Nieuwe Arena shooter in de maak: Reflex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegenen die nog altijd met heimwee terugdenken aan die goede oude tijd toen je nog Quake 3 Arena (1999) of Unreal Tournament (1999) speelde op je computer met Windows 98 of XP, of voor diegenen die misschien hun entree willen maken in een nieuwe Arena shooter voor de PC, dan is hier Reflex:

Steam Greenlight: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=317361451
Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/191095869/reflex

Reflex is een Arena FPS in ontwikkeling waarin je als speler zelf bepaalt hoe hoog je de lat legt. Verwacht geen RPG achtige kenmerken, geen perks, geen upgrades en EXP en geen toverstafjes met paarse pisstraaltjes. In een Arena shooter dien je gebruik te maken van posities, controle te krijgen over wapens en armor, en natuurlijk de vijand fraggen in een match die meestal 10 minuten duurt. De filosofie achter deze hardcore indie-achtige games is dat de betere speler altijd wint van de slechtere speler. Natuurlijk zal er ook matchmaking aanwezig zijn om alles in goede banen te leiden. Zoals QuakeLive en vroeger Quake 3 Arena, zal ook dit spel waarschijnlijk zijn entree gaan maken in grote toernooien met een prijzenpot, zoals Dreamhack Summer/Winter. Dit hangt echter af van het success van de titel.

Het zal waarschijnlijk een mix gaan worden tussen Quake Live (www.quakelive.com) en Challenge Promode Arena (www.playmorepromode.org) (CPMA, een Quake 3 mod), met de nadruk op snelheid, reactievermogen en accuratesse.

Voorbeeld QuakeLive: YouTube: Quake Live - Official Steam Launch Trailer

Voorbeeld Quake 3 CPMA: YouTube: Work

En waar deze topic uiteindelijk om draait: YouTube: Reflex - Kickstarter Trailer

Als je dit project wilt steunen dan kan dat door te stemmen op Steam Greenlight of om je in te schrijven voor een bepaald bedrag op de Kickstarter pagina. Eerste release wordt eind dit jaar verwacht. Website: www.reflexfps.net

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Lijkt met een leuke game, ik denk alleen niet dat het een kans van slagen heeft. Het is erg jammer dat er voor dit soort games weinig animo is in de hudige tijd. Shootmania bijv. is vorig jaar gereleased als een 'nieuwe quake' maar sloeg niet erg aan. Ik denk dat het komt omdat de gem. gamer gewend is om tegenwoordig te levelen en daarmee upgrades vrij te spelen, waarmee we een uniek karakter bouwen en een gevoel van progressie ervaren.

Ik merk het zelf ook als ik Quakelive speel. Ik kan het een paar uur volhouden en dat houd het snel weer op. Ik ben verwend door shooters als BF, CoD en MMO’s waar ik uren speeltijd in kan stoppen en dat je dat vervolgens aan mijn karakter kunt zien. Waar je vroeger wist dat spelers velen uren gespeeld hadden omdat ze velen malen beter dan je waren, zie je dat nu door een spectaculaire skin.

Destiny lijkt een trend te zetten door een FPS te zijn met MMO elementen. Ik denk ook dat alleen wanneer in een nieuwe game als Reflex skins, upgrades, unlocks, loot, gear etc.plus een leveling ervaring bied, het enige kans van slagen heeft.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Shootmania was ook wel een iets andere invulling qua gameplay dan quake live bv is of unreal was, je had 2 hitpoints en je had 1 gun waar je 5-6 x achter elkaar kon schieten, tov quake waar je gewoon hitpoints hebt met mogelijkheid dit te verhogen met pickups en armor, wapens doen ook verschillend damage wat de herspeelbaarheid voor mij iig sterk verbeterd omdat je daarmee kan afwisselen, combineren etc.
dit lijkt meer op combi van ut99 en quake live in HD.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Shootmania bijv. is vorig jaar gereleased als een 'nieuwe quake' maar sloeg niet erg aan.
Shootmania voelde en speelde dan ook totaal niet als een arena shooter.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Shootmania is dan een verkeerd voorbeeld, Quakelive is misschien dan beter voorbeeld. Al ik nog steeds van mening ben dat een fast paced shooter waar aim, movement en posistioning centraal staan in het rijtje quake/ut etc. thuis hoort maar dat terzijde.

Quakelive is onlangs naar Steam gekomen om een breder publiek te bereiken. Het is nu nog te vroeg om te zeggen dat het is gelukt maar het laat zien dat er niet veel animo voor is in zijn huidige vorm voor dit soort games.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb altijd gehoopt op een game als Reflex die de old school FPS innoveert en het van deze tijd maakt. Ik ben alleen bang dat het niet aanslaat wanneer ze alleen zaken als leaderbords en custom skins aanbieden.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Shootmania was bagger.

Dit ziet er wel beter uit. En de gameplay bevalt me wel!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Voor mij blijft het toch wel UT2K4 >UT3 > Quakelive als ik zin heb in een goede arena shooter.
Meer heb ik niet nodig en vermoed dat Epic's nieuwe UT de enige is die hier nog wat aan kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://toxikk.com/ komt ook naar steam en lijkt er in mijn ogen meer op.
Pagina: 1