harde schijf 100%

Pagina: 1
Acties:

• turbojarno
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-08-2025
http://gyazo.com/e5c084e3f5fa606b965a7dfa833ca093
mijn schijf staat de hele tijd op 100% als ik spellen als DayZ speel heb ik extreme lag. Mijn pc (i3 540) kan een beetje lag hebben maar niet zo extreem. Iemand een idee hoe dit komt?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01
Post eens een volledige screenshots, en dan voornamelijk van de Resource Monitor (te openen vanuit de task manager). Die heeft een heel tabblad over disk usage, en is naar smaak te sorteren.

Verwijderd

Gebruik je een hardeschijf als C-drive, of heb je een SSD? Ik vermoed dat je een hardeschijf gebruikt. Dat kan natuurlijk betekenen dat je hardeschijf door random I/O opdrachten de hele tijd bezig is. Een SSD zal dat flink verbeteren.

Je kunt wel in je screenshot de Servicehost: Lokaal systeem (16) uitklappen door op het plus-symbooltje te klikken links ervan. Dan kun je zien welke Windows Service precies verantwoordelijk is voor de hoge I/O-activiteit.

• turbojarno
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-08-2025
Thralas ik heb het probleem gevonden door middel van de resource monitor. Het was de geforce experience ( de capture server) die de schijf de hele tijd naar de 100% trok. Bedankt