Toon posts:

MSI GTX760 2GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een vraagje oven mijn videokaart.
Als ik mijn videokaart in de burn-in test zet met Furmark dat loopt de temperatuur op tot max 81 graden.
Op het moment als mijn kaart de 81 graden raakt gaat de core clock naar beneden. (van 1150Mhz tot minimaal 1050Mhz)

Volgens mij mogen deze kaarten wel wat warmer worden dan 81 graden voordat ze zichtzelf gaan terug clocken of niet?

Laatst heb ik wel nieuwe onderdelen toegevoegd.
MSI H97 Gaming 3
Intel I5 4690

Het lijkt mij niet dat het moederbord voor het bovenstaande probleem zorgt.

Wat denken jullie?

Groeten,

Yannick Bruggink

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 07:51
Je kan in MSI Afterburner een temp target instellen, misschien kan je die wat hoger zetten :) Je kan daar ook de fan snelheid zelf aanpassen. Op auto gaat hij bij mij tot max 53%, dus die kan nog wat hoger ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Dat is normaal.

Die 1150 is boost (soort autmatische 'overklok'), en boost doet de kaart alleen als de temperatuur dat toelaat. Zo gauw de temperatuur (te) hoog word stopt de boost en gaat de kaart terug naar de normale snelheid* (*die kan soms wisselen per fabrikant).

Wat je kaart nu doet is dus niet vanwege oververhitting, maar gewoon de boost die stopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kaart nu ongeveer tot 10 min belast in Furmark.
Is het ook normaal als hij onder de 1000Mhz gaat?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Is een beetje afhankelijk van welke variant je hebt van de GTX760 (zijn ook een aantal factory-oc modellen die dus wat hoger geklokt zijn en een hogere boost hebben).

Maar zover ik kan vinden zou een normale GTX760 een clockspeed van 980Mhz hebben.

Bedenk wel dat een programma zoals Furmark de videokaart boven gemiddeld zwaar belast en dat temperaturen dan ook hoger oplopen dan bij games en dergelijke.
Bij zulke hele zware benchmarks kan dus misschien wel thermal throtteling optreden (zou eigenlijk niet moeten, maar gebeurt soms wel).