TV ophangen schuine muur met heeele kleine boutjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjes
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09-2024
Dag allen, ik heb een LCD scherm van Panasonic (Panasonic TX-32LZD80F).
Deze wil ik graag ophangen aan mijn schuine dak in de slaapkamer. Dit schuine dak heeft een aantal balken waarop ik de tv zou willen monteren, middels een beugel. Deze balken lopen horizontaal over de gehele breedte van het dak.

De gaten voor muurmontage in de panasonic zijn 20*10 (VESA 20*10?!). Hierin gaan kleine M4 bouten.

Mijn vraag is of deze boutjes dat aankunnen. Ze zijn op het oog echt superklein en normaliter bedoeld voor montage aan een beugel op een rechte muur.
Of heeft iemand een andere oplossing?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 18:03
Beugel kopen en die aan de balken monteren met degelijke schroeven / bouten. Hoewel de drukverdeling anders is.... niet meer haaks / 90 graden op de muur. Dit lijkt me riskant voor de tv.

[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 23-09-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjes
  • Laatst online: 06-09-2024
ja dat vermoeden had ik ook al. Als de bouten nu iets dikker waren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 10:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Is het mogelijk om een bekisting te maken en daar je TV in te leggen? (Misschien kan je het passend maken tussen de balken?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
Ik denk eigenlijk dat de bouten niet echt het probleem zijn. Immers, een 32" scherm weegt niet zo gek veel, maar meestal moet je het scherm op de back-plate klikken en dat is ontworpen voor rechtstandige montage, en niet onder een hoek. Beter zou je dus een systeem kunnen nemen waarbij je deze door middel van bijvoorbeeld bouten aan elkaar kan zetten ipv erin klikken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 10:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

kroegtijger schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:26:
Ik denk eigenlijk dat de bouten niet echt het probleem zijn. Immers, een 32" scherm weegt niet zo gek veel, maar meestal moet je het scherm op de back-plate klikken en dat is ontworpen voor rechtstandige montage, en niet onder een hoek. Beter zou je dus een systeem kunnen nemen waarbij je deze door middel van bijvoorbeeld bouten aan elkaar kan zetten ipv erin klikken.
Is ook iets voor te zeggen idd.
Pagina: 1