Momenteel hebben we een exchange 2010 server met DAG.
Alles werkt perfect en er staan dan 1000 mailboxen op de server.
Echter iets dat mij al lange tijd stoort is de automatische configuratie van e-mail clients die niet naar behoren werkt.
Om een eenvoudig voorbeeld te geven: configuratie van een mailbox op een android device
- Nieuw exchange account
- Telefoon vraagt achter het e-mail adres en het wachtwoord
- De telefoon start met de autoconfiguratie
En daar loopt het dus mis, de foute server url wordt gebruikt, en de autoconfig stopt.
Als ik vervolgens kijk naar de ingevulde gegevens van de autoconfig, zie ik 'domain.com' staan, ipv. 'owa.domain.com'
Op zich is dat geen ramp als je dat zelf moet invullen, maar toch zou ik dit graag opgelost krijgen.
Een erger probleem hebben we bij Blackberry Z10 devices.
Initiële configuratie van e-mail lukt, maar na een tijdje gaat hij zelf een autodiscover gaan doen, en gaat hij zelf het serveradres terugzetten. (dus het foute 'domain.com') Dit hebben we dus bijna elke dag voor.
Ik heb al veel gelezen op internet over hoe dat juist werkt, maar dat stuk blijft een vraagteken.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
note: de autodiscover configuratie 'microsoft-server-activesync' staat correct, zowel de interne url, als externe.
De analysetool van microsoft geeft dit aan: (https://testconnectivity.microsoft.com/)
Alles werkt perfect en er staan dan 1000 mailboxen op de server.
Echter iets dat mij al lange tijd stoort is de automatische configuratie van e-mail clients die niet naar behoren werkt.
Om een eenvoudig voorbeeld te geven: configuratie van een mailbox op een android device
- Nieuw exchange account
- Telefoon vraagt achter het e-mail adres en het wachtwoord
- De telefoon start met de autoconfiguratie
En daar loopt het dus mis, de foute server url wordt gebruikt, en de autoconfig stopt.
Als ik vervolgens kijk naar de ingevulde gegevens van de autoconfig, zie ik 'domain.com' staan, ipv. 'owa.domain.com'
Op zich is dat geen ramp als je dat zelf moet invullen, maar toch zou ik dit graag opgelost krijgen.
Een erger probleem hebben we bij Blackberry Z10 devices.
Initiële configuratie van e-mail lukt, maar na een tijdje gaat hij zelf een autodiscover gaan doen, en gaat hij zelf het serveradres terugzetten. (dus het foute 'domain.com') Dit hebben we dus bijna elke dag voor.
Ik heb al veel gelezen op internet over hoe dat juist werkt, maar dat stuk blijft een vraagteken.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
note: de autodiscover configuratie 'microsoft-server-activesync' staat correct, zowel de interne url, als externe.
De analysetool van microsoft geeft dit aan: (https://testconnectivity.microsoft.com/)
BedanktAttempting to test potential Autodiscover URL https://domain:443/Autodiscover/Autodiscover.xml
Testing of this potential Autodiscover URL failed.
Additional Detailss
Elapsed Time: 1072 ms.
Test Steps
Attempting to resolve the host name domain in DNS.
The host name resolved successfully.
Additional Details
Testing TCP port 443 on host domain to ensure it's listening and open.
The port was opened successfully.
Additional Details
Testing the SSL certificate to make sure it's valid.
The SSL certificate failed one or more certificate validation checks.
Additional Details
Test Steps
The Microsoft Connectivity Analyzer is attempting to obtain the SSL certificate from remote server domain on port 443.
The Microsoft Connectivity Analyzer successfully obtained the remote SSL certificate.
Additional Details
Validating the certificate name.
Certificate name validation failed.
Additional Details
Host name domain doesn't match any name found on the server certificate CN=*.domain, OU=Domain Control Validated.
Elapsed Time: 0 ms.
[ Voor 38% gewijzigd door beOnt op 24-09-2014 19:48 ]