Te vroeg onderdelen aangeschaft? Te kort gewacht?

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Beste Tweakers,

een maand geleden heb ik heel wat geld uitgegeven aan nieuwe onderdelen voor een gaming pc en ik begin nu sterk te twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan en of mijn pc wel meekan voor een aantal jaren.

Laatste tijd heb ik hier en daar wat dingen gelezen over de GTX 980 die ze zojuist hebben released en de nieuwe lijn van i7 met bijvoorbeeld i7 5820k.

Nu bezit ik de volgende onderdelen, maar ik vraag mij toch echt af of ik niet even had moeten wachten.
Gaan deze onderdelen mij in de weg zitten wat betreft de komende jaren, hierbij puur het oog op het gamen, dat is het enige wat mij kan schelen.

Ik speel alle spellen op een resolutie van 2560x1440 en dat wil ik ook zo kunnen houden. Het liefst constant 60fps.

De huidige onderdelen kunnen jullie in mijn sig terugvinden.

Doe ik er goed aan om mijn r9 290x te verkopen en eventueel in plaats daarvan een gtx 980 aan te schaffen? Hetzelfde geldt voor de processor. Of zal ik nog even wachten tot de volgende generatie processoren/videokaarten.

Ik heb op dit moment geen enkel probleem met het spelen van games op de huidige resolutie, maar het is de toekomst wat mij een beetje huiverig maakt, net nu ik zo veel geld heb uitgegeven.

Edit; was vergeten mijn budget te vermelden. In dit geval speelt dit totaal geen rol. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik met mijn huidige setup een hele tijd meekan.

[ Voor 6% gewijzigd door PcManiaxx op 25-09-2014 01:36 ]

Verwijderd

Ik overweeg om mijn 4670K te verkopen en mijn ruim 2 jaar oude 2600K naar 4.8 GHz te clocken.
Op die resolutie is videokaart belangrijkste en dan zit je wel goed voorlopig met R9 290X, op hoge resoluties kan die voorlopig nog prima meekomen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Thomg

Aww yiss

Nee, een 290X is pri-ma.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Een R9 980x, wow, dat zou me wat zijn zeg. Dan zijn we al bijna 3 generaties verder :P

Verwijderd

PcManiaxx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 01:41:
Een R9 980x, wow, dat zou me wat zijn zeg. Dan zijn we al bijna 3 generaties verder :P
Was ff in de war met een sixcore die nog prima kan meekomen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het probleem dat je lijkt te hebben is, dat snellere hardware die in de toekomst uitkomt, nog niet in je bezit is.

Ik kan je verklappen, dat is bij iedereen zo. Alleen die maken er dan geen probleem van omdat dit nooit op te lossen is.

Als geld geen probleem is, kan je natuurlijk wel elk half jaar een nieuwe computer kopen met de snelste cpu, gpu, chipset en ssd van dat moment. Dan loop je telkens maar een klein beetje achter.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
En geld zal wel geen probleem zijn, want zn hiidige pc is al aardig overkill ;) (mits hij alleen gebruikt wordt voor het gamen).

Niet zo'n zorgen maken, je hebt een monster van een pc.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja goed, maar hij is een zogenaamde enthousiast. Dan bestaat overkill niet, alleen de hoogste prestaties.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02 14:02
De intel 5xxx serie was per core iets van 10% sneller, dus bij programmas die minder dan 4 cores gebruiken zal je er erg weining van merken. Uiteraard had die 2 cores meer, maar of dat het significante prijsverschil waard is. (mobo van bijna 200 euro, en DDR4 is DUUR).

Voor gpu: De 970 is iets sneller, stiller en veel zuiniger (en iets goedkoper). Dat betekend niet dat de 290x een slechte gpu is geworden opeens.

Het is inderdaad jammer dat je precies vorig maand je aankoop hebt gedaan voordat info bekend was over de nieuwe gpus van Nvidia.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 20:39
Zolang je al je games nog prima kan draaien zou ik er geen punt van maken als ik jouw was.

Zodra je gaat merken dat je games niet meer kan spelen zoals je zelf wilt zou ik pas gaan kijken naar een eventuele upgrade. Misschien is de technologie tegen die tijd al weer veel sneller. en kan je voor minder geld iets veel beters krijgen.

In ieder geval lijkt het mij een tijd en geld verspilling om nu je PC te gaan üpgraden

don't mind me

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07
Onderdelen koop je al-tijd 'te vroeg'. Je zegt zelf al dat alles nu vlekkeloos loopt, laat het lekker zo dan.
Op het moment dat jij het gevoel krijgt dat alles minder loopt dan koop je die 980.

Tenzij je eigenlijk al besloten hebt, dan verkoop je je huidige kaart en ga je snel die nieuwe halen :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je moet blijven wachten op het nieuwe dan zul je nooit iets kunnen kopen, want er komt altijd wel wat nieuws en wat beters.

Je moet gewoon kopen wat je op dit moment nodig hebt.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:08
Voordat je begint te panikeren, bekijk even een paar benchmarks:

http://www.anandtech.com/bench/product/836?vs=1320

Scroll vooral naar beneden naar de gaming benchmarks want dat is het belangrijkste voor jou (jouw woorden). Ik zie daar niet veel verschil, soms is de 4770K sneller, soms de 5820K.

Je bent hier ook rijkelijk laat mee. Als je die pc pas een maand geleden gekocht hebt, heb je al een rare keuze gemaakt om een 4770K te nemen en geen 4790K. Ik had je ook voor juni al kunnen zeggen dat Intel in september Haswell-E en X99 ging uitbrengen met DDR4 ondersteuning, Intel kondigt die dingen maanden op voorhand aan.

Wat betreft de videokaart, wat nu als AMD volgende maand weer een snellere videokaart toont om de GTX 980 te counteren? Die dingen zijn nooit future proof, je R9 290X is momenteel nog snel genoeg voor alles wat je er tegenaan gooit. Het was vorige maand sowieso niet de snelste videokaart van het moment want dat was de GTX 780 Ti en daar trok je je blijkbaar niet veel van aan. En bovendien wisten we een maand geleden ook al dat Nvidia in september de GTX 980 ging tonen, dus ook hier had je het eigenlijk kunnen weten.

Als het je stoort en je zo nieuws gezind bent dat je toch die GTX980 moet hebben, verkoop dan je R9 290X, maar verwacht niet dat je er nu nog even veel voor gaat krijgen.

Ik begrijp niet waar je je zorgen over maakt terwijl je een pc hebt die zo al niet veel sneller/meer overkill kan.

[ Voor 10% gewijzigd door MacPoedel op 25-09-2014 09:23 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het logische is (uiteraard) om te upgraden zodra je ergens problemen mee hebt, en er een beter alternatief is binnen je budget. Nu met onbeperkt budget geld uitgeven puur en alleen zodat je mogelijk in de toekomst minder snel minder geld hoeft uit te geven is redelijk zinloos.

Nu heb ik de huidige generatie GPUs niet echt gevolgd, maar als ik het goed heb is de GTX980 wel erg zuinig tov de 290X. Dus als dat belangrijk voor je is (icm de mindere koeling die dan dus nodig is), dan zou het een idee zijn om direct die te kopen, gezien je budget toch onbeperkt is.

• Lazora
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zat even je vraag met bewondering te lezen. En kan mij ook wel een beetje inleven in dat jij het beste wil bereiken. Zo heb ik dat ook, maar dan wel met een bepaald budget (het beste kunnen krijgen in prijs/kwaliteit verhouding). Zo kocht ik mijn moederbord ergens voor 66 euro die normaal overal 130 euro was, en dat gloednieuw in de doos en geen aparte voorwaarden oid. Bij zo'n grote korting haal ik er natuurlijk voldoening uit.

Zelf denk ik dat als jij wil kunnen genieten van jou high-end systeem dat je meer onderzoek moet doen naar je aankoop. Vragen als: Zijn dit de specs/opties die ik wil? Er zijn grenzen en je kiest zelf om ergens voor te gaan of niet. Die keus heb jij genomen.

Wat ik probeer uit te leggen. Geld maakt niet gelukkig, maar als je het gebruikt met je verstand (en je hart), dan sta je zelf achter je aankoop en zal je daar tevreden over zijn. Daarom kan ik mij ook voorstellen dat je helemaal niet tevreden bent met wat je koopt en er na 1 maand over twijfelt, want dat zal je nooit zijn als je niet zeker bent van wat je koopt en steeds het beste eist.

Inhoudelijk wil ik ook nog even reageren: Ik vind dat je een goede selectie hebt gemaakt met deze componenten. Het lijkt mij het beste nu gewoon dit aan te kijken hoeveel plezier je hiervan hebt, veranderen kan je waarschijnlijk niet meer en nuttig lijkt mij dat ook niet. Gebruik dit systeem, als het toch tegenvalt laat het een les voor de volgende keer zijn dat je eisen toch anders/hoger liggen. Omdat geld geen zorg voor je is kan je altijd over 2-3 jaar upgraden. Een beetje PC-gek maakt de kast toch regelmatig schoon en daardoor blijft alles ook langer en beter werken dus even simpel iets upgraden is ook niet echt een probleem lijkt me. Ik gok dat je de komende jaren wel goed zit.

• mollestor
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04-2025
je kan er natuurlijk ook voor kiezen om te verkopen wanneer de eerst volgende generatie uitkomt , en dus telkens 1 generatie overslaan.

dan heb je telkens voldoende prestaties en toch dat je een tijdje door kan gaan met je pc.

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 10:37
Ik wacht expres op de 9XX reeks van Nvidia, dit omdat de DirectX 12 betere prestaties beloofd met minder energie. Nou heeft AMD hier haar eigen versie, Mantle, voor maar hier heb ik helemaal geen ervaring mee.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Buyers remorse, you gotta love it....
Dit hou je toch altijd ? Er komt altijd wel iets snellers en beters uit, nét nadat je wat anders hebt gekocht..

Je pc is snel zat joh.

• Jefboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2024
Voor mij zijn er 2 momenten waarop je kan kiezen om te upgraden.

1. Als je huidige hardware niet meer voldoet of defect is.
2. Als er nieuwere hardware uitkomt waarvan de prestaties zodanig zijn dat de upgrade het geld waard is.

In de praktijk is het, tenzij je hardware echt defect is, altijd goed om je bewust te zijn van wat de markt doet en je aankoop daarop af te stemmen. Computer componenten zijn namelijk redelijk sterk onderhevig aan prijswijzigingen. daarbij is met name verstandig te wachten op de release van een nieuwe generatie producten indien deze niet te lang meer op zich laat wachten.

Ik heb bijvoorbeeld bewust gewacht tot de GTX9 reeks van Nvidia uit kwam om mijn GPU te upgraden omdat ik wist dat dat nog maar enkele weken zou duren. Zelfs al zou je niet voor die hardware kiezen, vaak betekent een nieuwe release een prijsdaling in de oudere reeks en bij de concurrentie. Je R9 290x kost nu bijvoorbeeld een stuk minder dan een maand geleden.

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-02 23:20
Als ik het zo bekijk is je geld nog even op de bank houden veel meer futureproof dan een nieuwe videokaart.

Verwijderd

SpazzII schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:25:
Als ik het zo bekijk is je geld nog even op de bank houden veel meer futureproof dan een nieuwe videokaart.
Een videokaart schrijft nog sneller af dan een auto.

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
De 980 is zonder overclock (1300-1380MHz) helemaal niet sneller dan een 780Ti die op 1200MHz geklockt is (en gaat zelf daarboven met de juiste kaarten). Daarnaast zitten de grootste verschillen in Computing Points en niet zo zeer in de Gaming Benchmarks. De 780Ti is namelijk op alle andere gebieden dan gaming sneller. Het enige wat de 980 heeft is lager energieverbruik en 1gb meer opslag voor bijv. Watch Dogs. De 980 is ook helemaal niet de opvolger van de 780Ti Maar de normale 780. De grote broer van de 980 komt in het eerste kwartaal van 2015.
Daarnaast had je inderdaad een 4790K moeten kopen als je de keuze had.
Dus spaar dat geld liever voor Februarie.

• MacPoedel
Jacco011 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:37:
De 980 is zonder overclock (1300-1380MHz) helemaal niet sneller dan een 780Ti die op 1200MHz geklockt is (en gaat zelf daarboven met de juiste kaarten). Daarnaast zitten de grootste verschillen in Computing Points en niet zo zeer in de Gaming Benchmarks. De 780Ti is namelijk op alle andere gebieden dan gaming sneller. Het enige wat de 980 heeft is lager energieverbruik en 1gb meer opslag voor bijv. Watch Dogs. De 980 is ook helemaal niet de opvolger van de 780Ti Maar de normale 780. De grote broer van de 980 komt in het eerste kwartaal van 2015.
Daarnaast had je inderdaad een 4790K moeten kopen als je de keuze had.
Dus spaar dat geld liever voor Februarie.
Maar de 780 Ti doet standaard ook maar iets van een 900MHz, dus waarom ga je de 780 Ti met overklok vergelijken met de 980 zonder overklok? De 980 kan ook nog eens 20% overgeklokt worden. Sowieso zijn de prestaties per Watt van de 980 veel indrukwekkender, overgeklokt of niet. Maar dat betekent allemaal natuurlijk niet dat de 780 Ti nu plots traag is geworden, ik zou degene die z'n 780 Ti weg doet om te upgraden naar een 980 voor gek verklaren (tenzij het voor in een kleinere kast of met gelimiteerde voeding is).

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:45
@PcManiaxx

Mijn pc is vrijwel hetzelfde als die van jouw, hier kun je rustig nog meerdere jaren mee verder.

@overkill, lijkt me niet. Als je een goede pc game hebt dan haalt deze het maximum er toch echt wel uit, bijv. Star Citizen. Zelfs de hyperthreading functie van de cpu is geen overkill met SC aangezien deze game dat ondersteund.

Mocht je nou geen SC spelen maar the sims 4 dan is het idd een beetje overkill :P

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11-2025
Herkenbaar !

Jaren heb ik geprobeerd top of the line producten in mijn game-rig te proppen.
Bakken met geld er aan uit gegeven, en upgraden wanneer possible.
Maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie: Its never enough !
Nog erger: It doesn't really matter.

Toen kreeg ik het hele huisje boompje beestje gedoe en moest ik toch echt flink gaan cutten in mijn rig-budget.

En weetje wat ?
Dit klinkt als "Blasphemy" maar...
Prijs / Performance wijs gaan shoppen levert OOK high end gaming.
Het scheelt je alleen bakken met geld.

Ik check gewoon de bench tests uit @ de passmark site. en probeer ze veel mogelijk bang voor mijn buck te krijgen door te kijken waar mee ik de meeste power krijg per eurie.

Wees nou eerlijk, Je maxed menig game uit met less power.

Het is een kwestie van perspectief, ik settle niet voor less then high end. Maar het hoeft geen top of line meer te zijn.

De difference is negligible in meeste gevallen.

Hoe dan ook...
De specs waar jij het over hebt in je huidige rig zal de komende 2 jaar niet op zijn knieeën getrokken worden dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Haha, wel leuk om dit te lezen allemaal. Hartelijk dank voor de reacties.

Ik kan mij erg vinden in de vele reacties hier.

Het is natuurlijk zo dat ik alles max kan draaien, maar dit geldt bijvoorbeeld niet voor Crysis 3.

Het blijft hoe dan ook altijd jeuken, altijd weer voor dat net snellere onderdeel gaan.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Als je toch graag max prestatie wil en het geld in je zak weg brand... waarom wacht je dan niet op het antwoord van AMD. Kijk je even aan hoe de prijzen zakken en dan koop je voor het geld van 1 GTX980 misschien wel 2x een 290X erbij voor een tri-CF setup?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 17:34
Cowamundo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:58:
Als je toch graag max prestatie wil en het geld in je zak weg brand... waarom wacht je dan niet op het antwoord van AMD. Kijk je even aan hoe de prijzen zakken en dan koop je voor het geld van 1 GTX980 misschien wel 2x een 290X erbij voor een tri-CF setup?
Om dan weer geruchten te horen over de nieuwe generatie?

Er zal altijd weer iets nieuws uitkomen nét nadat je wat gekocht hebt. Accepteer dat of koop gewoon nooit wat, dan kan je ook nooit een 'miskoop' doen.

The devil is in the details.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52

nFo

Gewoon nog een AMD 290X kopen kun je lekker soepel gamen op: 2560x1440. :)

• Jordy-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Het is altijd een slecht moment om elektronica te kopen. Per definitie.

De ontwikkelingen gaan zo snel dat er altijd vlak na aanschaf een betere versie en/of een flinke prijsdaling voorbij komt... Accepteer dat en wees blij met je aankoop.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
nFo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:21:
Gewoon nog een AMD 290X kopen kun je lekker soepel gamen op: 2560x1440. :)
Ik speel alles sowieso boven de 60 fps met die resolutie, behalve met Crysis 3.

Nu herinner ik mij dat Jaren geleden precies hetzelfde gebeurde ten tijde van de release van Crysis 1.

High end systemen konden dat ook niet voluit draaien haha.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Jordy-B schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:29:
Het is altijd een slecht moment om elektronica te kopen. Per definitie.

De ontwikkelingen gaan zo snel dat er altijd vlak na aanschaf een betere versie en/of een flinke prijsdaling voorbij komt... Accepteer dat en wees blij met je aankoop.
Het is moeilijk te accepteren na zoveel geld over de balk gesmeten te hebben, maar ik begrijp het uiteraard hehe. Dat wordt weer wachten tot de nieuwe generaties, ik zal er vrede mee moeten hebben. :)

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Cowamundo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:58:
Zal ik zeker doen, bedankt voor je bijdrage. :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04
PcManiaxx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:32:
[...]

Het is moeilijk te accepteren na zoveel geld over de balk gesmeten te hebben, maar ik begrijp het uiteraard hehe. Dat wordt weer wachten tot de nieuwe generaties, ik zal er vrede mee moeten hebben. :)
Volgende keer dan minder geld uitgeven, is het ook makkelijker te accepteren. 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:33:
[...]

Volgende keer dan minder geld uitgeven, is het ook makkelijker te accepteren. 8)7
Ja bedankt, daar was ik nog niet achter gekomen :+

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 08:52
of tweedehands, heb hier nog een 6GB kaartje liggen :)
http://link.marktplaats.nl/m850656264

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
zodra je je spullen besteld hebt en uit de winkel loopt is er al weer wat snellers uit, dit blijf je houden

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Gaat dat wel compatible zijn met mijn 290x? Dezelfde architectuur volgens mij?

Wat is de core clock trouwens? Die van mij zit standaard al op 1080mhz.

Heb natuurlijk liever wel dat de snelheden synchroon zijn.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Thomg

Aww yiss

Nee, de 7990 is een 7970CFx...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 08:52
Het is idd een enkele kaart die crossfire draait. Vandaar de goede performance.
Check de score vs andere kaarten

http://www.techspot.com/r...-radeon-r9-290/page2.html

• MacPoedel
PcManiaxx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:31:
[...]

Ik speel alles sowieso boven de 60 fps met die resolutie, behalve met Crysis 3.

Nu herinner ik mij dat Jaren geleden precies hetzelfde gebeurde ten tijde van de release van Crysis 1.

High end systemen konden dat ook niet voluit draaien haha.
Volgens mij kun je Crysis 3 wel boven de 60fps draaien met zo goed als alle instellingen op maximum, alleen op vlak van AA moet je wat keuzes maken. Bij Anandtech halen ze op 1080p toch bijna 80fps met FXAA (http://www.anandtech.com/bench/product/1059), een overzicht van verschillende AA methodes in Crysis 3 vind je hier: http://www.tweakguides.com/Crysis3_6.html. Als je MSAA x8 doet, zit je misschien onder de 60fps, maar dat is dan ook nogal een brute force AA methode, geef je zomaar een heel deel van je performance op voor een miniem beetje minder jaggies.

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11-2025
procyon schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:52:
Het is idd een enkele kaart die crossfire draait. Vandaar de goede performance.
Zal vast ook wel een heet-hoofd zijn :P (krijgt 4870x2 in crossfire flashback :+ )

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 13:23

BLACKfm

O_o

Volgens mij ben je met een videokaart uit het hoogste segment altijd wel toekomstbestendig.
En als je vervolgens spellen tegenkomt die tegen limieten aan gaan lopen dan zal de beste videokaart (uit het zelfde tijdperk) van het andere kamp het vast niet veel langer volhouden.

De 290x is al weer bijna een jaar op de markt, dat je um recentelijk hebt gekocht was dan misschien op techniek gebied geen goede zet, maar straks zou je de Nvidia 980 kopen en dan zal er een paar maanden later bij AMD wel weer iets komen dat bijna even snel is en 100 euro goedkoper en zo blijf je aan de gang.

Als je een mindere videokaart koopt loop je veel sneller (of al gelijk met de aankoop) tegen het feit aan dat je graphics moet gaan bijstellen om het speelbaar te houden.

Ik heb 2 290 kaarten waarvan ik de 2e kaart niet gebruik (crossfire uitgeschakeld), en tot nog toe niet hoeven in te zetten. Dus de enkele 290x zal ook nog wel even meegaan.

Ik heb overigens een 2560x1080 scherm.
Pagina: 1