Aankoopadvies monitor slechtziende

Pagina: 1
Acties:

• Double_Davy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:25
Ik zoek een monitor
Ik ben op zoek naar een monitor voor een slechtziende (ikzelf). Deze monitor wil ik gaan gebruiken voor mijn stage. Aangezien ik ook niet zo goed tegen fel licht kan moet de monitor niet heel fel zijn.

Wat is je budget?
Maximaal 350 Euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het scherm moet zoals hierboven aangegeven niet te fel zijn want dan kan ik er niet mee werken. Verder moet de monitor minimaal 22 inch zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor moet HDMI input hebben anders kan ik de monitor niet aansluiten.

Ik heb zelf ook al een beetje rondgekeken alleen vind ik het lastig in te schatten of het scherm niet te fel is. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-02 10:37
samsung ue32eh5000 zou ik zeggen, ik gebruik er ook een voor pc en het is niet verkeerd, ik weet alleen niet of de brightness van die te hoog is en hij heeft 2 hdmi ports

[ Voor 8% gewijzigd door LessermoldX op 24-09-2014 19:28 ]

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-02 11:29

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

LessermoldX schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:28:
samsung ue32eh5000 zou ik zeggen, ik gebruik er ook een voor pc en het is niet verkeerd, ik weet alleen niet of de brightness van die te hoog is en hij heeft 2 hdmi ports
Hij zoekt een monitor en geen televisie, denk ook dat 32 inch iets te groot is.

• Double_Davy
Nee inderdaad, 32 inch is iets te groot. Ik denk dat het beste max 25 inch is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou juist zeggen, 27" op fullHD. Ik kan daarop zo'n beetje de pixels tellen, maar ik kan me voorstellen dat als je slechtziend bent, het wel fijn is dat juist alles vrij groot is (zonder dat je in de software nog een bult aanpassingen moet doen).

Echt groot is 27" niet moet ik zeggen

Verwijderd

Je kunt op vrijwel alle monitoren de helderheid instellen, of is de laagste stand nog te fel soms?

• Double_Davy
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:18:
Je kunt op vrijwel alle monitoren de helderheid instellen, of is de laagste stand nog te fel soms?
Klopt. Alleen bij reviews van sommige monitoren lees ik dat de monitoren dan nog te fel zijn. Ik heb zelf thuis een 24 inch philips e-line 244e2sb LCD monitor met CCFL backlight en de brightness hiervan is prima. Alleen het probleem is dat dit soort monitoren niet meer worden gemaakt.
Pagina: 1