Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24

Afbeeldingslocatie: http://en.kingzone.cc/Images/Upload/image/20140729/20140729230119_1650.jpg
Afbeeldingslocatie: http://en.kingzone.cc/Private/ProductImg/Other/635422717406240234810608336.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gizchina.cz/wp-content/uploads/2014/08/kingzone1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2014/05/8af69b9c4dffacda.jpg
Afbeeldingslocatie: http://en.kingzone.cc/Private/ProductImg/Other/6354227173855371091318653205.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chinasmartphonereview.com/wp-content/uploads/2014/05/kingzone-k1-7.bmp

5.5" inch capacitive 5-Point Multi Touch Screen

Display 1920x1080 pixel Full HD resolution, IPS-Display, LTPS-technology

CPU: MTK6592 true octa-core @1.7GHz

GPU: Mali 450-MP

Android 4.2.x Jelly Bean

2GB RAM / 16GB of internal memory / TF-card support

Quadband, unlocked, 3G / UMTS / HSDPA+ / WCDMA

Wifi, Bluetooth, GPS, A-GPS, g-sensor, proximity sensor, light sensor, magnetic field sensor, gyro sensor, notification LED

OTG - USB on the go

NFC - Near Field Communication

Air Gesture Control

Wireless charging (with smart cover)

OTA - Over the Air firmware updates

Main camera: 14MP output ,autofocus, LED flash, F2.2

Front camera: 8MP output , autofocus, F.2.4

[ Voor 81% gewijzigd door gram501 op 22-09-2014 23:01 ]

• gram501
Het is een prachtige telefoon die ik wil gaan aanschaffen en misschien dat jullie ook je ervaringen willen delen in dit topic

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ziet er solide uit!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11 22:56

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Heb er zelf dankzij een medetweaker al een tijdje een.

mijn eigen ervarignen:

Wat mij betreft is het een van de beste chinese toestellen van het moment voor z'n prijs van maar ~$275.

Scherm is goed, niet de beste in kleur en contrast omdat het geen IPS / AMOLED is maar LTPS maar wel 5,5" 1080p.

CPU is erg krachtig maar wordt in zware games teruggehouden door z'n single channel RAM controller. Op zich merk je dit niet behalve in super zware games. Voor apps en UI dus dagelijks gebruik is de CPU belachelijk snel. Zelfs Chrome met 20+ open tabs heeft nul komma nul last van lag en switchen tussen de tabs gebeurt instant. Ook totaal geen UI lag te bekennen.

GPU is dus iets minder krachtig dan de meeste maar zat voor alle games. Framerate zal niet al te super zijn bij de zwaarste van de zwaarste maar ok. Volgens een paar benches heeft hij zo rond de 22-25FPS gemiddeld met minima rond de 15 bij games zoals Asphalt en Modern Combat (Zo'n beetje de zwaarste twee). 1080p .mkv blu-ray rips, youtube, ziggo tv e.d.doet hij overigens prima.

2GB RAM is zat voor flink multitasken en het is DDR3 dus dat is prima.

Wat kan ik nog meer zeggen wat van belang is..

Camera's. Goede kwaliteit qua resolutie en focus maar verschrikkelijk over saturated kleuren en een beetje blur langs de randen van de foto's. Ook geen hardware camera button aanwezig. Erg irritant.

Hardware home - back - menu buttons <3 <3 Geen on-screen buttons!

Volledig aluminium behuizing en erg goede bouwkwaliteit.

OS is nog 4.2.2 en er is iig. voor oktober geen 4.4.x geplanned. Er zijn officiële Kingzone BETA's van 4.4.2 maar die zijn niet bepaald stabiel. Custom ROM's zoals MIUIv5 en stock based customs zijn er wel op NeedROM maar echt stabiel is het allemaal nog niet. De stock 4.2.2 is verder prima stabiel en werkt perfect.

WiFi en 3G bereik is top-end. Waar zelfs m'n Xperia T uitvallende WiFi heeft en maar 1 balkje signaal heeft de K1 Turbo nog rustig 3-4 balkjes. 3G/H+ bereik is ook beter dan bij m'n Xperia. 4G support heeft de telefoon helaas niet.. Hij gaat tot max. H+ :).

GPS is redelijk. Minder slecht dan sommige andere Chinese telefoons maar ten minste met Google Maps niet altijd even accuraat en je rijd dan ook geregeld naast de weg. Met een andere 3rd party navigatie zoals Waze of NavFree werkt het wel beter, maar niet 100%. Dus, het is wel bruikbaar maar nog niet echt top.

Verder, accuduur is geweldig voor een 5,5" telefoon. Met flink gebruik van ~3-4 uur screen-on tijd in een dag en energiebesparing voor de CPU uitgeschakeld is er in de avond nog vrolijk ~60% over.
Kan er makkelijk anderhalve dag, met zuinig gebruik 2-2.5 dagen, mee halen.

Voor de rest nog een kleine opmerking, het glas is zogenaamd ''Gorilla Glass 3'' maar hier geloof ik niet in want ik heb er nu al twee kleine krasjes op terwijl hij altijd in een hoesje (SG Note II hoesje) zit. Koop dus een goede screenprotector want de bijgeleverde protector is ook troep ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Imprezzion op 25-09-2014 08:27 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:27
Als ik dit zo lees is de Kingzone een mooie Oneplus One concurrent.

@Imprezzion: hoe is de camera?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Imprezzion schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:17:
Heb er zelf dankzij een medetweaker al een tijdje een.

mijn eigen ervarignen:

Wat mij betreft is het een van de beste chinese toestellen van het moment voor z'n prijs van maar ~$275.

Scherm is goed, niet de beste in kleur en contrast omdat het geen IPS / AMOLED is maar LTPS maar wel 5,5" 1080p.

CPU is erg krachtig maar wordt in zware games teruggehouden door z'n single channel RAM controller. Op zich merk je dit niet behalve in super zware games. Voor apps en UI dus dagelijks gebruik is de CPU belachelijk snel. Zelfs Chrome met 20+ open tabs heeft nul komma nul last van lag en switchen tussen de tabs gebeurt instant. Ook totaal geen UI lag te bekennen.

GPU is dus iets minder krachtig dan de meeste maar zat voor alle games. Framerate zal niet al te super zijn bij de zwaarste van de zwaarste maar ok. Volgens een paar benches heeft hij zo rond de 22-25FPS gemiddeld met minima rond de 15 bij games zoals Asphalt en Modern Combat (Zo'n beetje de zwaarste twee). 1080p .mkv blu-ray rips, youtube, ziggo tv e.d.doet hij overigens prima.

2GB RAM is zat voor flink multitasken en het is DDR3 dus dat is prima.

Wat kan ik nog meer zeggen wat van belang is..

Camera's. Goede kwaliteit qua resolutie en focus maar verschrikkelijk over saturated kleuren en een beetje blur langs de randen van de foto's. Ook geen hardware camera button aanwezig. Erg irritant.

Hardware home - back - menu buttons <3 <3 Geen on-screen buttons!

Volledig aluminium behuizing en erg goede bouwkwaliteit.

OS is nog 4.2.2 en er is iig. voor oktober geen 4.4.x geplanned. Er zijn officiële Kingzone BETA's van 4.4.2 maar die zijn niet bepaald stabiel. Custom ROM's zoals MIUIv5 en stock based customs zijn er wel op NeedROM maar echt stabiel is het allemaal nog niet. De stock 4.2.2 is verder prima stabiel en werkt perfect.

WiFi en 3G bereik is top-end. Waar zelfs m'n Xperia T uitvallende WiFi heeft en maar 1 balkje signaal heeft de K1 Turbo nog rustig 3-4 balkjes. 3G/H+ bereik is ook beter dan bij m'n Xperia. 4G support heeft de telefoon helaas niet.. Hij gaat tot max. H+ :).

GPS is redelijk. Minder slecht dan sommige andere Chinese telefoons maar ten minste met Google Maps niet altijd even accuraat en je rijd dan ook geregeld naast de weg. Met een andere 3rd party navigatie zoals Waze of NavFree werkt het wel beter, maar niet 100%. Dus, het is wel bruikbaar maar nog niet echt top.

Verder, accuduur is geweldig voor een 5,5" telefoon. Met flink gebruik van ~3-4 uur screen-on tijd in een dag en energiebesparing voor de CPU uitgeschakeld is er in de avond nog vrolijk ~60% over.
Kan er makkelijk anderhalve dag, met zuinig gebruik 2-2.5 dagen, mee halen.

Voor de rest nog een kleine opmerking, het glas is zogenaamd ''Gorilla Glass 3'' maar hier geloof ik niet in want ik heb er nu al twee kleine krasjes op terwijl hij altijd in een hoesje (SG Note II hoesje) zit. Koop dus een goede screenprotector want de bijgeleverde protector is ook troep ;)
Want Gorilla Glass krast niet?

• gram501
Wat een mooie telefoon hé !!

jammer dat hij nog een beetje prijzig is naar mijn ogen...

Haha kwam dit tegen:

De qualiteitscontrole/ montage van de telefoon in de fabriek van KingZone

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dyFrhUL17bg]

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Momus schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:04:
[...]

Want Gorilla Glass krast niet?
Het zou volgens de makers zelfs door autosleutels onkrasbaar zijn want het glas ''is harder dan het metaal''. Nou, of dat is onzin of het glas is geen echt Gorilla Glass 3 :). Er zijn overigens veel grote merken die het ook gebruiken zoals bv. de latere Galaxy's e.d. Weet niet hoe het daarmee zit qua krassen..

Camera? Goede scherpe foto's / video's verder, ook bij weinig licht en goede reso alleen veel te felle kleuren standaard en wat blur langs de randjes van de foto.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Momus
Imprezzion schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:14:
[...]

Het zou volgens de makers zelfs door autosleutels onkrasbaar zijn want het glas ''is harder dan het metaal''. Nou, of dat is onzin of het glas is geen echt Gorilla Glass 3 :). Er zijn overigens veel grote merken die het ook gebruiken zoals bv. de latere Galaxy's e.d. Weet niet hoe het daarmee zit qua krassen..

Camera? Goede scherpe foto's / video's verder, ook bij weinig licht en goede reso alleen veel te felle kleuren standaard en wat blur langs de randjes van de foto.
Dat is onzin, elk glas krast.

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Marketing hé.. :) Zelfs ik geloof soms nog wel eens wat haha...

Maar ja. Even een aanvulling op de camera: Het zijn zowel voor de frontcamera als voor de gewone Sony sensoren e.d. dus op zich is de hardware van de camera goed. De standaard meegeleverde camera-app (volgen smij gewoon de AOSP camera) doet het dus niet zo geweldig.

Ik ga even aan de slag met wat top-end camera apps om te kijken of ik echt goed beeld kan krijgen :)

• gram501
En misschien wat voorbeeld foto's posten? :9~

• Momus
Lenovo Supercamera is een absolute aanrader.

• gram501
Oproep:

Misschien kan/ wil iemand mij helpen om de startpost mooier te maken.

• gram501
Iemand inmiddels al meer wat ervaring met dit toestel?

@IMPREZZION
Nog steeds super tevreden?

Verwijderd

Inmiddels is er een KitKat update greleased voor de K1 Turbo, de K1 Pro is verder nog niks over gezegd.

Verwijderd

Heb de update inmiddels gedownload maar geen flauw idee hoe ik die moet installeren?
Is nergens een handleiding te vinden?
Kan iemand mij hiermee helpen? :?

Verwijderd

Op kingzone.cc staat een handleiding. Het is wel steenkolenengels, maar hij klopt wel.

• GinoTerzano
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-03-2019
Kopie van de post van G-GFFD op [url="http://http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2765386&page=31"]dit forum[/url]:

So finally the working instructions in englisch:
-> Master Thread in German: http://decuro.de/forum/index.php/Thr...e-K1/?pageNo=1
-> get rom from mykingzone.de, just under "akutelle news"

A. Flashing KitKat:

Caution: This delets all files. If you don't know what a "soft-brick" means you probably should think twice if you want to proceed, there's always a risk something bad happens

If you already have the preloader drivers installed, otherwise see below!

1. Start Flashtool.exe with admin rights in the subfolder Flash-Tool
2. Normally MTK_AllInOne_DA.bin is already loaded in the Download Agent, otherwise select this file (it's in SP_Flash_Tool_ v5.1352.01)
3. Unzip the .zip in the ROM folder, then in the FlashToll load the Scattering File MT6592_Android_scatter.txt
4. Select "Firmware Upgrade in the Drop down Menue"
5. Click Download
6. Connect the phone without battery
7. after > 10s plug in the battery
8. Now it should be flashing
9. You have successfully installed KitKat when the green Tick appears. Congratulations!

Now to the driver issue:

1. install USBdeview, delete all Mediatek drivers (and other smartphones&android drivers which could interfere)
2. open the device manager
3. Download and extract these drivers: https://docs.google.com/file/d/0B1x1...VEk/edit?pli=1
4. when the preloader appears in the device manager (connect the phone without battery). Right click -> update driver. Select manual, navigate to the folder with the driver, then to the folder with your os version. Continue, this should install the driver.
5. Now you have to see the Mediatek Preloader USB Vcom in the device manager, otherwise it doesn't work!

-> see screenshot how it has to look like!

2. Recovering the IMEI (mine didn't get changed!)

1. Note your IMEI-Numbers (you'll find them when you remove the battery)
2. Open the engineer mode, open phone and typ: * # * # 3646633 # * # *
3. Swipe to "connectivity"
4. Select "CDS Informations
5. Now select "Radio Information"
6. Now you see Phone1 and Phone2 for both Sim slots
7. Select the first SIM Slot
8. You see AT+, delete this
9. Enter AT +EGMR=1,7"IMEI-Number SIM-Slot1" <- the " are important and also don't forget the space before the +
10. Click Send a Command.
11. repeat for second sim
12. reboot phone

I haven't recovered my imei yet, so I don't know if it works.

Verwijderd

Een update over de K1 Pro, daar zal helaas geen update meer voor komen, ik heb hiernaar gevragd op hun forum, dit was hun respons:
Dear customer, unfortunately, K1 pro won't get the update since it's out of production line now. Thanks for your support.
Pagina: 1