Ik wil een nieuwe videokaart aanschaffen, zowel voor mezelf (nieuwere games spelen op mooie settings, beetje videobewerking) als voor mijn vriendin (Sims 4).
Mijn systeem is als volgt nu..
AMD FX8120
Radeon 6850 HD
Asrock 990FX Extreme3
2 x 4 GB Kingston HyperX (KHX1600C9D3K2/8G)
XFX 550 watt voeding
Tranquillo Rev 2 CPU koeler
Nog een losse fan voor luchtdoorstroom
256 Samsung SSD
500 GB HDD
1 TB HDD
Wat ik precies zal doen weet ik dus niet.. Zou een R9 290 een goede keus zijn? Maar dan is de GTX 970 toch weer net iets beter las ik op internet, klopt dit? Of toch 'maar' een R9 280? Systeem zal langzaam eventueel verder geupgrade worden, maar merk steeds vaker dat mijn videokaart het allemaal niet meer goed wilt bijbenen, dus tijd voor een investering voor veel uren plezier. Maar wat nu precies de beste keus is durf ik niet te zeggen.
Crossfire / SLI ga ik niet doen in de toekomst trouwens, dus dat is van geen belang voor mij.
Mijn systeem is als volgt nu..
AMD FX8120
Radeon 6850 HD
Asrock 990FX Extreme3
2 x 4 GB Kingston HyperX (KHX1600C9D3K2/8G)
XFX 550 watt voeding
Tranquillo Rev 2 CPU koeler
Nog een losse fan voor luchtdoorstroom
256 Samsung SSD
500 GB HDD
1 TB HDD
Wat ik precies zal doen weet ik dus niet.. Zou een R9 290 een goede keus zijn? Maar dan is de GTX 970 toch weer net iets beter las ik op internet, klopt dit? Of toch 'maar' een R9 280? Systeem zal langzaam eventueel verder geupgrade worden, maar merk steeds vaker dat mijn videokaart het allemaal niet meer goed wilt bijbenen, dus tijd voor een investering voor veel uren plezier. Maar wat nu precies de beste keus is durf ik niet te zeggen.
Crossfire / SLI ga ik niet doen in de toekomst trouwens, dus dat is van geen belang voor mij.