Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Alcatel OneTouch Pop S3) Upgradeprogramma save?

Pagina: 1
Acties:

• Richber
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04 16:16
Bij het downloaden van het bestand mobile-upgrade-q-4-5-4-setup-20140509152323.exe, van de site van Alcatel, begint Symantec te klagen. Download Insight van Symantec Endpoint Protection vindt het bestand Malicious, want "There is strong evidence that this file is untrustworthy". Dit, omdat het als Signature WS.Reputation.1 zou hebben, neem ik aan.
De vraag is of er echt iets aan de hand is of dat een vals alarm is. Heeft iemand ervaring met dit bestand?

Vriendelijke groet,
Richard

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen. Wel zou je zelf even wat meer moeite kunnen doen door te zoeken naar ervaringen van anderen en een andere virusscanner te proberen.

• Richber
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04 16:16
Dank RoD voor je reactie.
Misschien dat het meer iets is voor Beveiliging en Virussen, dat kan ik niet beoordelen. Kan dat bericht daar naar toe worden geplaatst, of moet ik daar dan een nieuw topic openen?
Ik heb moeite gedaan, bijv. door te zoeken naar ervaringen van anderen. Dit leverde nul resultaat op via Google, behalve dan 13 hits met reports op urlquery.net. Voor zover ik het kon begrijpen waren die reports niet verontrustend, maar ervaringen, ho maar. Vandaar dat ik via dit forum om ervaringen heb gevraagd.
Ik heb het bestand gecheckt via virustotal.com en dat leverde 1 hit op, namelijk een WS.Reputation.1 van Symantec. Alle andere antivirusprogs hadden geen probleem met het bestand.
Via verder zoeken leerde ik, dat Symantec een reputatielijst bijhoudt van bestanden en als een bestand niet op die lijst voorkomt, dat op zich verdacht is en een WS.Reputation.1 signature oplevert. Dat zou kunnen duiden naar een vals alarm.
Echter vond ik ook WS.Reputation.1 Removal Tools van verschillende antivirus leveranciers. Hetgeen weer zou kunnen betekenen dat er toch iets aan de hand zou kunnen zijn.
Kortom, vandaar de vraag naar ervaringen van anderen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je topic staat al in BV, ik heb het namelijk voor je verplaatst :)