.nl domeinnaam 'kapen'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik hoop dat dit topic in het goede subforum staat :P

Eigenlijk is het heel simpel. Misschien niet netjes, maar niet verboden.
Ik heb namelijk mijn oog op een NL domeinnaam laten vallen. De registar zit ergens in het buitenland, en de administratieve contactpersoon is niet te bereiken. Het emailadres bestaat niet, en het domein daarvan is ook offline.

Is het mogelijk om deze domeinnaam over te nemen zonder tussenkomst van de huidige eigenaar? Ik kan namelijk ook geen contact met die persoon opnemen. Ik heb Google er al op nageslagen, maar kom eigenlijk alleen dingen tegen die over inbreuk op merknaam gaan: niet relevant. Echter meen ik mij te herinneren dat een registar altijd juiste gegevens opgegeven moet hebben om bereikt te kunnen worden.

Kan iemand mij vertellen welke stappen ik kan nemen om de domeinnaam op mijn naam te laten zetten? (of waardoor ik de verhuiscode krijg) :)

PS: de domeinnaam waar ik interesse in heb is ook niet gekoppeld aan een ip oid, kortom ook offline..

[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 23-09-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je er bij dat het niet verboden is? Volgens mij mag je namelijk nooit zomaar een domein opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Zolang er iemand voor dit domein betaalt kan je er weinig mee neem ik aan.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:06:
Hoe kom je er bij dat het niet verboden is? Volgens mij mag je namelijk nooit zomaar een domein opeisen.
Het is niet zozeer opeisen. Volgens mij had het iets te maken met dat de domeinnaam wordt onteigend van de registar omdat die niet aan de eisen voldoet. Waarnaar iemand anders hem kan registreren wanneer hij uiteindelijk vrij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan welke eisen voldoet de huidige eigenaar niet dan? Want volgens mij gaan die niet verder als de betalingsverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Maar even met de SIDN gebeld, had ik natuurlijk eerder moeten doen 8)7

De gegevens van de administratief contactpersoon moeten kloppen. Klopt dat niet, moet de registar er achteraan. Lukt het dan nog steeds niet wordt de domeinnaam opgeheven. Ben benieuwd hoe het afloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wie zegt dat die gegevens niet kloppen?

Anyway zonder valsheid in geschrifte, subtiel hacken of andere fraude kom je niet in bezit van een reeds bestaande .nl-domeinnaam.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2014 14:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als de domeinnaam verloopt en niet meer geregistreerd is door de huidige eigenaar ben je vrij om het domein te registreren.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kecin schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:31:
Als de domeinnaam verloopt en niet meer geregistreerd is door de huidige eigenaar ben je vrij om het domein te registreren.
.nl-domeinnamen verlopen niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:30:
Wie zegt dat die gegevens niet kloppen?

Anyway zonder valsheid in geschrifte, subtiel hacken of andere fraude kom je niet in bezit van een reeds bestaande .nl-domeinnaam.
Dat zeg ik toch in de OP ;)
CyBeR schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:34:
[...]

en dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
CyBeR schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:34:
[...]

Hoezo niet? Als je registrar niet automatisch na een jaar voor jou verlengd komt het domein 40 dagen in quarantaine en daarna kan iedereen het weer registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Martijn19 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:38:
[...]

Hoezo niet? Als je registrar niet automatisch na een jaar voor jou verlengd komt het domein 40 dagen in quarantaine en daarna kan iedereen het weer registeren.
.nl-domeinnamen worden altijd automatisch verlengd. de periode waarmee varieert hoogstens.

<-- registrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik las ook dat je hem daadwerkelijk kunt kapen door een verhuizing in te dienen. Als de administratieve contactpersoon geen bezwaar indient binnen een paar dagen gaat die verhuizing door :P maar dat is me een iets te grijs gebied. Ging om een hobby domeintje, niet zo spannend verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt geen verhuizing indienen zonder verhuistoken. Dus dat gaat ook niet door. (Dat proces waar jij 't over hebt is van vroeger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:19
Saven schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:39:
Ik las ook dat je hem daadwerkelijk kunt kapen door een verhuizing in te dienen. Als de administratieve contactpersoon geen bezwaar indient binnen een paar dagen gaat die verhuizing door :P maar dat is me een iets te grijs gebied. Ging om een hobby domeintje, niet zo spannend verder
Je kan inderdaad een domein verhuizen, maar dan moet je wel aantoonbaar eigenaar zijn. Dus uittreksel KvK of whatever. En dat werkt alleen als je nu ook al de huidige eigenaar bent, maar om wat voor reden geen contact meer kunt krijgen met de huidige registrar (bv die tent is failliet)

Zomaar een domeintje kapen kan niet. En is ook zeker niet de bedoeling. Als je terechte gronden hebt om dat domein over te nemen, kun je contact opnemen met SIDN

Het minder-legitiem verkrijgen van een domeinnaam is niet iets wat hier op GoT gewenst is. Daarom gaat dit topic ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.