Hoi,
Ik heb een Ziggo Alles in Een Plus abonnement.
Van Ziggo heb ik een Ubee EVW3200 modem in de meterkast staan, deze heb ik lange tijd ook als WIFI router ingezet.
In deze configuratie had ik last van een te zwak wifi signaal waardoor de maximale snelheid niet gehaald werd. De Ubee's staan niet bekend om hun sterke wifi antenne. Een externe router/AP leek een logische oplossing. Uiteindelijk heb ik een Sitecom X6 N900 router gekocht. Deze zit met een korte kabel (nieuw) aangesloten op de Ubee.
Zonder tweaken haalde ik hiermee al de (nagenoeg) maximale snelheid van mijn abonnement. Dus dat leek een goede zet.
Maar sinds ik de Sitecom heb, valt wel de internetverbinding regelmatig weg.
Symptomen:
- Mijn devices houden hun WIfi-verbinding met de sitecom.
- Op geen enkel device (android smartphone, iPad, 2 laptops) kan ik dan nog internetten/surfen.
- De router resetten (stroom er af) lost het probleem op, maar soms moet ik dit meerdere keren op een avond doen.
- Wifi signaal is goed en zit op het goede kanaal (geen verstoring).
Het lijkt - met mijn beperkte netwerkkennis - op een (IP?)conflict tussen Ubee en Sitecom.
Acties tot nu toe:
- Ik heb de Ubee in Bridge mode laten zetten. Maar dit hielp niet.
- Op de Ubee en de Sitecom staat UPNP uit.
- De ubee staat nu weer in Router modus, wel met Wifi uitgeschakeld. Zodat ik bij alle settings in het modem kan.
- Op de Sitecom heb ik de 5Ghz uitgeschakeld, die gebruik ik toch niet.
- Heel veel contact met Ziggo - die zien niets raars op het modem en kunnen niets meer doen. Tja...
Wat zou ik nog kunnen doen om een stabielere verbinding te krijgen?
Ik heb een Ziggo Alles in Een Plus abonnement.
Van Ziggo heb ik een Ubee EVW3200 modem in de meterkast staan, deze heb ik lange tijd ook als WIFI router ingezet.
In deze configuratie had ik last van een te zwak wifi signaal waardoor de maximale snelheid niet gehaald werd. De Ubee's staan niet bekend om hun sterke wifi antenne. Een externe router/AP leek een logische oplossing. Uiteindelijk heb ik een Sitecom X6 N900 router gekocht. Deze zit met een korte kabel (nieuw) aangesloten op de Ubee.
Zonder tweaken haalde ik hiermee al de (nagenoeg) maximale snelheid van mijn abonnement. Dus dat leek een goede zet.
Maar sinds ik de Sitecom heb, valt wel de internetverbinding regelmatig weg.
Symptomen:
- Mijn devices houden hun WIfi-verbinding met de sitecom.
- Op geen enkel device (android smartphone, iPad, 2 laptops) kan ik dan nog internetten/surfen.
- De router resetten (stroom er af) lost het probleem op, maar soms moet ik dit meerdere keren op een avond doen.
- Wifi signaal is goed en zit op het goede kanaal (geen verstoring).
Het lijkt - met mijn beperkte netwerkkennis - op een (IP?)conflict tussen Ubee en Sitecom.
Acties tot nu toe:
- Ik heb de Ubee in Bridge mode laten zetten. Maar dit hielp niet.
- Op de Ubee en de Sitecom staat UPNP uit.
- De ubee staat nu weer in Router modus, wel met Wifi uitgeschakeld. Zodat ik bij alle settings in het modem kan.
- Op de Sitecom heb ik de 5Ghz uitgeschakeld, die gebruik ik toch niet.
- Heel veel contact met Ziggo - die zien niets raars op het modem en kunnen niets meer doen. Tja...
Wat zou ik nog kunnen doen om een stabielere verbinding te krijgen?