Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iemand ervaring met Planon?

Pagina: 1
Acties:

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
Dit topic is een misverstand geweest. Wij volgen momenteel een aanbestedingsprocedure.

De vraag in dit topic is puur vanuit interesse gesteld en zonder achterliggende gedachte t.o.v. de aanbestedingsprocedure. Het is nooit de bedoeling geweest om de objectieve mening van het beoordelingsteam te beïnvloeden en de antwoorden in topic zullen dan ook op geen enkele manier meegenomen worden bij de beoordeling van de inschrijvingen.

Excuses als deze indruk wel gewekt is. Helaas kan ik dit topic niet verwijderen, maar heb er daarom voor gekozen om de tekst aan te passen.

[ Voor 78% gewijzigd door WeBBaN op 25-09-2014 12:14 . Reden: Aanbestedingsprocedure ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Wij gebruiken Planon als CMDB en incidentregistratie en zo, zelf gebruik ik eigenlijk alleen de incidentregistratie en dat vind ik redelijk onoverzichtelijk, maar dat komt mogelijk ook omdat ik het pakket gewoon niet goed genoeg ken :P Wat dat betreft vond ik het terugvinden van 'oude' tickets in TopDesk intuïtiever, maar openstaande zaken afhandelen is geen enkel probleem :)

Ze zitten in Nijmegen en hebben vast een heleboel sales-medewerkers, ik zou zeggen, nodig er een uit? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 24-09-2014 09:53 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Bij mijn vorige baas gebruikte men Planon. Ik heb er als beheerder eigenlijk niet zoveel mee te maken gehad, want mijn tickets gingen allemaal in TopDesk. Maar wat ik van de zijlijn gezien heb, is dat Planon erg uitgebreid is en eigenlijk zo'n beetje heel "facility management" afdekt.

Het is dus maar net een beetje hoe breed je het wil hebben. Als het enkel om meldingen en reserveringen gaat, dan is Planon wellicht een beetje overkill. Als het ook om gebouwenbeheer en onderhoud van "alles" gaat, dan kom je al meer in de richting.

Persoonlijke ervaring met Ultimo: Wat een enorm baggerpakket is dat. Misschien dat andere disciplines er blij mee zijn, maar qua IT beheer is het echt drama.

Verwijderd

Wij hebben Planon en Topdesk maar vanuit het oogpunt van een systeembeheerder vind ik Topdesk veel fijner en beter in elkaar zitten dan Planon. Verder gebruik ik Topdesk als eindgebruiker en dat bevalt gewoon goed.

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20

Sevyx

Facta non verba!

Het facilitaire en vastgoed proces in Planon goed bekent mee en was in eerste instantie ook hun core business. Topdesk was bijvoorbeeld in eerste instantie altijd beter met IT processen en de registratie hiervan. Inmiddels hebben beide pakket zich door ontwikkeld en voorziet planon ook prima in anderen processen alleen zie je "vind ik" nog steeds dat het voor facilitair en vastgoed net allemaal wat beter toepasbaar is in Planon dan anderen pakketen.

Misschien in de OT ook even wat meer uitleggen wat je allemaal mee van plan ben. Wat ga je reserveren en wat voor type meldingen?

Psn - Sevyxs

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Ervaringen kunnen heel uiteenlopend zijn, is echt afhankelijk van je behoeftes.

Ik weet niet of je het hebt gedaan, maar denk dat het verstandig is dat je een lijst maakt met requirements; zowel functioneel als technisch.

Denk hier goed over na met de betrokken partijen en zet deze vraag uit bij verschillende leveranciers.

Kijk daarna welke het meest aan jouw vraag voldoet. Doe een proof of concept en een referentie bezoek bij een andere bedrijf.

Wij gebruiken trouwens Planon binnen onze organisatie en voor ons werkt prima.

OSCE | OSCP | CISSP

Verwijderd

Beste BazzH,
Wat jammer dat je m.b.t. Ultimo een mindere gebruikerservaring hebt. Ik heb je profiel bekeken en gematched met ons CRM en daaruit blijkt dat je ervaring hebt met een hele oude generatie Ultimo ITSM. Het klopt dat Ultimo in het verleden vooral gebruikers van technische en facilitaire diensten blij maakte. Dat doen we nog steeds, maar tegenwoordig geldt dit ook op ITSM gebied. Sinds 4 jaar is er een moderne webgeneratie beschikbaar, waarbinnen de ITSM oplossing een enorme facelift heeft gehad. Zowel functioneel als in de usability. Omdat dit voor onze klanten en onze propositie belangrijk is hebben we ook recent weer een doorontwikkeling gedaan waarin weer 116 verbeteringen zijn doorgevoerd. We hebben de Ultimo ITSM oplossing ook extern laten toetsen en daarbij is geconcludeerd dat Ultimo op dit gebied niet meer onderdoet voor andere oplossingen. We zouden het graag aan je tonen om je feedback te ervaren. Ik laat hiertoe persoonlijk contact met je opnemen.

Beste WeBBaN (Roel), jullie volgen een formele aanbestedingsprocedure waarin alle partijen referentiegegevens hebben moeten aanleveren. Alle genoemde systemen zijn m.i. goed en zullen goede referenties kunnen aanbieden. Uiteraard zullen er van alle systemen ook mindere gebruikerservaringen te traceren zijn. Welk systeem het best passend is hangt af van nuances in functionele behoeften, culturele klik tussen organisaties (heel belangrijk naar mijn mening) en uiteraard de voorwaarden. Ik ben wel nieuwsgierig hoe deze vraag via Tweakers past in de formele procedure.

Verwijderd

Mooi om te horen. Wij gebruiken nu Ultimo versie :8.32.01.1027. Helaas zijn wij (IT) niet de eigenaar van het systeem en ook nooit betrokken geweest bij een keuze voor de ITSM oplossing. Ik zal eens bij de eigenaar navragen waarom we zover achterlopen en wanneer hij gedacht had om hier iets aan te gaan doen.

Mijn gevoel bij onze huidige Ultimo versie, is dat alles wat je erin zet in een groot zwart gat verdwijnt nadat de leidinggevende de jobs als "afgerond" markeert. Ik vind sneller informatie terug in mijn mailbox dan in Ultimo. Helaas draait onze Ultimo ook nog eens op een Sybase database, anders had ik zelf wel een frontend geschreven om te kunnen zoeken in de database.

Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer de laatste update heeft plaatsgevonden. De VM waarop Ultimo draait dateert van januari 2011.

Ik heb op dit moment overigens absoluut geen behoefte aan een gesprek over Ultimo. Ik zit tot over mijn oren in het werk, dus daar gaat toch op korte termijn niets uitkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 11:48 ]

Verwijderd

Beste BazzH,
Goed nieuws: er lopen momenteel reeds gesprekken over de upgrade naar een actuele versie binnen jullie organisatie. Deze actuele Ultimo is gestandaardiseerd op MS SQL Server en Oracle. Dit terzijde. Jammer dat je nu even geen tijd hebt. Ik zou wel adviseren om voorafgaand aan de upgrade als stakeholder vanuit jouw vakgebied te participeren. Zodra wij iets kunnen betekenen hoor ik het graag. Mocht er toch tijd vrijkomen dan ben je ook van harte welkom op ons Gebruikerscongres On Tour van 7-9 oktober, waarin er ook veel aandacht zal zijn voor Ultimo ITSM. De upgrade zal in elk geval voor veel tijdwinst zorgen. Bedankt voor de dialoog en veel succes met de business!

Beste WeBBaN, begrip voor het aanpassen van het topic. Succes met de procedure.
Pagina: 1