R9 290 vs GTX 970

Pagina: 1
Acties:
  • 3.384 views

• Dium
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Zoals de topic naam al duidelijk maakt, ik vraag me af welk van deze 2 kaarten ik beter kan aanschaffen.

De aankoop prijs is hetzelfde maar ik kan geen duidelijk benchmarks vinden met betrekking tot fps van de 970, meeste benchmarks die ik op dit moment heb gezien zijn alleen maar van de 980 welke meteen 200 euro duurder is als de 970 maar de 970 lijkt redelijk overschaduwt te worden. Op gpuboss hebben ze al wel een vergelijking van beide kaarten maar dat zijn voornamelijk getallen waaruit ik niet direct kan opmaken wat de beste performance geeft.

Graag zou ik een uitleg hebben waarom kaart X beter is als Y, alvast bedankt voor de opheldering aan een noob :)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 07:24
hier een Review van Techpowerup. Spreekt boekdelen volgens mij. Ik zou zelf als je op niet meer de 1080p gamed gaan voor een R9 290 is een stuk goedkoper vooral als je tweedehands kijkt, anders zou ik bij nvidia blijven. Ben zelf nu ook voor een GTX 780 gegaan ipv van een R9 290.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizzy op 23-09-2014 10:10 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Nieuw kopen 970
2e hands 290

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 12:48
Ik zou nu voor een 970 gaan either way. Betere prestaties, veel minder stroomverbruik en weinig geluidsproductie van de koeler. De 290 geeft ook een goede prestatie voor de prijs, maar de extra herrie van de koeler door het hogere verbruik is niet wenselijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals deze sticky beleidstopic duidelijk maakt horen aankoopadviestopics in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Verder geldt ook daar het GoT beleid en hebben we dus eisen mbt eigen inzet:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Om je toch een beetje op weg te helpen: zoek eens op "GTX 970 benchmark". Je zegt niets te kunnen vinden, maar tweede hit op Google geeft exact wat je zoekt. Sowieso, als je zegt iets niet te kunnen vinden, neem dan even de moeite om aan te geven hoe en waar je zoekt en wat je dan wel vindt. Dan kunnen we je gericht verder helpen zoeken en wek je minder de indruk helemaal niet gezocht te hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.