• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:34
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist mijn MSI Gaming GTX 970 ontvangen. Ik heb hem gelijk geinstalleerd, maar ik vind de temperaturen een stuk hoger dan ik had verwacht. Bij zo'n 20 minuten idling op Windows is de GPU temperatuur zo tussen de 43 en 45 graden.
Ik kan de temperaturen in het huis niet meten, maar ik schat het op zo'n 23-25 graden, iets hoger dan bij guru3d maar niet schokkend.
De ventilatoren draaien niet, want dat doen ze pas bij hoge belasting.
Heeft iemand een idee waarom mijn temperaturen zo hoog zijn?
Ik heb de temperaturen gemeten met GPU-z 0.7.9

Mijn configuratie:

i7 2700k processor met Scythe Mugen 3 PCGH koeling
MSI Z77A-G45 moederbord
Corsair CX 600W voeding
16GB Transcend JetRam DDR3 1600MHz PC3-12800 DIMM Desktop Memory geheugen
Cooler Master K280 behuizing

[ Voor 12% gewijzigd door Talicus op 24-09-2014 20:56 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe is je airflow in je kast nu?

Daarnaast is het nou ook weer niet schrikbarend hoog, die 43-45 graden. Wat doet het onder een tijdje stressen?

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:12
Guru3d lijkt getest te hebben op een open test bench wat niet helemaal representatief is voor temperaturen in een case. Bij de review op bit-tech.net zie je een delta T van 19 graden wat ook ongeveer overeenkomt met jouw waarden. Zal me er niet al te druk om maken.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:00

Thomg

Aww yiss

Ik zie het probleem niet, deze temperaturen zijn te verwachten bij een passieve kaart...

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 18:49
Bij mij is die 32/33 graden idle (dus ook met fans uit), misschien heb ik een betere airflow in mij kast? (corsair 450d)

Verwijderd

Thomg schreef op donderdag 25 september 2014 @ 01:35:
Ik zie het probleem niet, deze temperaturen zijn te verwachten bij een passieve kaart...
Het is juist een voordeel, wanneer PC switcht tussen beetje 2D en daarna vol 3D zijn temperatuur verschillen minder groot.
Hardware gaat het langste mee bij 1 constante temperatuur en dat is natuurkundig simpel te verklaren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 01:48 ]

Verwijderd

Dat is zoals gezegd niet heel gek hoor, het is niet schadelijk voor je kaart of wat ook.

Misschien als je hem toch wat lager wil hebbben, zou je in afterburner dat misschien aan kunnen passen, weet het niet zeker, maar je kan het altijd proberen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:00

Thomg

Aww yiss

't Zou best wel eens kunnen dat in de fancurve staat dat die op 0% staat tot iets van 60 graden, kan je ook zo aanpassen met afterburner.

Als je het wilt flashen zijn daar ook andere tools voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 25-09-2014 12:16 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
geen enkel probleem, gewoon zo laten
je moet je pas zorgen maken als de temperaturen echt te hoog worden (wat enkel zou mogen voorkomen bij zware belasting, maar dan zouden de fans al lang moeten hebben ingegrepen)

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Moh de temperatuur valt mee hoor,

Maar mijn gigabyte 970 gtx idle't ongeveer op 26 graden :+

edit:
p.s. je ventilatoren gaan pas draaien op 50 graden(als ik het goed heb).

Dus ik zou je airflow even nakijken

[ Voor 39% gewijzigd door Ferluci92 op 25-09-2014 12:55 ]

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
besides, die kaarten gaan hun power envelope pas naar beneden schroeven bij een graad of 90+, krijgt ie dan nog steeds echt helemaal niks van.
Het scheelt hoogstens wat stookkosten op de verwarming zoals met mijn 290x lol. die is onder load tussen de 85 en 90 graden.

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik raad aan om msi afterburner te installeren, beetje met de curve te gaan spelen en de airflow in je kast aan te passen. (+ cable managment) Dan heb je op de meest simpele manier de temperatuur van je gpu wat naar beneden.

Mijn hd6950 is idle 42 en full load 65 graden, met drie schermen met totale resolutie van 5320x1050 en die temperaturen die ik heb zijn vrij normaal, dus je hoeft je nergens zorgen over te maken! :)

Life is too short to drink bad whisky

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:34
Bedankt voor de tips allen!
De airflow in mijn kast is vrij eenvoudig, een intake voorin en een outtake achterin met stock ventilatoren.
Wel was het qua kabels een zooitje, een vervelende bijkomstigheid van een niet-modulaire voeding, dus ik heb die geprobeerd iets netter in mijn kast te vormen. Ook heb ik de ventilatoren van de behuizing en de behuizing zelf even schoongemaakt, want hoewel ze nog niet enorm stoffig waren was het ook niet echt "als nieuw" meer.
Hiermee is de temperatuur net met een paar graadjes naar beneden gegaan, ik zit nu rond de 40 wat voor mij de bovengrens was.

Thanks!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:05
De fans gaan bij de msi pas spinnen bij 60 graden, dus tot 60 is hij passief gekoeld. vandaar de hogere idle temps
Pagina: 1