Toon posts:

PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb ca. 2 jaar geleden mijn eigen pc in elkaar gezet. De componenten zijn destijds opgezocht door iemand anders. Ik heb dus geen verstand verder van de hardware, ik heb hem slechts in elkaar gezet aan de hand van een youtube-filmpje ;). Nu speel ik ca. 1-2 uur per dag Diablo III. Graag zou ik willen dat mijn pc de game zonder haperingen draait als er veel gebeurt op het scherm (er zijn vaak veel particles in Diablo III, bij kenners wel bekend; veel kleuren en er gebeurt veel te gelijk. Aangezien ik niet weet wat ik moet kopen/upgraden, graag jullie advies! Zou geweldig zijn. Ik speel geen andere games en ben dat ook niet van plan te doen (casual).

Ik zoek een?
Verbetering van mijn huidige componenten ten einde Diablo III smooth te draaien wanneer er veel op het scherm gebeurt; nu hapert dat regelmatig. Verder zoek ik trouwens nog een muis voor Diablo III, hoeft absoluut niet high end.

Wat is je budget?
Geen harde limiet, hoeft allemaal niet top-notch gelet op hetgeen ik wil.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/10ek1av.jpg

Bij voorbaat dank!

~Niels

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 10:03 ]

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:28

Hupske

AFCA

Je CPU is niet je van het om alles goed te laten draaien. Verder geeft je moederbord ook niet heel veel mogelijkheden om uit te breiden.

Wat is je budget? Nu heb je alles volledig open, maar dat maakt het niet heel specifiek om te kijken wat mogelijk is.
Verder wat had je zelf al uitgezocht?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

Topicstarter
hupske schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:22:
Je CPU is niet je van het om alles goed te laten draaien. Verder geeft je moederbord ook niet heel veel mogelijkheden om uit te breiden.

Wat is je budget? Nu heb je alles volledig open, maar dat maakt het niet heel specifiek om te kijken wat mogelijk is.
Verder wat had je zelf al uitgezocht?
Hallo,

Ik had zelf iets van € 300 in gedachten voor de upgrades. Qua processor zag ik de i5, heb verder dusdanig weinig verstand van dat ik niet kan bepalen of het afdoende is. Idem voor moederbords eigenlijk .

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Zelf dingen uitzoeken is wel het speerpunt van dit forum. Lees je in, bekijk reviews. Zoek in andere topics. Je zult dat keer op keer (en waarschijnlijk dan dus niet voor niets) dezelfde onderdelen terugkomen.

Je hebt nu een erg zwakke apu (AMD processor met interne GPU). Wil je fatsoenlijk gaan gamen, heb je een andere processor nodig, een losse videokaart en waarschijnlijk ook een andere voeding.

Je gestelde budget is vrij beperkt, maar er zijn mogelijkheden. Ik zou eens beginnen bij de reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014. Een aantal onderdelen heb je niet nodig, zoals het RAM en kast, maar de rest geeft een vrij goed beeld wat je nodig gaat hebben.

Maak eens een mooi lijstje met de Handleiding Pricewatch, dan kunnen we aan de hand daarvan verbeteringen aanbrengen.

Ten overvloede wil ik je nog wijzen op het beleid:
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
bron.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:28

Hupske

AFCA

Afgaande van het plaatje heeft die al een losse videokaart. De 6700 zit namelijk niet ingebakken in de CPU. Dat is namelijk een 6500.

Verder is idd voeding nog wel belangrijk.
I5 moet meer dan voldoende zijn, maar dan moet je ook weer een ander moederbord.

Zorg eerst iig dat je even duidelijk in beeld kan brengen wat je al in de PC hebt zitten. CPU is duidelijk, de schijven ook. GPU niet en de voeding niet en ook niet welk RAM geheugen.
Maak daar even een mooi lijstje van.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.