Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede kleine laptop voor de studie

Pagina: 1
Acties:

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 09:18
Hoi allemaal,

Mijn broertje heeft een nieuwe laptop nodig, maar hij is nogal eigenwijs, vandaar dat ik even dit topic maak zodat hij kan zien wat andere mensen van zijn plannen vinden.

Wat ga je met je laptop doen?
Hij wil er voornamelijk zijn studie gerelateerde dingen mee doen (Fysiotherapie), aantekeningen maken tijdens colleges/studeren enz. Verder wat hij het belangrijkst vindt is dat de laptop zijn download gedrag aankan, heel veel films en series downloaden. Gamen doet hij verder niet echt op zijn laptop

Wat is je budget?
Niet per se budget gebonden. Rond de ~1000 euro, kan meer of minder (ik denk zelf dat dat al veel te veel is voor wat hij ermee wil doen).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Moet elke dag wel meegenomen worden dus vandaar zal een wat kleinere laptop met een goede batterijduur essentieel zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se een merk voorkeur, al vind ik zelf dat ik om mij heen heel veel negatieve ervaringen met Acer hoor, dus dat vermijden we graag. Zelf neigt mn broertje naar Apple.

Hij wil zeker zijn studie lang (4jaar) en natuurlijk het liefst nog veel langer met zijn laptop doen (vandaar het hoge budget). We hebben zelf wat rondgekeken en dit waren de potentiele laptopjes.

Apple:
pricewatch: Apple MacBook Pro Retina 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 8GB 256GB
pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 128GB

Asus:
pricewatch: Asus Zenbook Touch UX302LG-C4002H

Lenovo:
pricewatch: Lenovo Thinkpad S440 20AY007PMH

Ik ben zeer benieuwd naar jullie inzichten hierin.
Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Je kunt ook deze even bekijken. Dell 13" inch komt met 1080p touchscreen. Alleen niet standaard een SSD. 799 euro.: http://www.dell.com/nl/p/...-7347-laptop/pd?ref=PD_OC De prijs is op zich wel goed zeker als je 10% VIP Studentenkorting eraf trekt.

Als je een Apple koopt koop er dan wel eentje met 256GB SSD want die kun je achteraf niet zelf vervangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 23:04 ]

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
MBA 13inch i5 met 8GB ;) krijg je geen spijt van en behoud z'n waarde

Succes

• TarikLuis
Bedankt voor de reacties, zal me zelf nog even verder verdiepen in die laptopjes.
Als er nog meer aanbevelingen zijn hoor ik het graag

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Als hij/jij beslist een Macbook te kopen koop er dan wel een Externe hardeschijf bij voor zijn films & series :-)

Verwijderd

Eigenlijk zijn zijn eisen niet hoog. Elk i5 voldoet. Je zult moeten kijken naar kwaliteit scherm, accuduur, gewicht, wat vindt hij mooi, dat soort dingen.

Verwijderd

Ik heb een kudde van die Thinkpad 440s in gebruik (althans, mijn slachtoffers in de buitendienst hebben ze en ik beheer ze) en ik ben an sich niet ontevreden over die dingen:
goeie touchpad
licht
dun
redelijke accuduur (eventuele optie voor een dikkere, zwaardere batterij met meer cellen voor meer uithoudingsvermogen).
niet al te lelijk

Ik zou zelf best overwegen een 440 of 440s te kopen voor privégebruik. Echter, ik heb hiervoor wat vloten T400s, T410s, T420s en T430s in beheer gehad en de 400 410 en 420 reeksen blonken nou niet enorm uit in robuustheid en schokbestendigheid en vertoonden derhalve nogal wat uitval na een aantal jaren.
De 440 lijkt een stuk steviger dan die series, en de 430s doen het tot dusver allemaal nog prima.

• TarikLuis
Inderdaad, zijn eisen zijn ook echt totaal niet hoog. Vandaar dat ik het een beetje zonde vind van het geld om daarvoor zo een dure laptop te halen.
Ik zal hem die 440s nog wel even laten zien en kijken wat hij daar van vindt.

Harde schijf heeft hij al in bezit dus dat komt wel goed
Pagina: 1