Toon posts:

Harde schijf kaduk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik ben niet zo nieuw op tweakers het is slechts de eerste keer dat ik een account aanmaak;)

Ik heb gister mijn externe harde schijf (lees backup schijf) waar ik alles op had gezet omdat ik mijn laptop weer eens een verse install gaf, laten vallen. Hierdoor wordt hij nu niet meer gelezen door de computer en maakt een soort overslaand geluid, Tik.......Tik.......Tik...

Ik ben bang dat deze dan ook overleden is.

Heeft iemand nog tips om in ieder geval iets van de data terug te krijgen? (scriptie, fotos etc)
of is er iemand in Groningen en omstreken die er eens naar wilt kijken (natuurlijk tegen vergoeding)

In iedergeval bedankt!!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Werving en het verzoeken van diensten.. daar is V&A voor en niet het forum...

Verder denk ik dat je je schijf als verloren moet beschouwen, je symptomen klinken als dat de lees/schrijf kop niet meer in orde is, die blijft op en neer vliegen, zoekende naar waar zijn positie is maar krijgt niet zijn positie vastgesteld.
Of dat de kop is vastgeslagen op de platter en de actuator van de arm zit het getik te maken, in poging de arm in beweging te krijgen.

Ikzelf zou er niet aan beginnen als ik echt de data 100% gegarandeerd terug wil, de risico's zijn best groot, maar als je niks te verliezen hebt of je bent best een gokker...
Er zijn genoeg youtube "tutorials" die claimen dat een vastgeslagen kop op te lossen is (vaak met bijkomende slechte sectoren), met leuke foefjes als invriezen, op de schijf slaan of zelfs het open maken van de schijf en de arm naar zijn rust stand trekken.

Wil je echt je data terug hebben, dan raad ik je professionele data recovery aan.

[ Voor 122% gewijzigd door Swordlord op 23-09-2014 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie!