Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire V5-573G of toch een....?

Pagina: 1
Acties:

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:27

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
De extraatjes zijn binnen dus nu wordt het tijd om mijn ruim 4 jaar oude XXODD 9070D laptop te gaan vervangen door iets moderners. Hij krijgt nu wat kuren, is wat traag en te log. Ben dus ok zoek naar een nieuwe laptop waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden om te surfen, mailen en Office werkzaamheden. Daarnaast vind ik het leuk om ook zo nu en dan wat aan fotobewerking te doen, maar ook zelf wat video's in elkaar te knutselen. Gamen doe ik eigenlijk nauwelijks. Een videokaart zal dus meer inzet worden bij het verwerken van video's ed. Maar kan me voorstellen dat ik tijdens een vakantie oid wel eens een spelletje need for speed zou kunnen spelen. Naast dat alles DJ ik nog een beetje dus wil ik ook setjes opnemen op de laptop en bij voorkeur ook nog wel cd's branden (heb helaas geen cd speler die om kunnen gaan met een use stick.
Wat betreft het besturingssysteem, gewoon maar Windows 8.1

Wat is je budget?
Budget is zo'n 1000 euro maar dat moet dan ook wel echt all in zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nooit gedaan met mijn xxodd maar die was daarvoor ook te log. Door huis zal hij wel veel meegenomen worden, daar buiten nauwelijks. Echter vind ik het heerlijk om met mooie weer buiten te kunnen nemen zitten, dus een enigzins goede stand-by tijd is dan wel zo prettig. Stand-by tijd gaat bij mij voor brute rekenkracht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben niet merk gebonden. Wel zijn er nog wat eisen zoals:
- mat full hd ips scherm
- goede accuduur (4+ uren)
- liefste een ssd naast de harde schijf, dus niet in plaats van
- cd/dvd brander zeer wenselijk
- heb een voorkeur voor een 15" scherm, maar uitstap naar 17" is denkbaar

Wat heb je zelf al gevonden
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Heeft bijna alles wat ik zoek, goed scherm, goede accuduur, ssd naast de harde schijf, echter geen cd/dvd brander dus die zou er extern bij gekocht moeten worden. Daarbij, hoe future proof ben je met deze processor? En helaas maar 1 USB 3.0 poort

pricewatch: Asus N56JN-CN090H
Asus doet het al tijden goed, echter kan ik niet terug vinden of hier nog plek is voor een ssd en wat de accuduur doet bij deze variant. Wel een snelle processor, mooi scherm, genoeg USB poorten, etc.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)
Wordt al snel te duur, geen ruimte voor een extra ssd, en ook twijfels over het scherm.

V&A aangeboden: Asus N550JV-CN270H 15,6 inch, 4700HQ, 500GB laptop
Krachtige laptop, werktijd van zo'n 4 uur, niet heel kort, maar stuk minder dan de Acer, inclusief dvd brander, ips scherm, helaas geen ssd extra naast de harde schijf mogelijk, stukje zwaarder.

Vragen
- Zie ik nog modellen over het hoofd? En dan denk ik met name in het 17" segment (helaas is er vaak niet aangegeven of er ruimte is voor een extra ssd)
- Hoe future proof zijn de tragere naar zuinige dual core processoren?

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 25-09-2014 12:24 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Niemand een ander advies? Mag ik daaruit concluderen dat de Acer de beste keuze is?
Daarnaast heb ik nog de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74518G1Taii gevonden op een NL website voor €998 waarvan ik me afvraag of de iets betere specs de meerprijs waard zou zijn...

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
Die Thinkpad Edge modellen heb ik ook eens bekeken, maar het scherm is inderdaad niet geweldig, en dan met name het contrast en de zwart waarde volgens notebookcheck. Wanneer je foto's en video's bewerkt zou ik die Lenovo links laten liggen.

De Acers die je benoemd zijn hele aardige laptops. De laatste heeft 1 TB geheugen + 8gb cache ssd. Beiden een mat IPS scherm, lange accuduur, maar de processor is niet echt krachtig. Ik weet niet of je daar genoeg aan hebt. Bij die acer kan je naast de HDD trouwens nog wel een SDD zetten.

Wat betreft de Asus; daar kan ik niet veel over zeggen, maar ik denk niet dat je misschien net de 4 uur haalt met die processor, Hij is dus minder zuinig, maar wel een stuk krachtiger dan die van de Acer. Echter heb ik geen idee wat de eisen zijn voor een processor wanneer je aan foto en videobewerking wilt doen. Ik hoop dat er nog iemand anders reageert die hier meer over kan zeggen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Kanttekening is wel dat het puur hobbymatig Is, dus ik zal niet met bestanden van vele gb's gaan werken. Dus zelf vermoed ik dat het wel zou moeten lukken, maar goed dat is niet op harde feiten gebaseerd.

Komen dat soort zaken overigens tegenwoordig ook niet meer bij de videokaart te liggen?

Kwam deze nog tegen bij V&A: V&A aangeboden: Asus N550JV-CN270H 15,6 inch, 4700HQ, 500GB laptop
Op zich ook wel interessant, alleen geen extra ssd mogelijk naast de harde schijf, maar wel incl dvd brander. Werk tijd zou zo'n 4 uur zijn. Niet heel lang maar ook niet heel kort. Videokaart is wel weer wat minder sterk.

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 25-09-2014 12:24 ]

Verwijderd

Als je niet gaat gamen dan heb je die Acer met GTX850M natuurlijk helemaal niet nodig. Een GT840M of GT740M of GT750M zullen vast ook voldoende zijn voor videobewerking toepassingen. Als je video's wilt bewerken is het een must om te kiezen voor een i7 quad core processor. Videobewerking is een van de toepassing waarbij de quad core tot zijn recht komt. Daarna veel geheugen, minimaal 8GB en natuurlijk een SSD.

De ASUS N56 en N550 zijn waarschijnlijk de keuzes die je hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 14:12 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Niet gamen, het zal niet veel zijn. Heb het op mijn oude laptop zo nu en dan wel gedaan bijvoorbeeld potje unreal tournament maar ja dat vraagt ook nauwelijks iets.
En video bewerken pas voor het eerst gedaan op mijn oude laptop met een klein filmpje en dat vond ik wel leuk dus wil dat wat verder gaan ontdekken. Maar ik echt zo nu en dan.

Je punt is duidelijk, ik moet gaan overwegen of ik voor standby/werk tijd wil gaan of voor rekenkracht zodat editen/renderen soepeler gaat.

De xxodd hadden trouwens een Intel core 2 duo processor of 2,6Ghz. Lijkt me dat de i5 en i7, ondanks dat het U processoren zijn wel wat sneller zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 25-09-2014 17:40 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
-oeps-

[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 25-09-2014 17:49 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:29

Quad

Doof

Oude post, ik weet het, maar ik ben wel benieuwd wat het geworden is. ;)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Pagina: 1