Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies Smart TV in prijsklasse tot ongeveer € 900,-

Pagina: 1
Acties:

• rootk1d
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik zoek een?
Smart TV.
Ik ben op zoek naar de beste Smart TV die ik voor dit geld kan krijgen. Hoeft niet per se Ultra HD te zijn Full HD is ook prima. Schermdiagonaal mag 40" t/m 50" bedragen (Ik zit op tussen de 2,5 meter en 3 meter van de tv).
Naast tv kijken wil il ook internetstreams kunnen bekijken, youtube filmpjes bekijken en kunnen internetten. Andere internetmedia mogelijkheden zijn mooi meegenomen maar zijn geen need to have.
Verder gaat mijn voorkeur uit naar een strak design en dunne randen om de beeldbuis.
Kwaliteit van het beeld moet uiteraard goed zijn. 3D is niet belangrijk.
Bediening moet makkelijk zijn. Hoe intuïtiever hoe beter. Reactiesnelheid moet acceptabel zijn. Het liefst zo snel mogelijk.
Kwaliteit van het geluid is minder belangrijk, hoewel kwaliteit uiteraard welkom is.
Kwaliteit en duurzaamheid van de tv moet over zijn geheel genomen goed zijn.

Wat is je budget?
Maximaal ergens tussen de € 700 en 900

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor......

-TV kijken, internet streams bekijken, youtube filmskijken, internet
Ik heb staan:
- een ouder Panasonic SA PTX50 Home theater sound system;
- glasvezel internet en Wifi (b/g)
- een 64-bit ASUS i7 laptop 2,4GHz 3630QM Quadcore CPU, 8GB intern en NVidia Geforce 740M video
- USB 3.0 externe HD
- USB sticks met media bestanden

Wat heb je zelf al gevonden?

- Sony Bravia KDL-50W828B Zwart
- Samsung UE48H6400AW Zwart
- Panasonic Viera TX-L42FT60 Zilver
- Samsung UE40HU6900

Ik ben benieuwd naar:
- alle reacties op de selectie die ik zelf heb gemaakt
- jullie ideeën over andere, vergelijkbare of zelfs betere televisies in deze prijsklasse die aan mijn criteria voldoen.
- aanbiedingen die ik absoluut niet mag missen :)

Alsvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet, Jasper.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:22
Ik heb m'n ouders de Samsung UE48H6500 laten kopen via een 'eendagsactie'. Ze gebruiken de TV met een CI+ kaartje van Telenet.
Mijn vader heb ik de mogelijkheden getoond van de smartTV en wonder boven wonder, die kan er mee weg.
Hij kan z'n hele voorraad oude films, die ik geript heb staan op mijn NAS, afspelen via de Synology DSvideo app.
De kleinkinderen spelen er zonder problemen YouTube filmpjes op af die ze op hun iPad kiezen.

Internetten doen ze wel niet veel op hun TV, maar de voorgeïnstalleerde app van HLN is blijkbaar toch één van hun favorieten.

Ze gebruiken bij voorkeur de slimme afstandsbediening, die met touchpad, omdat deze direct toegang geeft tot het smart-tv gedeelte.

En bovendien, ik sta nog steeds te kijken naar de beeldkwaliteit van hun TV. Heb deze ingesteld op cinema-stand en eerlijk, ik had die TV ook graag bij mij zien staan.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wanneer je op zoek bent naar een smart-tv kun je eigenlijk niet om Samsung heen als eerste optie. Hun smart-omgeving is naar mijn mening het meest uitgebreid.

Maar eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat je het hele smart-gebeuren niet zo zwaar moet meewegen in je overwegingen om een nieuwe tv te kopen. Het klinkt allemaal leuk maar uiteindelijk is de gebruikservaring imho eigenlijk altijd onder de maat. De functionaliteiten die je zoek kun je beter toevoegen door er bijvoorbeeld een htpc bij te zetten. Je wensen via de tv laten lopen, zal toch een kwestie van aanmodderen worden.

Een tv koop je om tv op te kijken. Mijn advies zou zijn om de focus te leggen om de beeldkwaliteit en daarvan het beste te kopen wat met je budget haalbaar is.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-11 12:40
Laat die HU serie van samsung AUB lekker in de schappen liggen die kan stilstaande 4k beelden goed weergeven maar begint al te haperen als zodra het beeld begint te bewegen. Verder weet ik ook niet of Sony inmiddels fatsoenlijk subtitles af kan spelen vanaf de USB dit kon 2 jaar geleden iig niet!

Ben persoonlijk een groot fan van de Samsung UE48H6xxx serie, welke je dan koopt hangt een beetje van het budget af en je smaak qua design.