Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Topicstarter
Hallo allemaal.

Volgens mij was er nog geen specifiek GTS topic, dus vandaar dat ik deze geopend heb.

Ik ben van plan om binnenkort voor de eerste keer een tablet te kopen, en naar goed gebruik heb ik mezelf ingelezen in de specificaties van verschillende merken en modellen. Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat de Galaxy Tab S 10.5" voornamelijk vanwege het Super AMOLED scherm, voor mijn doeleinden het meest geschikt is.

Buiten het kijken van films en series zal ik ongetwijfeld ook van andere mogelijkheden gebruik gaan maken, en daar wringt volgens de meeste reviews (ook die van tweakers) de schoen. Zo zou er sprake zijn van vertraging bij het wisselen van schermen en scrollen van pagina's in de browser en dit wordt voornamelijk toegeschreven aan de software van Samsung (TouchWiz).

Nu vraag ik mij af in welke mate dit werk- en merkbaar is in gewone alledaagse situaties door 'gewone' gebruikers, in tegenstelling tot reviewers die misschien wel heel erg de focus leggen op alles dat niet helemaal perfect loopt. Dus als er hier mensen zijn die hun ervaringen willen vertellen houdt ik mij aanbevolen, ook voor eventuele tips om minpunten te verbeteren.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:00
Ik heb sinds een paar weken de S 10.5 (4G) en ik moet zeggen dat ik het wel mee vindt vallen met de vertraging. Heb er geen last van. Ik vindt zelfs dat hij erg snel is vooral bij openen van apps.
Neem als voorbeeld de Fox sports app. Als je op live voetbal kijken klikt dan heb je ook direct de video.
Zelfs op mijn S5 gaat dat trager.

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:49
Ook ik overweeg de GTS 10.5 te kopen voor vrouwlief. Op sommige reviews lees ik dat de TouchWiz niet te verwijderen is, terwijl ik bij anderen lees dat ze er een Nova Launcher op staan hebben. Is die laatste dat een gerooted versie?

Ik weet ondertussen ook dat rooten en custom ROMs in Nederland geen probleen vormen naar garantie toe, maar iemand enig idee hoe het in het Belgenland zit daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Topicstarter
@Arjant2
Ik lees hier en daar dat de LTE versie een andere (extra?) cpu zou hebben in de vorm van de Qualcomm Snapdragon 800 en om die reden geen last van vertragingen zou hebben. Is dit iets wat jij kan ontkennen of bevestigen (ik weet niet of er apps bestaan die hardware specificaties weergeven)?

@DJSirMatthew
Ik heb geen ervaring met rooten en custom roms installeren op tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:00
Zover ik weet (en lees) hebben zowel de wifi als 4g versie beide een exynos processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 23:03
Ik zou ook eens kijken naar de galaxy tab Pro 10.1, ik vond dat het Amoled scherm geen mooie wittint had, de tab pro heeft een SuperLCD met dezelfde resolutie, deze is kwa prijs ook wat aantrekkelijker.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
KaptKeefmenneke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:02:
Ik zou ook eens kijken naar de galaxy tab Pro 10.1, ik vond dat het Amoled scherm geen mooie wittint had, de tab pro heeft een SuperLCD met dezelfde resolutie, deze is kwa prijs ook wat aantrekkelijker.
Maar die heeft een LCD in pentile layout.. :/

Ik zit zelf ook naar de Tab S 10.5 te kijken, ik vind het scherm erg mooi, op zich vind ik Amoled een goede techniek maar ik vind Pentile altijd zo lelijk. Ik zie het effect heel erg. Daarom vind ik de 10.5 zo interessant, die heeft amoled maar wel met gewoon RGB pixels.

Nou ben ik wel een mierenneuker op scherm-gebied hoor :) Op mijn werk is het een continue irritatie dat mijn linkerscherm op de VGA aansluiting net iets onscherper is dan het rechter op de DVI, terwijl mijn collega's het niet eens zien als ik ze er op wijs :P

Wat me bij de Tab S 10.5 wel opviel in de winkel was dat je bij een horizontale overgang van zwart naar wit altijd een gekleurd randje ziet (rodig van boven en blauwig van onderen). Dat komt doordat de 3 subpixels niet naast elkaar zitten maar rood en groen boven naast elkaar en een blauwe streep er onder. Ook iets dat de meeste mensen nooit op zal vallen denk ik maar mij wel.

[ Voor 58% gewijzigd door GekkePrutser op 26-09-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:57
Ik heb sinds een week of 3 de Galaxy Tab S 8.4. Mij ervaringen tot zover:

Super scherm voor zowel video als tekst/browsen

Batterijduur is niet super, maar voor mij goed genoeg. Ik gebruik de tablet vrij intensief, zowel op mijn werk als prive en haal altijd het einde van de dag (laagste was 30% batterij)
Bij video of tekst op zwarte achtergrond is batterijduur echt super. 70%+ einde van de dag.

Over het algemeen voelt de tablet snel en responsief aan. Wel heb ik af en wat lichte stutter. Niet echte hinderlijk, maar vergeleken met mijn HTC One M7 duidelijk merkbaar. Zou toch verwachten dat en high end tablet als de Tab S dit beter moet kunnen dan de M7.

Overall ben ik echter zeer tevreden, zeker in vergelijking met de Nexus 10 die ik hiervoor had. Nu moet ik wel de nuancering aanbrengen dat dit de 8.4 model is. Ik heb dus geen ervaring met de 10.5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je presenteert het topic als een "groot Galaxy Tab S topic, maar begint vervolgens met allemaal aankoop advies vragen. Om die reden verplaats ik dit topic naar MAA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Topicstarter
PaT schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 07:21:
[mbr]Je presenteert het topic als een "grot Galaxy Tab S topic, maar begint vervolgens met allemaal aankoop advies vragen. Om die reden verplaats ik dit topic naar MAA[/mbr]
Aankoop advies vragen? Volgens mij maakt de OP vrij duidelijk dat ik geen enkel advies nodig heb, behalve dat ik nieuwsgierig ben naar specifieke gebruikerservaringen van andere GTS bezitters.

Gaarne het topic weer terugplaatsen naar waar het vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als je een topic wil starten met ervaringen over deze tablet, dan mag je eerst de OP eens wat uitbreiden met wat meer informatie over het apparaat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417913

Sinds enige weken ook in het bezit van de GTS. Binnen het gezin draait ook een iPad 3 met retina scherm. Vind de super amoled scherm erg mooi. Ook het toetsenbord ziet er fraai uit.

Het apparaat geeft dikwijls melding dat 'ie geen verbinding kan maken met de proxyserver????? Dit herstel dan door het apparaat uit te zetten en gelijk opnieuw op te starten. Mocht dit niet lukken dan wifi verwijderen en opnieuw instellen.

Ook het afspelen van filmpjes verloopt niet geheel vlekkeloos. Worden niet goed doorgestart.
Ben nog niet helemaal overtuigd van de GTS. Doe ik in bovenstaande iets verkeerd. Mis ik nog ergens een juiste instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160288

Ik zit zelf ook aan de GTS 8.4 LTE te denken. Maar het is belangrijk dat ik er ook mee kan bellen via een sim kaart.
Weet iemand of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 18:35
Ik dacht van wel:

"The Samsung Galaxy Tab S supports microSD cards up to 128GB in capacity, and a Micro-SIM card for voice calling and 3G data."

Ik zal dit morgen even testen dan krijg ik normaa mijn Galaxy Tab S binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14

Geckoo

Good news, everyone!

jup en er staat ook een dailer app op...
denk alleen dat je een bluetooth headset aan wilt hangen...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Pagina: 1