Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Na een hoop problemen te hebben gehad met de Samsung 55hu7500 sta ik voor de keuze om deze om te ruilen tegen de Sony UHD of de LG Oled.

Even de voors en tegens:

Sony X8505b

Voor:
Ultra hd dus meer toekomst gericht, nieuw uit de doos. Mooi design van de tv. Geen bijbetaling bij omruil.

Tegen:
Zwartwaardes en contrast niet geweldig, al viel het in de winkel nog mee. Niet de best mogelijke beeldkwaliteit.

LG 9809

Voor:
Oled dus beste beeldkwaliteit. Zwartwaardes en contrast zijn geweldig.

Tegen:
Geen ultra hd, minder toekomstproof? Showroom model van net twee maanden oud dus niet 'nieuw'.
Oled technologie heeft zich nog niet bewezen op lange termijn, inbranden e.d.?

Ik heb in de winkel beide modellen getest, en het Oled beeld heeft me echt weggeblazen. House of cards op Netflix was in gewoon HD minstens zo mooi als op de 4k Sony. Beeldkwaliteit is voor mij erg belangrijk, maar ik twijfel alleen nog over de toekomstperspectieven van Oled en of de zojuist uitgebrachte LG 55EC930v. Die heeft webOs en is net nieuw dus zou die dan beter zijn? Hij is nu 2500 in de pricewatch terwijl de 9809 nog 3500 is. Is dat de oude dan nog steeds beter?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zowel 4K als oled staan imho in de kinderschoenen en zullen nog een behoorlijk weg te gaan hebben.

Is een echte goede full-hd plasma (voor zover nog te krijgen) of lcd ook een optie?

Voor aankoopadvies hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies op het forum. Ik verplaats je even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Ok bedankt, een plasma zoals de Z60 of V60 van panasonic is zeker mooi, maar nu vanuit de winkel niet leverbaar. Ik heb bovendien hiervoor een G35 gehad, was daar heel tevreden over maar hij brandde wel in.

• WilbertvdBroek
Het is de lg geworden :-) eerste indrukken zijn zeer positief. Een dezer dagen zal ik een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nog geen last van inbranden of image retention? Toevallig ook net weer zien staan en is toch wel een mooi hebbedingetje met dat dunne scherm zo :). De Sony viel me ook best mee idd qua zwartweergave, het kan in ieder geval een stuk erger met IPS ... maar ik zou ook zonder twijfel voor OLED zijn gegaan (al zijn de berichten over inbranden toch wel een tegenvaller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Tot op heden nog geen problemen gehad, maar goed ik heb de tv nog niet zo lang. Ik ben iig nog elke dag onder de indruk van de zwart weergave en kleuren die het scherm produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
Je hebt hem nu een paar maand in gebruik, ben je nog steeds tevreden, of heb je nog extra minpunten ervaren? Ik twijfelde ook tussen dezelfde tv's maar neig mede door je review steeds meer naar de LG OLED.
Pagina: 1