Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

max 800,- desktopvervanger die klaar is voor de toekomst!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Na een tijdje rondgekeken te hebben in andere topics en op pricewatch ben ik benieuwd naar jullie advies. Ik ben namelijk niet heel goed thuis in computerwereld. Alvast bedankt voor de reacties.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat dienen als desktopvervanger en moet niet direct na een jaar gedateerd zijn. Ik ga hem gebruiken voor:
- Surfen en office programma's
- Videostreaming
- Af en toe gamen
- Analyses met statistiekprogramma
- Goede wifikaart is belangrijk vanwege slecht bereik in de omgeving
- Het liefst een beetje stil qua koeling

Daarom dacht ik zelf dat het belangrijk was om de volgende specs te hebben:
- 15,5"
- Intel I7 4500u, 4510u of een snelle I5
- Minimaal 8 GB intern geheugen
- Full HD scherm voor het kijken van films/video is is een pre
- SDD of hybrid HDD om je pc snel te houden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Gezien bovenstaande punten dacht ik zelf aan deze modellen:
pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
pricewatch: Asus N56JN-CN035H
pricewatch: MSI GP60 2PE-435NL (Leopard)

Tijdens het kijken naar deze modellen kwamen bij mij de volgende vragen naar boven:
- Mis ik nu nog een goed alternatief?
- Welke is in jullie ogen het beste qua merkbetrouwbaarheid?
- Voor deze prijs heeft een HD scherm vaak slechte kijkhoeken (dit las ik op diverse forums). Is het misschien beter om deze eis te laten vallen en dan voor een ander type scherm te gaan? Maar welk type moet ik dan nemen?
- Hoe weet ik of de wifi-kaart goed is?
- Wanneer weet ik of de video-kaart voldoende krachtig is?

Ik hoop dat ik zo specifiek genoeg ben.

Alvast hartelijk dank,

Eelco

Verwijderd

De Acer is dan een perfecte keuze hierin zit een IPS scherm dus geen slechte kijkhoeken. Qua netwerk gebruiken ze meestal standaardspul, dus geen Intel netwerkkaarten. Die dingen zijn trouwens door de bank genomen goed genoeg voor standaard gebruik. Een grafische kaart die momenteel in de processor zit (vanaf Intel i3) is al krachtig genoeg voor simpele games en voor Full HD en Bluray 3D. Die grafische kaart in de Acer is een beest, voor laptopbegrippen, daar kun je de meeste recente spellen op aardige kwaliteit op spelen. De Acer heeft een mSATA slot dus voor 100 euro kun je een SSD toevoegen, je behoudt daarmee je 500GB HDD voor opslag.

De review van de Acer: http://www.notebookcheck....view-Update.123403.0.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het nadeel van deze (acer) is wel dat je een I5 u processor hebt en geen dvd drive. Iemand nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
En nog iets anders: Mocht ik die Acer kiezen en er een SDD in wil bouwen. Welke moet ik dan nemen en hoe kan ik die inbouwen? Hier heb ik totaal geen ervaring in. Trouwens, is het dan niet beter om die MSI te kiezen, want daar zit al een SSD in!?

Verwijderd

Als je de MSI overweegt is het goed om wat reviews en ervaringen op te zoeken. In het algemeen staan die notebooks niet zo goed aangeschreven door matige kwaliteit van de body.

Qua Acer. Heb je al een SSD? Zo nee dan kun je een mSATA SSD kopen dat is een latje met flashgeheugen erop en een SSD controller, het ziet eruit als RAM geheugen :). De werking is echter hetzelfde als een normale 2,5" inch SSD.

mSATA: http://images.anandtech.c...al/C400mSATA/_DSC0787.jpg

Die ASUS is trouwens ook een goede keus hoor, maar die heeft dacht ik geen mSATA slot wat betekent dat je of de DVD drive eruit moet halen of de HDD eruit moet halen en vervangen voor een SSD. Kan prima genoeg mensen doen dat :). pricewatch: Asus N56JN-CN035H De processor is een klap krachtiger en zal zeker vele jaren nog top presteren. De GPU is wel minder wat erop neerkomt dat je games vaker op medium kwaliteit speelt dan op hoge kwaliteit. Met de GTX850M in de Acer zal dit regelmatig in hoge kwaliteit mogelijk zijn. Hoe belangrijk is gamen voor je en wat voor games speel je?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 15:56 ]