Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 21:10
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Telefoon. Mag smartphone of een 'dumb phone' zijn, heb geen voorkeur voor het een of ander.

Wat is je budget?
Maximaal 350 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral zoek ik een vervanger voor mijn iPod Classic, die vanwege een falende harde schijf nauwelijks meer wil synchroniseren. Teven vertoont mijn oude telefoon (Samsung Shark, slide) ook al wat kuren, zoals een slechtere batterij, sms'jes die maar half binnenkomen bij vollere postvak, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua smartphone misschien een Samsung Galaxy S4? Ik weet het nog niet echt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Qua eisen zou ik het volgende nog willen vermelden. Als gezegd wil ik de telefoon ook gaan gebruiken als vervanging van mijn iPod classic. In ieder geval moet de telefoon dus het volgende hebben:
1. Veel geheugen, het liefst minimaal 64 GB, al dan niet via SD-kaartje.
2. Audio jack. Klinkt misschien logisch, maar mijn huidige telefoon heeft dit niet.
3. Goede accuduur. Voor smartphones extra belangrijk, deze moeten in standby niet teveel energie gebruiken. Snel opladen is een pre.

Tot slot, het moet een goede telefoon zijn. Ik koop liever een goede dumb phone dan een goedkope, trage smartphone. Nadere opmerkingen of vragen? Stel ze gerust.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Uh tja, wat wil je nou echt? Als jij het al niet weet, hoe moeten wij je dan adviseren? Dit is net zo'n vraag als: "Ik heb een nieuwe computer nodig, zal ik een desktop of een laptop kopen?".

Muziek luisteren kan zowel op smartphones als dumbphones uitstekend. Vertel daarom eens wat meer over je workflow bijvoorbeeld. Je gebruikt nu waarschijnlijk iTunes in combinatie met je iPod. Wil je dat blijven gebruiken of is iets anders ook prima? Wil je nog andere dingen met je telefoon kunnen doen, zoals surfen of whatsappen of foto's maken? Iets meer info en dan kunnen we je helpen.

Voor 350 euro kan je overigens een prima smartphone kopen die echt niet traag is. Kijk ook rond in de pricewatch of je iets ziet wat je mooi vind en aan je eisen voldoet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Maj-Maj
Hoi, ik snap de verwarring. Ik gebruik nu inderdaad mijn iPod met iTunes. Ik heb verder helemaal niks met Apple, dus dat hoef ik niet meer en een nieuwe iPod Classic vind ik het geld anno 2014 niet meer waard. Wat betreft de soort telefoon maakt het mij niet uit of het een dumbphone is of een smartphone. Ik heb al een Android tablet waar ik mijn mail e.d. op lees en een laptop voor het zwaardere typewerk. Op zich is het leuk om smartphone te hebben, maar ik heb het gelet op mijn andere apparaten niet nodig. Ik gebruik al jaren een dumbphone en ik mis het niet echt om geen smartphone te hebben. Het probleem met dumbphones is alleen dat het geheugen niet altijd uitbreidbaar is met 64 GB; dat is met smartphones makkelijker. In de pricewatch kan ik wel zoeken naar de uitbreidbaarheid van het geheugen, maar niet met hoeveel. Daarom vraag ik jullie om tips.

Hoop dat deze info het weer wat helderder maakt in mijn zoektocht.

Overigens leek de OnePlus mij wel mooi (ik ben op de hoogte van het invite-systeem), maar ik kan deze niet kopen omdat daar een PayPal-account voor verplicht is (die heb ik niet en wil ik liever niet).

Verwijderd

Maj-Maj schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:03:
Het probleem met dumbphones is alleen dat het geheugen niet altijd uitbreidbaar is met 64 GB; dat is met smartphones makkelijker. In de pricewatch kan ik wel zoeken naar de uitbreidbaarheid van het geheugen, maar niet met hoeveel.
Dat kan wel. Als je naar de geheugenkaart optie kijkt en daar microSDXC selecteert krijg je telefoons die sowieso tot en met 64gb kaartjes aan kunnen. (maar meestal ook 128gb) Zo gaat microSDHC maar tot 32gb. Er zijn dus dumbphones te vinden waar je 64gb in kan proppen. Als je toch aan een smartphone wilt beginnen kom je op deze opties uit, zoals een Samsung S3 of S4, het top model van een paar jaar geleden. Echter blaast de OnePlus die je gezien had die oudere galaxy natuurlijk wel op alle fronten uit het water. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 14:05 ]

• Maj-Maj
Oh, dat wist ik niet! Weer wat geleerd. Ik bedenkt me ook dat dumbphones in principe ook minder bestandsformaten kunnen lezen dan smartphones. Ik nijg dan toch wat meer naar een smartphone. Zal me nog even oriënteren op een aantal toestellen en een paar in de winkel bekijken. Een smartphone is natuurlijk flink wat groter dan mijn huidige toestel...

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Kijk ook eens naar de Lumia's ... Er is meer smartphone dan Android en IOS :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb behoorlijk lang een dumbphone gehad, maar ben nu toch wel heel erg blij met een smartphone. Je kan er gewoon zo enorm veel handige dingen mee doen die je met een dumbphone niet kan.

Al is het maar even kijken of het gaat regenen of dat je beter nog even 5 min kan wachten.
Even kijken op Google maps hoe je dat laatste stuk moet lopen tot waar je moet zijn.
Even met Shazam kijken welk nummer het is dat je hoort.
Altijd navigatie bij je hebben als je met de auto ergens heen gaat.
Even kijken of er gemelde flitsers staan op het stuk dijk waar ik zo met de motor overheen ga rijden.

Zo kan ik nog wel veel meer verzinnen.

Ik zie geen reden om tegenwoordig niet voor een smartphone te gaan. Als je zo'n ding eenmaal hebt is het zo enorm handig wat je er allemaal mee kan doen. Zelf heb ik een S4 met 64GB kaartje waar ook mijn complete muziek collectie op staat. Ik gebruik de telefoon ook behoorlijk vaak voor muziek afspelen en dat gaat prima. Wat ik wel gedaan heb is een custom ROM met wat mods om er voor te zorgen dat ik met de volumeknoppen van nummer kan wisselen. Dit is voor mij iets wat ik echt nodig vind als ik muziek luister.

• Maj-Maj
Inderdaad zijn er veel voordelen aan een smartphone, al vind ik sommige dingen wel een klein beetje een luxeprobleem ;) Ik heb bovendien (nog) geen abonnement dus ik ben nog niet van plan om mijn telefoon te gebruiken voor 3/4G. Dat zal er vast wel aankomen als ik er eenmaal een heb, maar dat zie ik dan wel weer.

Ik heb ondertussen nog steeds de S4 op het oog, maar als ik op XDA kijk ben ik stomverbaasd als ik zie wat voor accuduur zo'n ding heeft. Mensen zijn al blij met 5 uur schermtijd, maar dat vind ik zelf echt bizar weinig. Is dat met de meeste smartphones zo? Ik heb zelf een TabPro 8.4 (ja, ik weet dat je een tablet niet met een smartphone kan vergelijken, maar toch) die het op een iets lagere schermhelderheid makkelijk 7 uur uithoudt in schermtijd en ook in standby gebruikt hij maar erg weinig energie. Verder is de OnePlus voor mij afgevallen, want die is gewoon veel te groot.

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 10:40
Zelf zou ik niet zo snel 350 euro neerleggen voor een telefoon als je aangeeft hem voor veel dingen niet nodig te hebben. Tegenwoordig zijn er ook voor veel minder goede smartphones te koop. Gelet op de dingen die je aangeeft belangrijk te vinden zou ik eerder kijken naar bijvoorbeeld de motorola moto g 4g (niet om de 4g maar omdat deze t.o.v. de normale g een micro sd kaart slot heeft.)
compacte afmetingen voor een smartphone
goede accuduur t.o.v. andere smartphones
micro sd slot

En dat voor de helft van je budget :)

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Ik zou ook een Lumia aanraden, stabiel en snel, en kan alles wat jij ermee wil.
Kijk eens naar de Lumia 630 :)

• Maj-Maj
Inderdaad zou ik ook de moto g kunnen overwegen (ook de 2014 versie). Zit ook te denken dan aan de s4 mini. Ik moet erbij zeggen dat ik nog steeds de s4 in mijn hoofd houd. Ik vind het snelheidsverschil tussen mijn nexus 7 uit 2012 met tegra 3 en mijn huidige tabpro met sd 800 echt enorm dus ik ben bang dat ik met een snapdragon 400 echt een sloom ding heb.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:56
Kijk dan naar toestellen met een snapdragon 800, die zijn niet zo duur meer en werken de komende jaren ook nog prima. Ik heb nu een Z2, maar de Z1 heb ik ook, en die is na een jaar gebruik nog steeds enorm snel. Bij Android is eigenlijk alles wat sterker is dan een snapdragon 400 en geen bloated rom draait echt bliksemsnel.

Leuk weetje; op vakantie ging mn Z1 met erg licht gebruik (gsm stand-by voor bellen) rustig 6 dagen mee op 1 laadbeurt. Met intensief gebruik haal ik de 2 dagen ook wel.

• Maj-Maj
Klinkt ook als een goede telefoon dan! Nadeel is alleen dat ik de Z1 wel een beetje naar een koelkast vind neigen. De Z1 compact lijkt me dan mooier, al hoewel die dan weer een kleinere accu heeft. Keuzes, keuzes!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maj-Maj schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:19:
Inderdaad zou ik ook de moto g kunnen overwegen (ook de 2014 versie). Zit ook te denken dan aan de s4 mini. Ik moet erbij zeggen dat ik nog steeds de s4 in mijn hoofd houd. Ik vind het snelheidsverschil tussen mijn nexus 7 uit 2012 met tegra 3 en mijn huidige tabpro met sd 800 echt enorm dus ik ben bang dat ik met een snapdragon 400 echt een sloom ding heb.
Echter was de Tegra 3 Nexus 7 niet traag door de processor, maar vooral door het slechte interne geheugen.
Van wat ik heb gezien bij kenissen met een Moto G zijn ze allemaal prima tevreden, en dan juist vooral over de batterijduur.. 2 dagen is daarbij geen uitzondering.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:56
Maj-Maj schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:19:
Klinkt ook als een goede telefoon dan! Nadeel is alleen dat ik de Z1 wel een beetje naar een koelkast vind neigen. De Z1 compact lijkt me dan mooier, al hoewel die dan weer een kleinere accu heeft. Keuzes, keuzes!
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht gelezen te hebben dat de Z1 Compact minstens net zo een goede accuduur heeft als de grote Z1. Voor de rest zijn ze intern gelijk. Misschien wel een ideaal toestel voor je dan; compact, power, en accu.

• Maj-Maj
Heb even wat research gedaan en het gaat inderdaad waarschijnlijk de Z1 compact worden. De telefoon is wel iets aan de dikke kant en het scherm zou iets groter mogen, maar de Z3 compact (die voldoet aan deze twee eisen) is mij op dit moment gewoon het extra geld niet waard. Ik denk dat ik met de Z1 compact prima een aantal jaartjes vooruit kan en ik lees van veel gebruikers dat het scherm en de batterij dik en orde zijn. Het zal dus zeer waarschijnlijk deze telefoon worden, tenzij iemand mij van wat anders weet te overtuigen ;)

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 16:21

Niku

Alagaesii

Wellicht is het een optie om Spotify te gaan gebruiken? Dan zou je 64gb criterium vervallen en zou je aanzienlijk meer opties krijgen om uit te kiezen. Een Nexus 5 naast je Nexus 7 zou bijvoorbeeld ook niet misstaan.

• Maj-Maj
Hoi Niku bedankt voor je tip. Spotify is voor mij om meerdere redenen geen optie. Allereerst heb ik geen mobiel abonnement, dus dat zou betekenen dat ik onderweg geen muziek kan luisteren. Ten tweede heb ik ook geen abo op Spotify dus dat betekent lagere muziekkwaliteit en irritante reclames. Ten derde zijn er nog een aantal nummers die niet op Spotify zijn te beluisteren. Daarom dus geen spotify voor mij.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:35

Barrycade

Through the...

Spotify abbo geeft je de mogelijkheid tot het lokaal opslaan voor je afspeellijsten (dus downloaden via WiFi) en Spotify kan ook je bestaande muziek importeren.

• Maj-Maj
Ja weet ik maar wat is dan nog de grote meerwaarde van Spotify? Dan kan ik net zo goed direct een sd-kaartje erin prikken met al mijn muziek, dan hoef ik ook niet te betalen voor spotify.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:10
En moet ie perse nieuw zijn als je hem toch maar voor een kwart gaat gebruiken?(al denk ik dat je gaandeweg steeds meer gaat gebruiken aan functies)

Is een goede tweedehands "luxe" toestel dan geen optie?
Er zijn zat mensen die hun telefoon na een jaar verkopen zodat ze zelf het nieuwste flagship kunnen aanschaffen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Maj-Maj
Aan welk toestel zit je dan te denken als ik vragen mag?

• Teijgetje
Dat ligt een beetje aan het OS dat je wilt.
Maar voor ca 300 heb je van ieder OS wel een topper in de vraag en aanbod staan.

Soms toestellen van maar twee maanden oud, bv een s5 (ipv die s4 waar jij aan dacht), maar er zijn meer erg leuke telefoons voor veel minder of het bedrag dat jij in je hoofd hebt te vinden. Dus ook iPhone`s en Lumia`s in alle soorten en alle vorige toppers van Android.
Genoeg toppers waar nog gewoon garantie op zit........
Even op blijven letten en je search verkleinen, de beller is sneller zeggen ze wel.
En geloof me, na een week of wat heb je vanzelf een krasje in je scherm vaak, hoe voorzichtig je ook bent (met een gebruiksvoorwerp), dus ook een toestel met een nauwelijks zichtbaar krasje hoeft geen dealbreaker te zijn. Dat scheelt in prijs en is meestal verlicht niet te zien, alleen in de glans dwars gezien. ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Teijgetje op 06-10-2014 20:44 ]

• Maj-Maj
Inderdaad goede tips. Het nadeel vind ik alleen dat de meeste van de nieuwe telefoons van die koelkasten zijn. Hier stond ik in het begin niet bij stil, totdat ik bijvoorbeeld een xperia z1 voor mijn neus had liggen. Ik vind de Nexus 5 en de S4 allebei een aardig formaat hebben, maar groter wil ik eigenlijk niet. Dat vind ik dus het probleem met de hedendaagse smartphones (zoals bijvoorbeeld de S5 en de OnePlus One). Als gezegd vind ik de schermgrootte van de Z1 compact wel wat aan de kleine kant voor zijn formaat, maar de Z3 compact is mij te duur en is tweedehands nauwelijks goedkoop te krijgen. Daarom ga ik toch liever voor de Z1 compact, dan kan ik over 2 jaar vast wel mijn 'droomtelefoon' kopen.

Ik ben wel kieskeurig hè? :P

• Teijgetje
Nee hoor, alleen een koelkast went snel en is een stuk makkelijker in gebruik en leesbaarheid.
Persoonlijk (ca 5") zou ik zo`n kleintje niet meer willen.
(en een Nexus 5 32Gb van 10 maanden kost je 275)

Maar wat telt is dat jij er blij mee bent natuurlijk........

[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 06-10-2014 20:57 ]

Verwijderd

Ik zou je aanraden om je eis voor een kleine mobiel te verwerpen en voor een Note 3 te gaan. Dat lijkt me de beste keuze, gezien de goede hardware, SD-slot, mooi scherm, goede camera en goede bouwkwaliteit. Vooral je eis dat je een SD-slot wilt nekt je; anders zou ik je een Xiaomi Mi3 64GB hebben aangeraden. 5'' wen je heel snel aan, en op 64GB past redelijk wat muziek ;) Ook speelt de Mi3 standaard .FLAC bestanden af.
Als die twee niet bevallen: de Moto G. Zeer snel en zeer goedkoop, fijne maat, goede accuduur, slechte camera.

Vergeet niet dat de DAC's en de versterkers in de meeste telefoons niet geweldig zijn, en dat dus de muziek minder goed zal klinken dan op je iPod. Mijn ervaring is dat iPhones over het algemeen het beste klinken. Alleen zijn die schreeuwend duur.

PS. Je bent inderdaad kieskeurig :P Maar wel interessant, want dit is het eerste smartphone-aankooptopic in tijden waar ik niet mijn standaardandwoorden kon geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 21:06 ]

• Maj-Maj
Tja, als je me de Note 3 aanraadt kan ik net zo goed om dezelfde reden de One PlusOne kopen voor de helft van het geld. Hoe dan ook is 5,5" en groter is echt een no go voor mij. Ik heb ook een TabPro 8.4 waar ik veel filmpjes op kijk en op internet. Daar hoeft het dus niet per se voor.

Ik merk inderdaad dat de eis van een SD-kaart mij wel 'nekt', maar ik ben wat dat betreft niet bereid om me aan te passen aan de telefoons. Die fabrikanten moeten zelf ook maar inzien dat een SD kaart nou eenmaal veel voordelen met zich meebrengt voor de klant. Om het maar even bot te zeggen.

Verwijderd

Maj-Maj schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:12:
Tja, als je me de Note 3 aanraadt kan ik net zo goed om dezelfde reden de One PlusOne kopen voor de helft van het geld. Hoe dan ook is 5,5" en groter is echt een no go voor mij. Ik heb ook een TabPro 8.4 waar ik veel filmpjes op kijk en op internet. Daar hoeft het dus niet per se voor.

Ik merk inderdaad dat de eis van een SD-kaart mij wel 'nekt', maar ik ben wat dat betreft niet bereid om me aan te passen aan de telefoons. Die fabrikanten moeten zelf ook maar inzien dat een SD kaart nou eenmaal veel voordelen met zich meebrengt voor de klant. Om het maar even bot te zeggen.
Dan is denk ik de Moto G je beste keus :)

• Maj-Maj
Oké, nieuwe model of de oudere? Heb het nieuwe model al een paar keer willen bezichtigen, maar weinig winkels hebben hem op voorraad.

Verwijderd

Maj-Maj schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:57:
Oké, nieuwe model of de oudere? Heb het nieuwe model al een paar keer willen bezichtigen, maar weinig winkels hebben hem op voorraad.
De oude, die is maar 4,5" waar de nieuwe 5" is ( als ik het me goed herinner.) De oude heeft dus een scherper en kleiner scherm. Verder is de hardware identiek, dus je levert niet in op snelheid. Als ik me niet vergis heeft alleen de 4G versie een SD-slot, en is dat slot ook kieskeurig met welke kaarten wel en niet werken. Je zou in het bijbehorende topic dus even moeten kijken of dat echt zo is en zo ja welke kaartjes goed werken.

• Maj-Maj
Nou mensen, ik heb uiteindelijk toch de Z1 compact besteld. Krijg hem hopelijk dit weekend binnen, dus dan ga ik hem even uitproberen.
Pagina: 1