derde beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 216721

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik zit met een klein probleem. Ik heb 3 schermen (2 monitoren en 1 tv) die ik op mijn computer aangesloten wil hebben. Vooraf heb ik in verschillende topics gelezen dat niet iedere videokaart dit aan kan. Daarom heb ik deze aangeschaft: http://nl.msi.com/product...5.html#hero-specification. Drie schermen zou moeten lukken lijkt me. Desondanks wordt mijn tv niet gedetecteerd (dit gebeurt wel als 1 monitor niet aangesloten is), maar mijn monitoren wel. Opnieuw starten biedt geen uitkomst.

De situatie met de kabels is als volgt:
dvi -> dvi (monitor)
dp -> dv (monitor)
ihdmi -> hdmi (tv)

iemand een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt!

mvg,

Jim

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 13:03
Vraag me af of hij die DP naar DVI niet als DP herkend. Waardoor je dus 3 verschillende outputs gebruik. Er staat namelijk dat je via DVI/HDMI 3 monitoren kan aansturen echter is DP een andere output unit op je videokaart. Denk dat die combinatie niet lekker gaat. Het is denk OF alles over dvi/hdmi OF alles over DP. En dat verklaard ook waarom het wel werkt als je er 1 uit trekt.

Denk dus dat je videokaart maar 2 verschillende output types tegelijk kan gebruiken.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Volgens de specs zou hij echt 3 schermen aan moeten kunnen. Meestal komt dit doordat er een verkeerde verloop word gebruikt, denk DP > DVI, je hebt ze digitaal en analoog. Bij analoog werkt dit dus echt niet. DP > naar DVI dient digitaal te zijn.

Maximum Displays;

3 with DVI/HDMI, 4 using DisplayPort, 6 with an MST hub

[ Voor 14% gewijzigd door keur0000 op 24-09-2014 15:26 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Topicstarter
Als het waar is dat OF alles over dvi/hdmi OF alles over DP moet gaan. Waarom is het dan zo dat de dp-> dvi het wel doet en de HDMI niet? De combi HDMI uitgang met DP uitgang werkt blijkbaar alleen niet.

Zou het probleem op te lossen zijn door een dvi-splitter op de dvi-uitgang te zetten?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 13:03
Anoniem: 216721 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:04:
Als het waar is dat OF alles over dvi/hdmi OF alles over DP moet gaan. Waarom is het dan zo dat de dp-> dvi het wel doet en de HDMI niet? De combi HDMI uitgang met DP uitgang werkt blijkbaar alleen niet.

Zou het probleem op te lossen zijn door een dvi-splitter op de dvi-uitgang te zetten?
Dan werkt op jouw videokaart zowel HDMI als DP over de zelfde Output. En kan je dus 1 van beide gebruiken maar deze niet gelijktijdig. Dus of alles over DP doen of uitzoeken hoe je alles over dvi/hdmi kan laten lopen. Waarschijnlijk iets van een splitter die van 1 poort 2 maakt of iets dergelijks. Bv die dure matrox kastjes waar je van 1 input naar 2 output gaat. En anders je vraag eens richting MSI sturen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Topicstarter
Bedankt!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat niet-gelinkte DP outputs betreft zul je dus een actieve converter moeten hebben. Voor zover ik zie is dit een gewone kaart zonder ingebouwde converters die twee RAMDAC's heeft. Alleen 100% native displayport links werken zonder RAMDAC, HDMI/VGA/DVI hebben een RAMDAC nodig. Sluit die HDMI en DVI monitor "gewoon" aan, en haal voor de displayport een actieve converter (of een monitor die native displayport spreekt). Het staat wat vaag op de website, maar er zitten echt dus maar twee RAMDAC's in.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Joenino schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:37:
[...]

Dan werkt op jouw videokaart zowel HDMI als DP over de zelfde Output.
Volgens mij is dat met DP onmogelijk omdat het anders werkt dan DVI en HDMI. Bij HDMI en DVI kan het wel omdat deze een clocksignaal nodig hebben en je kaart genereerd er maar 2 waarschijnljik.
Wat Umbrah dus zegt :P.

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zoals Umbrah al aangeeft, moet je een actieve dp > dvi adapter aanschaffen.
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Hierdoor creeer je als het ware een derde virtueel beeldscherm en moet je alles tegelijk aan kunnen hebben staan. :)

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548702

Beetje verouderde techniek, maar indien je geen actieve converter wilt gebruiken dan kun je een dp naar VGA converter gebruiken. Dit heb ik ook gedaan om 3 schermen via eyefinity te draaiden (HD 5850 gpu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Anoniem: 548702 schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:58:
Beetje verouderde techniek, maar indien je geen actieve converter wilt gebruiken dan kun je een dp naar VGA converter gebruiken. Dit heb ik ook gedaan om 3 schermen via eyefinity te draaiden (HD 5850 gpu).
Die zal dan actief zijn óf op een tweede kaart hangen, simpelweg omdat ook jouw kaart maar twee clocks heeft, en ook VGA die nodig heeft. Er zal er dus een in je converter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
ik haak even in op dit topic
ik draai al ruime tijd een eyefinity setup. 3 schermen, alle drie dvi aansluiting waarvan 1 via displayport adapter.
onlangs starte ik mijn pc op en kreeg slechts 2 van de drie monitors actief
degene die via displayport is aangesloten(ongeacht welke) wordt niet meer herkend.
ik heb niks veranderd aan mijn setup in de afgelopen 2 jaar

iemand een idee wat het kan zijn?
kan ik de displayport adapter testen?
is het software, hoe los ik het op?

thnx voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548702

Umbrah schreef op maandag 29 september 2014 @ 05:54:
[...]

Die zal dan actief zijn óf op een tweede kaart hangen, simpelweg omdat ook jouw kaart maar twee clocks heeft, en ook VGA die nodig heeft. Er zal er dus een in je converter zitten.
Nope, ik had eerste een non-active dp to dvi adapter, die werkte inderdaad niet. Mijn non-actieve dp to vga adapter werkte prima. Als je met een tweede kaart een tweede HD5850 bedoeld, dan is ook dit niet correct, ik heb er maar één kaart in hangen.

In dit filmpje heeft een gast het zelfde gedaan. In de comments is wel een discussie gaande. Puntje bij paaltje heb ik in ieder geval mijn drie schermen aan de praat gekregen met een converter van 15 euro. Misschien is het een uitzondering op de regel, maar het scheelde mij in ieder geval centjes.

YouTube: Displayport to VGA, EYEFINITY 3-Monitors !!!
Pagina: 1