Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Krijg nieuw systeem niet werkend :(

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik probeer een systeem te bouwen, ik heb er al genoeg gebouwd maar deze levert me hoofdbrekens op :X

• Asus AM1I-A
• AMD Athlon 5350
• 4gb Crucial DDR3-1600
• Crucial 128gb SSD
• Corsair CX430M voeding

Het probleem: het systeem wil niet booten en blijft piepen (lang-kort-kort)...mobo en cpu zijn al terug geweest naar de winkel waar ze een en ander wel wisten te booten. Geheugen getest in andere computer: pc boot. Geheugen uit andere computer hierin: maakt niks uit. Ik heb het mobo uit de behuizing gehaald en alleen PSU en geheugen aangesloten. Zelfde resultaat: systeem gaat aan maar gelijk piepjes. Inmiddels weet ik niet meer waar ik het probleem moet zoeken en ik hoop dat hier mensen mij kunnen helpen desnoods in persoon, in de buurt van Nunspeet).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 13:43

FlyEragon

Alien Monkeys

De piepjes hebben toch ook een betekenis ? Staat er niks in het boekje ?

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Niet in het boekje. Voor het specifieke mobo kan ik het ook niet vinden maar ws betekent het dat er een videoprobleem is en dat de computer niet een scherm kan aansturen om dat te tonen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Als je nou het geheugen eruit aan haald, en de pc aanzet zonder geheugen. Heb je dan dezelfde piepjes.

Toen ik de topic titel zag, d8 ik (heb je er weer zo eentje)! Met ook nog een sumiere topicstart. En toen zag ik je nick, en besloot ik toch maar te reageren. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Opvallend genoeg zegt de handleiding inderdaad niks over fault codes of piepjes, goed gedaan Asus

volgens http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm zou het met de videokaart te maken hebben.

Zonder videokaart geprobeerd ? Dan zou je 1 lange + 8 korte moeten krijgen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:58

br00ky

Moderator Harde Waren
1 lang en 2 keer kort is een video-issue. Wat hebben ze in de winkel anders gedaan dan jij?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

http://support.asus.com/pcassistant/pdf/BeepTable_en-us.pdf
One long two short
Cannot detect any RAM installed
Please try the following suggestions in turns to re
solve this issue:
1. Try re-installing the RAM module.
2. Try installing the RAM module onto other DIMM slots.
3. Clean the golden finger on the RAM module with white eraser, and clean the memory slot with soft brash, then install the memory back onto the slot.
4. Please replace your memory

[ Voor 91% gewijzigd door Swordlord op 23-09-2014 17:17 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Jongens, Athlon 5350 is APU/SOC, geen losse videokaart dus :P

Geheugen eruit werkt dan dus ook sowieso niet.

Brooky: daar ben ik bijzonder nieuwsgierig naar!

[ Voor 48% gewijzigd door JT op 23-09-2014 17:17 ]

Ecodan warmtepomp

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:11
Lijkt erop dat ie dus hopeloos op zoek is naar een grafische kaart, maar er geen kan vinden. Bios instellingen staan wel lekker?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58

TommieW

Numa numa.

JT schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:16:

Geheugen eruit werkt dan dus ook sowieso niet.

Maar krijg je dan andere piepjes?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:58

br00ky

Moderator Harde Waren
JT schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:16:
Dat had ik al opgemerkt, misschien iets mis met de iGPU? Maar dan verwacht je niet dat die het in de winkel wel doet...
Teruggaan een optie en beter oogje in het zeil houden bij testen?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beginneling! :D

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Laatste optie om te testen is PSU wisselen en jah een brakke voeding kan rare error codes geven vanuit het moederbord.

Dat is de variabele wat verschilde tussen jouw en de webshop zover het klinkt.
En een variabele die nog niet is geëlimineerd in jouw test rondje.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 23-09-2014 17:24 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Heb je de 4 pins power connector ook aangesloten?
Dit is in onderstaand plaatje de groene connector, links van het rode blokje
Afbeeldingslocatie: http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/flanker/Kabini/asus_AM1_napajeni.jpg

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Nog een ander, nieuw symptoom: soms gaat de computer niet gelijk aan...lijkt dan wel aan te gaan als ik de 4pins connector los haal, er weer op doe en een paar keer op de knop druk en hem ingedrukt hou...maar dat kan ook toeval zijn.
br00ky schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:18:
[...]

Dat had ik al opgemerkt, misschien iets mis met de iGPU? Maar dan verwacht je niet dat die het in de winkel wel doet...
Precies...
[...]

Teruggaan een optie en beter oogje in het zeil houden bij testen?
Daar gaat Azerty dan geld voor vragen. Los van dat ik het niet netjes vind omdat ik al lang klant ben, ze mijn eerste mail nooit beantwoord hebben en in het antwoord op de tweede mij voorzagen van foutieve informatie, is het mijn eer te na als tweaker om ervoor te betalen :X Maar dat is wel de laatste optie. Ik kan het alleen niet uitstaan dat ik het niet werkend krijg :(
Vertel :P
Dat is ook wel interessant, zou het toch iets met het geheugen kunnen zijn. Dat andere geheugen wat ik heb is geen 1600mhz maar 1333mhz, ik had wel verwacht dan op z'n minst een bootscherm te krijgen maar deze quote plaatst dat in een ander daglicht. Ik heb alleen totaal geen ander geheugen om het te proberen :(
Swordlord schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:22:
Laatste optie om te testen is PSU wisselen en jah een brakke voeding kan rare error codes geven vanuit het moederbord.

Dat is de variabele wat verschilde tussen jouw en de webshop zover het klinkt.
En een variabele die nog niet is geëlimineerd in jouw test rondje.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb helaas niet van mezelf of mensen in m'n omgeving nog een AT X voeding beschikbaar :(
mhoogendam schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:27:
Heb je de 4 pins power connector ook aangesloten?
Dit is in onderstaand plaatje de groene connector, links van het rode blokje
[afbeelding]
Jup, zit eraan.

========

Voorlopige conclusie: ik heb onderdelen nodig om verder te testen maar die heb ik niet tot mijn beschikking :( Morgen toch eens kijken op werk...eigenlijk waar ik zit nemen wij diensten af dus het is geen eigen ICT afdeling, hopen dat ze er toch nog een klein beetje tijd in willen steken.

Ecodan warmtepomp

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

niet grappig

[ Voor 81% gewijzigd door br00ky op 24-09-2014 20:08 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ok, gister bij een maat weer ander geheugen geprobeerd en een andere voeding. Geprobeerd in alle combinaties:
- Alleen andere PSU met eigen geheugen
- Andere PSU en 1 DIMM van hem
- Andere PSU en 2 DIMMs van hem
- Eigen PSU en 1 DIMM van hem
- Eigen PSU en 2 DIMMs van hem

Weer helemaal niks, allemaal dezelfde ellende...tenzij iemand mij hier nog hulp kan bieden, al dan niet middels tips en ideeen of IRL, ga ik er mee naar de computerwinkel waar ze dit schijnbaar zonder problemen werkend krijgen...dan moet het maar een beetje geld kosten.

Ecodan warmtepomp

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het geheugen dat je geprobeerd hebt, stond wel op de QVL van de fabrikant?

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Nee, Daar heb ik nog nooit wat mee gedaan maar er hebben nu ook 3 merken RAM in gezeten (Kingston, Crucial, Micron). Vind het wel bizar dat het dan daar aan zou liggen maar iets anders kan ik momenteel ook niet bedenken.

Ecodan warmtepomp

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:45

Thomg

Aww yiss

Dan ga ik toch verrotte memsloten verdenken.

Heb je het geheugen al in een ander systeem geprobeerd?

[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 30-09-2014 21:48 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, geheugen werkte in andere systemen ook. Daarnaast hebben ze het mobo met cpu schijnbaar werkend gekregen bij de winkel...

Ecodan warmtepomp

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Ik mis een antwoord op 1 van de vragen...
Als je je geheugen eruit laat krijg je dan andere piepjes?

Kan je je CPU reseaten?

[ Voor 8% gewijzigd door Quadradial op 01-10-2014 08:53 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
CPU meerdere keren gereseat, zonder geheugen zelfde piepjes. De Asus website geeft aan dat de piepjes betekenen dat er iets met het RAM is. Dus het lijkt wel alsof het mobo het RAM niet ziet.

Ecodan warmtepomp

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Klinkt als dood moederbord... Zou gewoon terug gaan naar de winkel.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mobo en cpu zijn door de winkel getest en werkend bevonden...

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1