Is windows 7 nog viable voor nieuwe computer?

Pagina: 1
Acties:

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben van plan om volgende maand ongeveer een nieuwe computer te halen, met de nieuwe GPU (een 980 wellicht) met bijbehorende CPU en andere onderdelen, maar ik twijfel of ik windows 8 erbij moet nemen.

Ik heb op een laptop nu zo'n halfjaar ervaring met windows 8 en ik ben er nog steeds niet echt content mee. Vrijwel alle uiterlijke 'verbeteringen' staan me tegen. Ik kan gewoon niet aan die UI wennen, ondanks de aanpassingen die je kan doen (of de keuze om het startscherm niet te gebruiken). Om een lang verhaal kort te maken: voor een desktop wil ik dit eigenlijk helemaal niet.
Maar de vraag is, is windows 7 nog aan te raden? Ongetwijfeld zal windows 7 nog wel een aantal jaar gesupport blijven maar zullen games en dergelijke komende jaren beter draaien op windows 8?

Ik heb wat onderzoek gedaan naar de huidige gametitels en daaruit blijkt dat windows 8 een lichte verbetering is bij de performance en stabiliteit in games.. maar de vraag is eigenlijk, zal dat veranderen? :P Liefst wil ik gewoon windows 7 nemen, maar ik heb toch het gevoel dat ik dan 'achterloop' (terwijl de rest van mijn setup wel uit allerlei nieuwe componenten zal bestaan).

[ Voor 3% gewijzigd door Il 2 op 22-09-2014 21:28 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Ik draai nog gewoon vrolijk windows 7, windows 8 werkt gewoon niet voor mij.
Blijkbaar delen velen die mening hier echter niet, maar ik zeg ja, windows 7 is en blijft viable.

Ik denk dat windows 7 nog wel lang ondersteunt zal worden, niet xp lang, maar wel in de buurt.

Windows 8 biedt een lichte performance boost, maar dit is toch verassend vaak in de enkele procenten en nauwelijks merkbaar.

Als jij content bent met windows 7, gewoon windows 7 blijven doen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
W7 is natuurlijk nog steeds prima. W8 heeft voordelen, maar kennelijk voor jou met name nadelen. Dan is de keuze snel gemaakt. En qua ondersteuning, voor W8 loopt dan wel een paar jaar langer door dan voor W7, maar dan hebben we het over 2020 vs 2023.

En ter zijner tijd is er al lang en breed W9/WX.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:42
Thomg schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:30:
Ik draai nog gewoon vrolijk windows 7, windows 8 werkt gewoon niet voor mij.
Blijkbaar delen velen die mening hier echter niet, maar ik zeg ja, windows 7 is en blijft viable.

Ik denk dat windows 7 nog wel lang ondersteunt zal worden, niet xp lang, maar wel in de buurt.

Windows 8 biedt een lichte performance boost, maar dit is toch verassend vaak in de enkele procenten en nauwelijks merkbaar.

Als jij content bent met windows 7, gewoon windows 7 blijven doen.
Kies een OS waar jij je lekker bij voelt, Windows 7 zal nog wel een aantal jaartjes mee kunnen.

Cloud ☁️

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je hoeft je met Windows 7 64 bit echt geen zorgen te maken, AMD en Nvidia zullen gewoon drivers blijven uitbrengen hoor. Daarnaast verschilt het met Win8.1 echt nauwelijks qua game prestaties; niet eens merkbaar in de praktijk denk ik.

Ik draai ook Windows 7 en ben nog lang niet van plan te switchen:)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

P_Tingen

omdat het KAN

Normaal zou ik zeggen dat als je een nieuwe windows licentie moet aanschaffen, je het beste een win8 kan kopen omdat die nieuwer, beter, sneller en mooier is en bovendien nog witter wast. Maar ja, als je het niet mooi vindt, dan is het een ander verhaal. Zelf ben ik aardig enthousiast, maar als je win7 prettiger vindt dan zou ik lekker win7 kopen. Prima OS en wordt nog lang genoeg ondersteund.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-02 15:54
En Win9 staat ook om de hoek, dus waarom dan nog 8 kopen als hij toch niet bevalt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:02

Pykow

Angelo OTR

Als je Windows 7 nog hebt liggen, dan blijf lekker op Windows 7 draaien.
Windows 9 komt er ook aan binnenkort en ik zou eerder gaan voor windows 9 straks, dan nu voor 8 te gaan kiezen.

Windows 8 heeft wel 1 groot voordeel.
De performance is een stuk beter dan met windows 7.

Mijn vorige game pc (die ik gedwongen heb moeten ombouwen tot een server) had een SSD kaartje en een i5 processor en 6 GB ram. het opstarten met Windows 8 was echt een stuk sneller dan met windows 7.

Ook heb ik nog eens 2 laptops waar ik nu Windows 8 op heb geinstalleerd.
1 laptop van meer dan 8 jaar oud, die heeft gewoon een HDD, die start nu net zo snel op als een SSD door Windows 8 en dat haalde hij bij lang en na niet met Windows 7.

mijn werk laptop heb ik gelijk de HDD vervangen voor SSD en Windows 8.1 op geinstalleerd en als ik op de knop klik om hem aan te zetten en wil daarna me muis nog uit me tas halen heeft hij alles al opgestart ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

• FourtyTwo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-03-2025
Windows 7 gewoon houden, als je die liever hebt.
Grootste nadeel is dat het installeren traag is (met de gigantische updates die je na de eerste installatie geserveerd krijgt).

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42
Twee weken geleden nieuwe PC samengesteld, en nog 'gewoon' W7 erop. Kan ook moeilijk anders. De PC is hoofdzakelijk bestemd voor FSX/Prepar3D, en er zijn nog wel een paar issues met deze software icm W8. En dan met name de drivers van de bijbehorende hardware.

En hoewel ik de UI van W8 ook niks vind, zou me dat voor deze PC niet eens zoveel uitmaken. Zit toch 99% van de tijd in de vluchtsimulator, dus dan merk je er sowieso niets van.

Maar met W9 welke binnenkort uitkomt wacht ik die mooi even af. Probleem voor Microsoft is dat veel softwareontwikkelaars dat ook doen, ook bij driver support zie je zo'n zelfde tendens. Het lage marktaandeel van W8, gecombineerd met de wetenschap dat de UI van W7 grotendeels terug zal keren, zorgt ervoor dat developers niet staan te popelen om zich specifiek op W8 te gaan richten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1