Beste tweakers!
Ik heb een probleempje!
Mijn moeder haar oude laptop heeft het een paar jaar geleden begeven en voor ze die op het stort deed, wou ik nog de harde schijf recupereren, kwestie van de data niet kwijt te zijn (haar data welteverstaan) en eventueel te nuttigen als externe harde schijf.
Nu, een paar jaar later, kwam ik deze harde schijf toevallig terug tegen.
Het gaat hier om een
Toshiba MK1234GSX
Op Tweakers vond ik niet direct de link, maar deze is de 1237GSX, veel verschil zal er wel niet in zitten:
Toshiba MK1237GSX
Dit is een prentje van de schijf, van het internet geplukt:

Nu vond ik online niet direct info over een oplossing, wel kwam ik tegen dat:
- het zou gaan om ATA-7
- ATA-7 naar USB niet haalbaar is zonder Dr. Supertechnique te zijn
- ik geen cases kon vinden zodat je de schijf eenvoudig als externe hdd kan gebruiken.
Wat zijn jullie ondervindingen hierbij? Mensen met ervaring?
Het allervoornaamste is om de gegevens te verkrijgen, verder gebruik van de schijf is niet zo belangrijk.
Extra noot:
Mijn 3 jaar oude laptop ondersteunt de aansluiting niet, mijn half jaar oude desktop ook niet en mijn 11 jaar oude desktop wil 'm ook niet aangesloten krijgen.
Alvast van harte bedankt!
Ik heb een probleempje!
Mijn moeder haar oude laptop heeft het een paar jaar geleden begeven en voor ze die op het stort deed, wou ik nog de harde schijf recupereren, kwestie van de data niet kwijt te zijn (haar data welteverstaan) en eventueel te nuttigen als externe harde schijf.
Nu, een paar jaar later, kwam ik deze harde schijf toevallig terug tegen.
Het gaat hier om een
Toshiba MK1234GSX
Op Tweakers vond ik niet direct de link, maar deze is de 1237GSX, veel verschil zal er wel niet in zitten:
Toshiba MK1237GSX
Dit is een prentje van de schijf, van het internet geplukt:

Nu vond ik online niet direct info over een oplossing, wel kwam ik tegen dat:
- het zou gaan om ATA-7
- ATA-7 naar USB niet haalbaar is zonder Dr. Supertechnique te zijn
- ik geen cases kon vinden zodat je de schijf eenvoudig als externe hdd kan gebruiken.
Wat zijn jullie ondervindingen hierbij? Mensen met ervaring?
Het allervoornaamste is om de gegevens te verkrijgen, verder gebruik van de schijf is niet zo belangrijk.
Extra noot:
Mijn 3 jaar oude laptop ondersteunt de aansluiting niet, mijn half jaar oude desktop ook niet en mijn 11 jaar oude desktop wil 'm ook niet aangesloten krijgen.
Alvast van harte bedankt!