaliteit. Je moet maar een (1) DHCP server in je netwerk hebben anders kunnen er rare dingen gebeuren.

En verder, een Wireless access point hoeft geen ipadres te hebben. Voor de functionaliteit is dat niet belangrijk. Om het apparaat te kunnen configureren is het waarschijnlijk wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 16:19
Ik heb thuis een hardware firewall met dhcp functionaliteit (FortiWifi 60c).
Verder heb ik 3 Wifirouters middels de LAN poorten aangesloten en niet WAN.
Alles verder uit op de AP's behalve de WPA2 / AES beveiliging en heb iedere AP een IP gegeven die buiten de DHCP scope valt van de firewall.
Zo kan ik altijd bij de AP's en regelt de firewall de rest.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Pagina: 1