Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

"Beroepsvereniging" Ngi-NGN

Pagina: 1
Acties:

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
nieuws: Beroepsvereniging: tekort ict'ers komt mede door wildgroei functieprofielen

Hoewel de strekking van dit "nieuwsitem" okay is, vind ik dit ontzettend sterk lijken op een reclame bericht. Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit van "Ngi-NGN" gehoord, maar nu ben ik misschien nog relatief jong in het vak.

Nu zijn de meningen allemaal lekker verdeeld natuurlijk maar persoonlijk word ik helemaal moe van deze zogenaamde vereniging die zichzelf helemaal verheerlijkt. De 23ste nemen jullie met computable al een kul artikel over, en nu wéér.

Ten eerste is er weer helemaal geen bron. Ja een link naar hun homepage, maar waar is het bericht dan?
Vervolgens:
die claimt 200.000 ict'ers te vertegenwoordigen
Dat is nu ook al bij computable meerdere malen vermeld, maar hier klopt niets van.
Wij stellen technologie op de proef
Doe dat ook eens met je bronnen.

Ik kan vrij lastig zo even een mooi verhaaltje schrijven over dit om eens goed te zeggen wat ik nu bedoel maar in het kort:

- Zoveel mensen kennen Ngi niet, zoek zelf eens binnen tweakers, 0 topics of threads erover.
- Idem voor hun evenementen
- Loze statements, zoals het aantal leden e.d.
- Geen enkele onderbouwing of wat dan ook, want tja; ik ben het zelfs niet eens met de inhoud van het nieuwsbericht
- Domweg reclame voor hun, zodat ze weer een lid erbij krijgen die even iets van 150 euro gaat betalen per jaar

Ik hoop dat hier ook nog iemand is, die ongeveer snapt wat ik bedoel en misschien alles wat beter kan verwoorden.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Computable is sinds dit voorjaar geen onderdeel meer van de Persgroep en toen ze dat nog wel waren, hadden de redacties ook al niets met elkaar te maken. Dus dat deel van de argumentatie is niet erg steekhoudend. Inhoudelijk mag de redactie verder zelf reageren. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Volgens de website hebben ze maar 2500 leden :?

https://www.ngi-ngn.nl/Over-Ngi.html

Edit: In hun jaarverslag geven ze aan dat Ngi en NGN samen 4314 leden hebben....
Edit2: En op hun facebook pagina staan foto's van het jaarcongres en daar ziet het er ook niet zo druk uit met 200.000 leden :X

[ Voor 46% gewijzigd door Quadradial op 25-09-2014 09:22 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Quadradial schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:08:
Volgens de website hebben ze maar 2500 leden :?

https://www.ngi-ngn.nl/Over-Ngi.html

Edit: In hun jaarverslag geven ze aan dat Ngi en NGN samen 4314 leden hebben....
Edit2: En op hun facebook pagina staan foto's van het jaarcongres en daar ziet het er ook niet zo druk uit met 200.000 leden :X
Op linkedin hebben ze ook maar 500 volgers ofzo dus dat is totaal niet in de buurt van 200.000

Nothing to see here!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29

Dido

heforshe

Typisch Nederlandse belangengroep. Grote bek en roepen dat je iedereen in de doelgroep vertegenwoordigt. Als je dat hard genoeg doet krijg je er geld voor, dus het heeft best voordelen.

Nadeel is dat je in Nederland al snel "vertegenwoordigd" wordt door een paar handenvol idioten waar je het totaal niet mee eens bent.

Zo claimt Rover dat ze alle treinreizigers vertegenwoordigen, ANWB alle automobilisten, de consumentenbond all consumenten, etc.

Ik schat zop in dat deze club ergens wat cijfertje sgevonden heeft aangaande het aantal "hoogopgeleide ICT professionals" in Nederland, en zichzelf dus profileert als vertegenwoordiging van al die mensen.

Ik zou het graag ergens uit hun mond zien (want Tweakers lijkt dit nu ongefundeerd te beweren).

[ Voor 41% gewijzigd door Dido op 25-09-2014 11:11 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Toch zou ik de kern van de boodschap niet per se als onjuist willen bestempelen... wordt nu de boodschapper aan de schandpaal genageld, en verdwijnt de - ongetwijfeld ergens opgebaseerde - boodschap daardoor naar de achtergrond?

Het is niet in iemands voordeel om die tekorten - als die er zijn - te negeren, of te doen alsof het meevalt.

Of is dit een artikel van een 'belangengroep' om op termijn, na jaren van opleidingen die moeten gaan opleiden voor wellicht onvrijwillige werkloosheid, leden te werven, om op termijn die voorlopig fictieve jaarlijkse bijdragen op te gaan souperen? ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Rutix
Ramzzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:14:
Toch zou ik de kern van de boodschap niet per se als onjuist willen bestempelen... wordt nu de boodschapper aan de schandpaal genageld, en verdwijnt de - ongetwijfeld ergens opgebaseerde - boodschap daardoor naar de achtergrond?

Het is niet in iemands voordeel om die tekorten - als die er zijn - te negeren, of te doen alsof het meevalt.

Of is dit een artikel van een 'belangengroep' om op termijn, na jaren van opleidingen die moeten gaan opleiden voor wellicht onvrijwillige werkloosheid, leden te werven, om op termijn die voorlopig fictieve jaarlijkse bijdragen op te gaan souperen? ;)
Zo lang ik geen bron zie en geen onderbouwing dan is het in mijn ogen een onbetrouwbare boodschap. Zoals in de reacties ook al is aangegeven rammelt er super veel aan de boodschap en is het nu gewoon leden werving inderdaad.

Nothing to see here!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nou heb ik geen enkel belang bij het onderwerp, maar als ik even snel google, dan is er wel een kern van waarheid - noem het 'rook', of een 'bron' - te vinden.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Rutix
Ramzzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:28:
Nou heb ik geen enkel belang bij het onderwerp, maar als ik even snel google, dan is er wel een kern van waarheid - noem het 'rook', of een 'bron' - te vinden.
Het tekort aan personeel is ook niet de boodschap die ze proberen brengen. De boodschap die ze proberen te brengen is dat ze de reden weten, namelijk slechte vacatures.

Nothing to see here!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Maar hoe is dat uniek voor ICT?

Overal worden 20-jarige HBO+ met 5 jaar ervaring gevraagd, bij wijze van spreken.

Dus nauwelijks meer dan minimumloon voor een verantwoordelijke functie waar je ook nog eens 4/5 jaar voor moet hebben gestudeerd...

/gechargeerd

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Komt ook nog eens bij dat diverse bedrijven een full-time stage niet als 'werkervaring' wat ik persoonlijk achterlijk vind.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat er een goede kern van waarheid in het artikel staat m.b.t. de functieprofielen.
Wat een 'Systeembeheerder' bij Bedrijf A doet kan een wereld van verschil zijn met wat een 'Systeembeheerder' bij Bedrijf B moet doen.

De verschillen in zowel specifieke als ook algemene functieprofielen zijn echt enorm per bedrijf.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ramzzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:28:
Bron van het artikel. Jullie prijzen dit vage bedrijf de hemel in, terwijl ik nergens de bron van ze zie. Nochtans vind ik een louche bedrijf.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rob_erwt schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:51:
Computable is sinds dit voorjaar geen onderdeel meer van de Persgroep en toen ze dat nog wel waren, hadden de redacties ook al niets met elkaar te maken. Dus dat deel van de argumentatie is niet erg steekhoudend. Inhoudelijk mag de redactie verder zelf reageren. ;)
Lower your defenses :). Ik zie nergens een insinuatie dat de redactie dat heeft gedaan omdat Computable onderdeel was van Persgroep. Waar Douweegbertje op doelt is het feit dat dat artikel zonder meer is overgenomen, zonder enig onderzoek naar de beweerde stellingen. Enig (historisch) verband tussen Computable en De Persgroep heeft daar in z'n geheel niets mee te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2014 13:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

.oisyn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:44:
[...]

Lower your defenses. Ik zie nergens een insinuatie dat de redactie dat heeft gedaan omdat Computable onderdeel was van Persgroep. Waar Douweegbertje op doelt is het feit dat dat artikel zonder meer is overgenomen, zonder enig onderzoek naar de beweerde stellingen. Enig (historisch) verband tussen Computable en De Persgroep heeft daar in z'n geheel niets mee te maken.
Ik denk dat Rob_erwt doelde op de volgende zinsnede:
De 23ste nemen jullie met computable al een kul artikel over, en nu wéér.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En ik lees daar niets in over dat de redactie dat doet omdat Computable een onderdeel was van De Persgroep.

.edit: het is me overigens een beetje onduidelijk over welk artikel dat dan gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2014 13:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

.oisyn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:47:
En ik lees daar niets in over dat de redactie dat doet omdat Computable een onderdeel was van De Persgroep.

.edit: het is me overigens een beetje onduidelijk over welk artikel dat dan gaat.
Over een artikel in Computable, ik gok dit artikel.

Waarbij TS in die zin met het woord "jullie" dus insinueert dat de Tweakers redactie herhaaldelijk deze fout maakt: Eerst in computable en nu hier op Tweakers. En daar reageert Rob_erwt op dat dat twee afzonderlijke redacties zijn en je die twee gevallen dus niet op een hoop moet vegen.

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 25-09-2014 14:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn excuses, ik interpreteerde het alsof de redactie een artikel van Computable had overgenomen op de frontpage van t.net.

• Rutix
.oisyn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:10:
Mijn excuses, ik interpreteerde het alsof de redactie een artikel van Computable had overgenomen op de frontpage van t.net.
Dacht ik ook :+ . Maar anyway ookal haal je die stelling weg dan nog is het artikel slecht en al helemaal voor de kwaliteit waar Tweakers normaal schijnt te gaan. Ik hoop dat er nog iemand van de redactie op dit topic reageert om wat verheldering ofzo te geven.

Nothing to see here!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:31:
[...]

Bron van het artikel. Jullie prijzen dit vage bedrijf de hemel in, terwijl ik nergens de bron van ze zie. Nochtans vind ik een louche bedrijf.
Er is een verschil tussen Tweakers moderatoren en redacteuren.

• Rutix
Ramzzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:26:
[...]

Er is een verschil tussen Tweakers moderatoren en redacteuren.
Hij zei ook niet dat jullie Tweakers redacteuren waren ;) alhoewel het topic wel in "Geachte Redactie" staat natuurlijk ^.^

Nothing to see here!

• Rutix
Ik vind het een klein beetje jammer dat niemand van de redactie hier even op heeft gereageerd...

Nothing to see here!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:28

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben zelf lid van Ngi (is voor studenten gratis), en naar meerdere bijeenkomsten geweest. Is gewoon een echte vereniging met vakinhoudelijke bijeenkomsten.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
ocn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:49:
Ik ben zelf lid van Ngi (is voor studenten gratis), en naar meerdere bijeenkomsten geweest. Is gewoon een echte vereniging met vakinhoudelijke bijeenkomsten.
Dat zal best en is ook wel prima.

Alleen volgens het nieuws artikel vertegenwoordigen ze 200.000 ICT'ers... <-- dat blijkt dus niet waar te zijn

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Rutix
ocn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:49:
Niemand zegt ook niet dat het geen echte vereniging is. We zeggen dat het artikel wankelt aan alle kanten om de punten die bovenaan zijn opgenoemt. Dus geen bron vermelding naar dat "onderzoek", beweren 200.000 ICT-ers te vertegenwoordigen maar dat is niet waar.

Nothing to see here!

Pagina: 1