Toon posts:

Problemen met Time Machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een externe harde schijf van 500GB, zoals de HD van mij Macbook Pro, toch geeft Time Machine telkens de foutmelding dat er te weinig ruimte is:
-----------
"Time Machine kan het maken van de reservekopie op 'VERBATIM HD' niet voltooien.

"Er is 115,82GB nodig voor de reservekopie, maar er is slechts 45,81GB beschikbaar. Selecteer een grotere reservekopie of maak de reservekopie kleiner door bestandenuit te sluiten"

"nieuwste geslaagde reservekopie: 14 september 2014"
--------

Er is dus niet voldoende ruimte door de vorige reservekopie die erop staat, maar normaalgezien zou hij toch de oudste bestanden verwijderen om ruimte te maken voor de nieuwe?

Alvast Bedankt
Grts

David

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

En als je vergrendel documenten eens op 1 week zet?

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 24-09-2014 18:50 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:49:
En als je vergrendel documenten eens op 1 week zet?
Waar kan je dat doen? :)

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Open Time Machine in Systeemvoorkeuren en dan de knop opties. Daar kan je de vergrendelingstijd kiezen.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 18:23
OgWok schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:49:
[...]

Open Time Machine in Systeemvoorkeuren en dan de knop opties. Daar kan je de vergrendelingstijd kiezen.
Ligt misschien aan mij maar ik heb daar niet een optie voor het vergrendelen in te stellen, heb dat wel op mijn mini server.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad die opties precies ook niet. Als ik de HD formatteer lukt het wel maar dat wil ik niet dagelijks doen ;) . Hier wat screens om te verduidelijken:

https://www.dropbox.com/s...%20om%2022.02.31.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...%20om%2022.02.18.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...%20om%2022.01.42.png?dl=0

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn ervaring met Time Machine is wel dat het een enorme MB honger heeft ;) Dus heb je een Macbook met een 500GB HD dan is een Time Machine schijf met 2 of 3 GB TB wel prettig..... (tenzij je bv. natuurlijk aangeeft dat het de OS bestanden niet dagelijks hoeft te backuppen; tunen dus)
(Overigens: screens geven een 404 error)

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 25-09-2014 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb momenteel echt geen geld om nog een HD te kopen :) en backup is wel belangrijk!!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 18:23
OgWok schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:48:
Mijn ervaring met Time Machine is wel dat het een enorme MB honger heeft ;) Dus heb je een Macbook met een 500GB HD dan is een Time Machine schijf met 2 of 3 GB wel prettig..... (tenzij je bv. natuurlijk aangeeft dat het de OS bestanden niet dagelijks hoeft te backuppen; tunen dus)
(Overigens: screens geven een 404 error)
TB bedoel je :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:50:
Heb momenteel echt geen geld om nog een HD te kopen :) en backup is wel belangrijk!!
Backup is belangrijk. Van je "eigen" bestanden en documenten. Elke dag een backup van veel systeem bestanden? Tsja, dan moet je TB's in huis halen ;)

OSX heeft zijn eigen restore partitie mocht het systeem op zijn kant gaan. Heb je overigens niets meer aan als je HD is overleden. Dus dan is een restore USB stick wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:24:
[...]

Backup is belangrijk. Van je "eigen" bestanden en documenten. Elke dag een backup van veel systeem bestanden? Tsja, dan moet je TB's in huis halen ;)

OSX heeft zijn eigen restore partitie mocht het systeem op zijn kant gaan. Heb je overigens niets meer aan als je HD is overleden. Dus dan is een restore USB stick wel handig.
De systeembestanden gaat time machine niet telkens overschrijven hé .. het rare is dat het bij een vorige HD van 500GB wel perfect werkte en bleef werken.

Ik ben nu om redenen moeten veranderen van HD (ook 500GB) waarmee het dus niet wilt.
Pagina: 1