Drie monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Hyzo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo iedereen,

Ik heb, zoals vele mensen, geprobeerd om drie schermen te laten draaien op mijn computer. Nu heb ik die schermen gewoon ingeplugd en kijken of het werkt, niet dus. Er werken er twee perfect, de derde niet. Het bekende verhaal. Na veel topics af te gaan ben ik erachter gekomen dat mijn videokaart twee schermen ondersteund en het niet werkt om één scherm op mijn moederbord te laten draaien en de rest op mijn videokaart.

De huidige situatie is dat mijn videokaart, een Radeon HD 6800 series, vier ingangen heeft. Tweemaal DVI, eenmaal HDMI, eenmaal een Displaypoort. Heb er op dit moment twee in de DVI en één in de HDMI. Ik kan perfect de twee van de DVI laten draaien of één op de HDMI en één op de DVI. Het blijven altijd twee schermen, mijn videokaart herkent ze wel alle drie.

Afijn, zoals ik al zei heb ik het internet afgestruind en kwam ik erachter dat ik er minimaal één op de displaypoort moet hebben en dan één op de hdmi en één op de DVI. Nu heb ik twee schermen (de HP 2311x en een LG 22'') die werken gewoon naar behoren maar wil ik het derde scherm (een, wat oudere, Acer) ook laten werken. Dit kan wel, maar dan moet ik één van de andere twee uitzetten. Dus ik had een VGA kabel in de Acer geplugd en daaraan een converter van VGA naar DVI. Daaraan had ik weer een converter gedaan die DVI omzet naar Displaypoort. Dit zou moeten werken? Niet dus, het scherm wordt niet herkend. Dus ik weer het internet op, zie ik dat ik een actieve Displaypoort moet hebben. |:(

Nu weet ik niet of mijne een actieve displaypoort is, ten eerste. Ik heb deze.

Zou ik dan deze moeten kopen? Of zie ik iets anders totaal over het hoofd en maak ik ergens anders een foutje? Dat het bijvoorbeeld niet werkt met een VGA naar DVI converter. Ik heb niet zoveel zin om geld te besteden en dat het (weer) niet werkt.

Voor de duidelijkheid:
- Ik wil geen EyeInfinity (ik wil niet gamen op drie schermen, ik wil gewoon multitasken met simpele programma's zoals Word).
- Mijn driver is up-to-date AMD Castalyst 14.4.
- Mijn videokaart is om precies te zijn de AMD Radeon HD 6850 Sapphire.
- Ik draai Windows 7 64-bit.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Gezien de prijs van de adapter die je hebt zal hij wel passief zijn.

Je hebt inderdaad een actieve displayport adapter nodig een 3e scherm op zo'n kaart. Het gaat alleen niet werken naar VGA. Die actieve displayport adapter die je daar hebt heeft een DVI-D poort. DVI-VGA conversie met zo'n blokje kan alleen met DVI-I en DVI-A (maar die zie je bijna niet).

DVI-D bevat alleen digitaal signaal (hetzelfde signaal als hdmi). Bij DVI-I is dit signaal gecombineerd met een analoog signaal (vga). Zo'n converter blokje als jij hebt is ook niet meer dan een verloopje naar een vga stekker.

Zo een zou dan vziw wel moeten werken:
pricewatch: Accell UltraAV® Adapters DisplayPort to VGA Adapter - Slim Size

Maar ik weet niet hoeveel ruimte je hebt in je computer. Je kan anders ook gewoon een goedkoop tweedehands videokaartje op de kop tikken en die erbij prikken voor je vga scherm. Als je toch geen eyefinity setup wilt maken en ze enkel wilt gebruiken voor basic multitasken hoeft hij niet perse op de goede gpu te zitten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik schaar dit onder aankoopadvies, dus een move.

• Geheim49
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-02 15:07
Beste,

Ik wil geen topic stelen maar ik heb hetzelfde als de TS. Ik heb dan wel een 6870 maar dat moet geen verschil maken neem ik aan. Ik heb 2 monitoren op de DVI poorten aangesloten en 1 van mini display port naar DVI gekocht. Alleen dat werkt niet. Zal wel geen active zijn. Maar nou ik dit hier lees kan ik er gewoon een videokaartje bijstoppen? Want in principe heb ik ook een Onboard videokaart (HD4000). Alleen als ik daar de monitor op insteek ziet hij hem niet.

Met vriendelijke groet,
Martijn

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49
Geheim49 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:42:
Beste,

Ik wil geen topic stelen maar ik heb hetzelfde als de TS. Ik heb dan wel een 6870 maar dat moet geen verschil maken neem ik aan. Ik heb 2 monitoren op de DVI poorten aangesloten en 1 van mini display port naar DVI gekocht. Alleen dat werkt niet. Zal wel geen active zijn. Maar nou ik dit hier lees kan ik er gewoon een videokaartje bijstoppen? Want in principe heb ik ook een Onboard videokaart (HD4000). Alleen als ik daar de monitor op insteek ziet hij hem niet.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Je zou kunnen kijken of je in de BIOS kunt instellen dat de onboard video werkt als er een losse videokaart in zit. Dan hoef je geen tweede videokaart te nemen :)

The devil is in the details.

• Geheim49
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-02 15:07
Dankjewel Hahn!

Even gespeeld in mijn BIOS en het werkt!
Danku!
Pagina: 1