Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Titel misleiden

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:16
Op de frontpage nieuws: 'Groot aantal 3TB-drives van Seagate en WD vertonen gebreken'

De vraag is: zijn dit gebreken of worden de schijven misbruikt? Zie ook de post: Ibidem in 'nieuws: 'Groot aantal 3TB-drives van Seagate en WD vertonen gebreken''

Door de titel gaat T.net wel wat kort door de bocht

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
De schijven worden bij dit bedrijf gebruikt voor grootschalige cloudopslag, en dus niet bewust 'gemarteld' oid. In verhouding scoren de genoemde hd's van de twee merken slecht tot zeer slecht. De grote aantallen die dit bedrijf in gebruik heeft maakt de statistieken ook in onze ogen relevant.

Abort Retry Fail?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik vroeg me meer af of het een gebrek is als een schijf mankementen vertoont op het moment dat het niet conform de specificaties wordt gebruikt (is wat ik betitelde met misbruik).

Je reactie hier 'in verhouding slecht' is daarom een stuk beter (en naar mij mening zou nog beter zou zijn: 3TB-desktop drives van Seagate en WD vertonen in verhouding slecht bij gebruik in server'. (maar is minder sensationeel).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Er is niks misleidend aan het onderzoek of aan de titel.

Server gebruik is relatief gemakkelijk voor een schijf, omdat hij nauwelijks spin-up en spin-downs krijgt, en geen grote temperatuur variaties. (hetgeen de grote killers zijn) Hij doet wel meer werk, maar dergelijke sluitage schaalt dus gewoon regelrecht met de leeftijd.

De conclusie is dus zonder meer gerechtvaardigd dat de bewust harddisks kwalitatief minder zijn.

Als je je harddisk nauwelijks gebruikt, dan zal je die hogere slijtage minder snel tegenkomen, maar hij bestaat wel gewoon.