Windows 8.1 pro studentenaanbod

Pagina: 1
Acties:

• jonaspoffyn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Een vriend van mij heeft mijn hulp gevraagd om voor hem een nieuwe custom desktop te bouwen. Nu merkte ik dat op dit moment Microsoft op hun website Windows 8.1 Pro aanbieden voor een zeer voordelige prijs. Dit lijkt interessant, maar natuurlijk werkt de normale installatie niet op een nieuwe pc zonder OS (rechstreeks .exe downloaden). Ik heb wel ontdekt dat je de productcode zou moeten kunnen terug vinden op hun site na de aankoop. Het enige dat ik dus nodig heb is een bootable USB of DVD.

Nu vroeg ik mij af: kan Windows 8.1 Pro geinstalleerd worden van een *standaard* Windows 8.1 DVD? Want deze heb ik namelijk al toen ik een klein jaar geleden Windows 8.1 op mijn eigen custom desktop installeerde.

Indien niet, weet er iemand waar ik een ISO file kan vinden van Windows 8.1 Pro?

[ Voor 10% gewijzigd door jonaspoffyn op 24-09-2014 14:53 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jonaspoffyn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:51:
Een vriend van mij heeft mijn hulp gevraagd om voor hem een nieuwe custom desktop te bouwen. Nu merkte ik dat op dit moment Microsoft op hun website Windows 8.1 Pro [http://tweakers.net/pricewatch/386950/microsoft-windows-81-pro-studentenaanbod.html] aanbieden voor een zeer voordelige prijs. Dit lijkt interessant, maar natuurlijk werkt de normale installatie niet op een nieuwe pc zonder OS (rechstreeks .exe downloaden). Ik heb wel ontdekt dat je de productcode zou moeten kunnen terug vinden op hun site na de aankoop. Het enige dat ik dus nodig heb is een bootable USB of DVD.

Nu vroeg ik mij af: kan Windows 8.1 Pro geinstalleerd worden van een *standaard* Windows 8.1 dvd [http://tweakers.net/pricewatch/353802/microsoft-windows-81-nl-oem-64-bit.html] ? Want deze heb ik namelijk al toen ik een klein jaar geleden Windows 8.1 op mijn eigen custom desktop installeerde.

Indien niet, weet er iemand waar ik een ISO file kan vinden van Windows 8.1 Pro?
Geen idee waar je of hij studeert, maar ik krijg hem gratis via TU Delft

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:21
jonaspoffyn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:51:
Een vriend van mij heeft mijn hulp gevraagd om voor hem een nieuwe custom desktop te bouwen. Nu merkte ik dat op dit moment Microsoft op hun website Windows 8.1 Pro aanbieden voor een zeer voordelige prijs. Dit lijkt interessant, maar natuurlijk werkt de normale installatie niet op een nieuwe pc zonder OS (rechstreeks .exe downloaden). Ik heb wel ontdekt dat je de productcode zou moeten kunnen terug vinden op hun site na de aankoop. Het enige dat ik dus nodig heb is een bootable USB of DVD.

Nu vroeg ik mij af: kan Windows 8.1 Pro geinstalleerd worden van een *standaard* Windows 8.1 DVD? Want deze heb ik namelijk al toen ik een klein jaar geleden Windows 8.1 op mijn eigen custom desktop installeerde.

Ik heb onlangs gebruik gemaakt van het studentenaanbod en deze gewoon prima kunnen installeren op een zelfbouw systeem. Wel moeten activeren via de telefoon, omdat ik hem eerder dit jaar op mijn oude laptop had geïnstalleerd. :)

• jonaspoffyn
Frozen schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:53:
[...]

Geen idee waar je of hij studeert, maar ik krijg hem gratis via TU Delft
UGent (België) heeft blijkbaar liever dat iedereen alles illegaal download...

• jonaspoffyn
Yonix schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:55:
[...]

Ik heb onlangs gebruik gemaakt van het studentenaanbod en deze gewoon prima kunnen installeren op een zelfbouw systeem. Wel moeten activeren via de telefoon, omdat ik hem eerder dit jaar op mijn oude laptop had geïnstalleerd. :)
Hoe heb je dan een DVD gemaakt? Of een bootable USB? Want een .exe installeren gaat niet zonder OS...

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Indien niet, weet er iemand waar ik een ISO file kan vinden van Windows 8.1 Pro
Volgens mij is het niet de bedoeling om je een link te geven naar zulke sites, maar als ik torrent of nieuwsgroepen zegt kom je er wel uit denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 24-09-2014 14:59 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
Volgens mij maak je met die exe op een ander systeem een schijf. Voor mijn broer laatst ook gedaan.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan in alle gevallen gewoon bij Microsoft de Windows 8(.1) installer downloaden op een bestaande PC.

Ga naar Microsoft's site, download de Windows 8 installer, voer je key in, en je krijgt een ISO.
Die kan je dan bijv. met de Windows 7 (ja, 7) USB installer tool op een USB stick zetten en dan kan je installeren.

• jonaspoffyn
Arunia schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:00:
Volgens mij maak je met die exe op een ander systeem een schijf. Voor mijn broer laatst ook gedaan.
Aja dat klinkt eigenlijk wel logisch...

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:40
garriej schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:59:
[...]

Volgens mij is het niet de bedoeling om je een link te geven naar zulke sites, maar als ik torrent of nieuwsgroepen zegt kom je er wel uit denk ik.
Heb hier een legale ISO, deze kan je wel vanaf mij naar jou downloaden heb toch 200Mbit upload :) DM maar

AdGuard Home

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik vind dit natuurlijk ook erg interessant maar kan in de voorwaarden niet vinden of ik de licentie ook mag gebruiken voor mijn eenmanszaak, ik ben wel nog steeds student.
Iemand die hier misschien een antwoord op heeft gevonden?

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:34

Steef

GoT's Most Eaten

Arunia schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:00:
Dit is correct, de downloader laat je een installatie medium maken waarvan je vervolgens prima op een volledig naakt systeem kunt installeren. Het aanbod voor het aanmaken van een installatie medium komt na het voltooien van de download.

Afbeeldingslocatie: http://tr1.cbsistatic.com/hub/i/r/2013/11/06/5c8ab3b0-62f9-4924-b73a-735595e358d1/resize/620x485/41196f6fc05423c487e2d82d98c89fbd/i_gs_11-8.png

Ik heb ook gebruik gemaakt van dit aanbod :) Ik kreeg er zelfs een Microsoft Store-waardebon van € 25 bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Steef op 24-09-2014 22:14 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Pagina: 1