Ricoh scan to email mét Office 365 mailbox

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 457180

Topicstarter
Ik heb een recent aangekochte Ricoh Aficio MP C4501 waar ik worstel met de scan to e-mail functie.
Deze printer is aangekocht voor een organisatie die gebruikt maakt van Office365 voor hun mailomgeving.
Zij hebben het basisabonnement dus niets van AD-integratie etc.

Dus ik navigeer naar de e-mail functie binnen de printer en voer zonder de e-mail gegevens in om gebruik te kunnen maken van de scan to email functie.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2nqa69u.png

Hierop testte ik een scan maar deze kwam dus niet goed toe, hierbij startte de fun.
In systeemlogboek zag ik volgende foutmelding:
[dcs_nas(125)]14/09/24 09:40:32 SMTPC: refused connect by smtp server. ERR:
[dcs_nas(125)]14/09/24 09:41:33 SMTPC: refused connect by smtp server. ERR:

Moet er wel bij vermelden, is eerste keer dat ik met zo'n scan-to-email functie in aanraking kom.
Met volle moed speur ik het internet af, zoekend naar mogelijke fouten die ik maakte en de eventuele oplossing.

Al vlug stuitte ik op volgend forum: http://community.spicewor...ce-365-and-ricoh-printers
Hierbij worden een hoop oplossingen aangereikt die ik haast allemaal uitgeprobeerd heb.

Beknopte samenvatting:

* Ingegeven SMTP server mag niet smtp.office365.com zijn maar moet MX record zijn in DNS Office 365 te vinden
=> aangepast, geen succes

* ontvange/verzender adres moet toegevoegd worden met onmicrosoft.com extensie
=> aangepast, geen succes

* Ingegeven DNS server moet externe DNS zijn zodat die smtp.office365.com kan resolven
=> aangepast, dns google + ISP gebruikt, geen succes

* Printer moet TLS ondersteunen doordat O365 alleen dit protocol ondersteunt
=> nagekeken + contact opgenomen met Ricoh support
=> Persoon aan de lijn deelde mij doodleuk mee dat deze Ricoh printer geen TLS ondersteunt.
=> Als test smtp server van Google ingesteld met Gmail account, scan-to-email werkt hier WEL over poort 587 (TLS!)
=> Hieruit concludeer ik dat Ricoh support mij in de maling nam.

* Interne SMTP relay host opzetten waar printer naar verstuurd over poort 25 en die wegstuurt over poort 587
=> geen succes, zelfde foutmelding in systeemlogboek ([dcs_nas(125)]14/09/24 09:41:33 SMTPC: refused connect by smtp server. ERR:)
(opgezet naar volgend artikel: http://www.messageops.com...tp-relay-with-office-365/)

* SMTP verifcatie uit => no success

Op dit moment ben ik redelijk radeloos.
Support van zowel Ricoh als O365 wijzen de schuld naar elkaar.
Hierdoor hoop ik een beroep te doen op Tweakers.
Zoals reeds aangegeven heb ik geen ervaring met opzetten van scan-to-email en ken ik niet de volledige theoretische achtergrond waardoor ik aangewezen ben op try-and-error en hopen dat het ooit lukt.
Meer diagnostische gegevens dat dat systeemlogboek opvragen kan ik ook niet.

Heb ook de firewall zitten monitoren naar traffiek over poort 25 & 587 maar zie niets van verkeer hierover.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt die Office365 SMTP server toch helemaal niet nodig? Waarom probeer je die te gebruiken...
Gebruik gewoon de SMTP server van de internet provider, je hoeft alleen maar data te versturen!

Stel dat je bij KPN zit kan je bijvoorbeeld smarthost.direct-adsl.nl gebruiken, poort 25, geen authenticatie.

[ Voor 22% gewijzigd door johnkeates op 24-09-2014 20:00 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar waarom scan je niet gewoon naar een gedeelde map? Of zoals wij doen, scannen naar de homefolder van een bepaalde user?

Scannen naar e-mail is evil. Je mailbox loopt er van vol en als je eens een groot document scant dan gaat dit niet, omdat de bijlage weer te groot is om geaccepteerd te worden door je mailserver :+ En met Office 365 moet je ELK document wat je scant ook nog eens gaan uploaden (via internet) om het vervolgens door Outlook weer te laten downloaden. Heerlijk efficiënt :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:58:
Je hebt die Office365 SMTP server toch helemaal niet nodig? Waarom probeer je die te gebruiken...
Gebruik gewoon de SMTP server van de internet provider, je hoeft alleen maar data te versturen!

Stel dat je bij KPN zit kan je bijvoorbeeld smarthost.direct-adsl.nl gebruiken, poort 25, geen authenticatie.
Men is mij meegedeeld dat je met deze optie uitsluitend naar KPN mailboxen kan scannen dan. En niet rechtstreeks naar Office365 mailbox zoals gewenst. Zou wel lukken door SPF record aan te maken maar heb hier nog minder ervaring mee.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

johnkeates schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:58:

Dat betekend wel een potentieel probleem met je SPF-records... ;)

Die kloppen dan niet meer, tenzij je op gaat nemen in je SPF-records dat die smarthost ook namens jouw domain mag mailen. Gelet op spambeperking is dat inet helemaal wenselijk.

@TS: welke smtp-verificatiiopties zijn er onder het pulldown menu in je screenshot te vinden?

De gebruikersnaam en wachtwoord zijn wel van een gelicenseerd O365 gebruiker? De gebruikersnaam moet volgens de inlognaam van die gebruiker zijn bij onpremise accounts die jullie hebben dus inderdaad met het achtervoegsel ".onmicrosoft.com". Daarmee wordt immers ook aangemeld op de portal.
Poort 587 is een smtp submission port. Het is geen verplichting om hier TLS op af te dwingen door GMail. Controleer nogmaals even heel goed of de MFP wel TLS ondersteuning heeft. Heeft hij dit niet dan gaat rechtstreeks bezorgen bij O365 niet werken.

Overigens hier hetzelfde probleem met dezelfde scanner.... Het lijkt er gewoon op dat TLS geen optie is.
I ran into the same problem with my Ricoh Aficio MP C4501 scanner/copier/printer. It seems that Office 365 requires TLS, and the scanner can't accomodate it.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Topicstarter
Glashelder schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:03:
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar waarom scan je niet gewoon naar een gedeelde map? Of zoals wij doen, scannen naar de homefolder van een bepaalde user?

Scannen naar e-mail is evil. Je mailbox loopt er van vol en als je eens een groot document scant dan gaat dit niet, omdat de bijlage weer te groot is om geaccepteerd te worden door je mailserver :+ En met Office 365 moet je ELK document wat je scant ook nog eens gaan uploaden (via internet) om het vervolgens door Outlook weer te laten downloaden. Heerlijk efficiënt :o
Akkoord, scanns van verschillende personen mogen niet gezien worden door elkaar. En rechtstreeks scannen naar home folder van gebruiker die scant? Hoe kan scanner weten welke persoon er nu de scan uitvoert? Of je moet al scan software op iedere PC gaan installeren?

Topicstarter
@TS: welke smtp-verificatiiopties zijn er onder het pulldown menu in je screenshot te vinden?

De gebruikersnaam en wachtwoord zijn wel van een gelicenseerd O365 gebruiker? De gebruikersnaam moet volgens de inlognaam van die gebruiker zijn bij onpremise accounts die jullie hebben dus inderdaad met het achtervoegsel ".onmicrosoft.com". Daarmee wordt immers ook aangemeld op de portal.

[...]

Poort 587 is een smtp submission port. Het is geen verplichting om hier TLS op af te dwingen door GMail. Controleer nogmaals even heel goed of de MFP wel TLS ondersteuning heeft. Heeft hij dit niet dan gaat rechtstreeks bezorgen bij O365 niet werken.

Overigens hier hetzelfde probleem met dezelfde scanner.... Het lijkt er gewoon op dat TLS geen optie is.

[...]
SMTP verificatie-coderingen zijn: Automatisch selecteren, actief & inactief.
Als ik de support van Ricoh mag geloven is mij zwart op wit gezegd dat deze printer geen TLS ondersteunt.

Wachtwoord & username zijn van een gebruiker die global administrator is. Had in datzelfde topic gezien dat dit ook een voorwaarde is om scan-to-email functie degelijk te gebruiken.

Reeds geprobeerd zonder + met onmicrosoft.com extensie, haalt allemaal niets uit.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Geen TLS is nogo voor client submission (wat je nu probeert)

How to Allow a Multi-function Device or Application to Send E-mail through Office 365 Using SMTP

Je zou de optie "smtp relay" uit bovenstaand artikel nog eens kunnen proberen, daarmee maak je een extra recieve connector aan binnen O365 waarmee het mogelijk wordt om mail bij O365 te bezorgen. Hiervoor is wel een Online protection licentie benodigt.

Andere optie is om de smtp-relay server van je internet provider te gebruiker, ook niet ideaal... maar het is iets... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Anoniem: 457180 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:32:
[...]

Akkoord, scanns van verschillende personen mogen niet gezien worden door elkaar. En rechtstreeks scannen naar home folder van gebruiker die scant? Hoe kan scanner weten welke persoon er nu de scan uitvoert? Of je moet al scan software op iedere PC gaan installeren?
Dat kan de gebruiker bij ons zelf opgeven bij de machine. Kwestie van je naam aanklikken in het adresboek en op SCAN rammen :P

http://support.ricoh.com/...view/scanner/unv/0052.htm

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aanklikken.... adresboek?

Gewoon je personeelspas ervoor houden bedoel je? O-) (ook Ricoh apparatuur overigens)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Dat kan ook, maar zo hightech is het bij ons niet :'( Maar goed het ging om het idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
http://www.messageops.com...tp-relay-with-office-365/
Ondertaan, stunnel gebruiken/installeren op een (lokale) server.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:19
Voeg je eigen externe ip adres eens toe aan het spf record.
En gebruik inderdaad de site van je ISP, zonder verificatie.
Pagina: 1